Kortársunk, Van Gogh

A Van Gogh Múzeum kiállításának enteriőrje David Hockney festményével - fotó: Jan-Kees Steenman

A múlt héten elég sok cikk jelent meg a liftbe szorult David Hockneyról, de arról kevesebb szó esett talán, hogy a 2018 novembere óta a legnagyobb leütési árat elérő élő művész címet viselő angol festőművész egész pontosan hol és milyen apropó kapcsán került gondba.

Nos, Hockney annak a Vincent van Gogh-gal közös tárlatnak a megnyitóján vett részt Amszterdamban, amelyet előzetesen az idei év tíz legfontosabb tárlata egyikének jósoltunk.

Ide kapcsolódik:
Leonardo és Rembrandt éve – 10 kihagyhatatlan kiállítás 2019-ben

Kétség sem férhet hozzá, hogy gigászok vásznai kerültek egymás mellé a kiállítótérben, de legyen szó bármekkora alkotóról, azért az mindenki számára különleges alkalom, ha az őt inspiráló, a pályájára komoly hatást gyakorló művésszel egy térben állíthatja ki a munkáit. Márpedig a március 1-jén, a Van Gogh Múzeumban nyílt tárlattal éppen ez a helyzet.

A Hollandiában első nagyobb kiállítását rendező David Hockney ugyanis igazi Van Gogh-rajongó.

A Van Gogh Múzeum kiállításának enteriőrje David Hockney festményével – fotó: Jan-Kees Steenman

A természet öröme című, május 26-ig látható tárlat vernisszázsára a holland fővárosba utazó Hockney számára ezért – mint mondta – büszkeség, hogy Van Gogh-gal állíthat ki. Úgy fogalmazott: úgy érzi, mintha a posztimpresszionizmus egyik legnagyobb alakja a kortársa lenne. Kortárs ugyanis szerinte minden olyan alkotó, aki meg tudja szólítani.

Az márpedig a kiállításon is jól látható, Hockney tájképeire nagy hatást tettek a holland mester vásznainak színei.

A brit művész kiállításon látható sorozata az alatt a kilenc év alatt készül, amíg elhagyva Los Angeles-i otthonát, a szülőföldjére, Yorkshire vidékére költözött vissza.

(Via artnet.com)