A miskolci Bartók Plusz Operafesztivál A jövő kulcsa elnevezéssel operaíró verseny hirdett, a beérkezett művek közül négyet, köztük Andorka Péter a Boszorkányvér című darabját juttatta tovább az előválogató zsűri.
A jövő kulcsa operaíró versenyt azért hirdette meg a Bartók Plusz Operafesztivál, hogy olyan új, a fesztivál művészeti kiáltványa szellemének megfelelő közönségdarabok szülessenek meg, amelyekkel újra meg lehet nyerni a hallgatóságot az operának. A kortárs zeneszerzőket megszólító nemzetközi verseny iránti érdeklődés idén minden korábbinál nagyobb volt, öt magyar, továbbá osztrák, brit, spanyol, amerikai, izraeli, cseh, guatemalai, szlovák, brazil, olasz, orosz és két lengyel zeneszerző adta be művét.
Az előválogató zsűrinek 6440 partitúraoldalt és mintegy 30 órányi zenei anyagot kellett feldolgoznia.
Végül a 19 pályaműből négyet juttatott tovább a döntőbe a Marco Taralli és Fekete Gyula zeneszerzők és Kesselyák Gergely, a Bartók Plusz művészeti igazgatója alkotta zsűri: Andorka Péter Boszorkényvér, Albin Fries Nora, Andorka Péter Boszorkányvér, Juraj Filas Jane Eyre és Valentin Dubovszkoj Kőangyal című darabját.
A Boszorkányvér közepes együttesre írt, körürbelül százperces, két felvonásos opera, szövegét Juhász Kristóf írta, a dramaturg Mátrai Diána. A magyar, cseh, orosz és osztrák zeneszerzők operái a Liszt Ferenc Zeneakadémia Solti termében december 14-én tartott nyilvános döntőben mérettetik meg magukat.
(Via MTI)