Menekültekből álló kórussal rendezi a Nabuccót Kirill Szerebrennyikov

Nabucco-előadás az Urania Nemzeti Filmszínházban - forrás: urania-nf.hu

A hamburgi Operaház felhívást tett közzé menekültek részére, hogy csatlakozzanak a kórushoz a készülő Nabucco-előadásban, amelynek próbái január 30-án kezdődnek majd.

A produkciót távmunkában Kirill Szerebrennyikov rendezi, aki „sikkasztás gyanúja és a Putyin-rezsim bírálata miat” több mint másfél élve házi őrizetben van, emiatt Oroszországban és külföldön is tiltakoztak.

Ide kapcsolódik:
Megkezdődik a házi őrizetben tartott orosz rendező pere

„Szerebrennyikov ügye megosztotta a közvéleményt és a színésztársadalmat is, amiben szerepet játszik a rendező aktív ellenzéki szerepvállalása. Több ismert színész állt ki mellette. Jevgenyij Mironov színész és színházi vezető az állami kitüntetése átvételekor nyújtott át egy tiltakozó levelet Vlagyimir Putyinnak” – írta korábbi cikkében az index.hu.

Kirill Szerebrennyikov, a neves moszkvai Gogol Színház művészeti vezetője már egy éve él a világtól szinte teljesen elzártan. Forrás: szinhaz.org

A hamburgi Operaház szóvivője elmondta, hogy bíznak és reménykednek az orosz rendező szabadulásában, hogy részt vehessen a bemutatón. Az előadás karmestere Paolo Carignani lesz.

A művészt azzal gyanúsítják, hogy 133 millió rubelnyi (csaknem 585 millió forint) állami színházi támogatást sikkasztott el.

Oroszország egyik legismertebb színházi szakemberét augusztusban helyezték házi őrizet alá. Decemberben nélküle mutatták be a Bolsojban a Nurejev című balettet, melyet ő állított színpadra. A közönség lelkesen fogadta, ám később mégis levették a műsorról.

A rendező új filmje, a Leto (Nyár) – amelynek vágásán házi őrizetében dolgozott – a májusi cannes-i filmfesztiválon debütált. Leghíresebb rendezése a Mártírok (2016).

Szerebrennyikov korábban többször bírálta az alkotói szabadságra a konzervatív értékek nevében kifejtett nyomást.

(Via Szinház.org)

Az Orosz Színházi Kritikusok Egyesülete az év emberének választotta a rendezőt azért a példa nélküli színházi elhivatottságért, amit házi őrizete alatt sem veszített el.

(Via Slipped Disc, Index, Színház.org, Papageno)