A legkülönbözőbb zenei vállalkozásokban és alakzatokban sikeresen szereplő Fekete-Kovács Kornélt legutóbb egy vérbeli kamarajazzlemezen hallhattuk duóban a lengyel Kuba Stankiewicz-csel. A március 27-i koncerten valami egészen más következik: egy egész estét betöltő nagyzenekari darab, a Foundations, mely – nem először a zenetörténetben – a jazz nyelvén beszél a jóga filozófiájáról.
A cikk eredetileg a Müpa Magazinban jelent meg.
Emlékezzünk csak rá, hogy Tony Scott 1968-ban a Prahna–Shiva–Samadhi hármasságban fogalmazta meg a maga jógameditációit, tíz évvel később pedig Perry Robinson készített lemezt Kundalini címmel.
A magyar trombitás/szárnykürtös, Fekete-Kovács Kornél a Patandzsali nevéhez kötött Jóga-szútrák első két fejezetére, az erkölcsi előírásokat, majd általánosabb regulákat tartalmazó tömör „vezérfonalakra” építette tíztételes művét, melynek átvezetéseiben az est vendégszólistái jutnak komolyabb szerephez, így Harcsa Veronika, Szakcsi Lakatos Béla, Fenyvesi Márton, Dés András és Szalai Péter. Utóbbi muzsikust külön is kiemelhetjük, hiszen róla sokan tudják, hogy tizenéves korában Kurtág György tanácsára kezdett tablázni, s ma már az észak-indiai zene szakértője.
A hangversenyen végig aktívan színpadon lesz a Fekete-Kovács művészeti vezetése alatt immár másfél évtizede működő Modern Art Orchestra, a hazai jazzélet egyik meghatározó együttese és jazz-zenei műhelye.