Bukta Imre legfrissebb munkáiból és korábbi fontos műveiből is válogat a Kieselbach Galéria Nálunk, vidéken címmel január 25-től látható kiállítása.
Bukta Imre az egyik legnagyobb kortárs magyar festő – hangsúlyozta a tárlat január 24-i megnyitóját megelőző sajtóbeszélgetésen a galéria alapítója, Kieselbach Tamás, hozzátéve: Bukta képes az őt körülvevő magyar valóságból építkezve érzékeny, hiteles és világszínvonalú munkákat alkotni.
Mint megjegyezte, az utóbbi idők legátfogóbb Bukta Imre-tárlata ez – melyhez album is megjelent – az egész életművet áttekinti a kezdetektől a művész legújabb munkáiig.
Bukta Imre a Lévai Balázzsal folytatott pódiumbeszélgetés során felidézte, hogy egy Heves megyei kistelepülésen, Mezőszemerén nőtt fel, majd a szentendrei évek után vissza is költözött szülőfalujába.
„Rájöttem, hogy máshol levgőtlen vagyok, és csak ott találom meg a motívumvilágomat” – emlékezett.
Bukta Imre fiatalon hiába jelentkezett a Képzőművészeti Főiskolára, az első rostán kiszórták, ezért saját maga keresett magának mestereket – például Bernáth(y) Sándort – és könyvekből képezte magát, míg ki nem alakította műfajilag rendkívül változatos saját világát.
Mint a művész hangsúlyozta, a romantikus vidékábrázolástól mindig viszolygott, mert fontosnak tartja, hogy a nagyvárosban is megmutassa a vidék Magyarországának különböző arcait: soha nem ítélkezni akar, szinte minden munka mögött egy-egy személyes történet áll.
Bukta Imre sok műfajban alkot, nemcsak vászonra fest, hanem többek között installációkat, objekteket, kollázsokat, videókat is készít, de rendszeresen részt vesz performansz-jellegű akciókban is.
Gyakran egy-egy képen belül is többféle technikát használ.
A több mint száz festményt, grafikát, fotográfiát és egyéb műfajú Bukta Imre-művet felvonultató kiállítás február 16-ig látható a Kieselbach Galériában.