Világklasszis bosnyák, iráni-amerikai és skót művészek előadásában, kísérletező szellemben szólalnak meg szólóban ritkán hallható pengetős hangszerek a Zeneakadémia új, Halk Húrok bérletének három koncertjén. Edin Karamazov többek között Stinggel közös lemezén bizonyította, hogy a lant messze nem csak kísérőhangszer, Mahan Esfahani missziónak tekinti, hogy a csembalót szólóhangszerként is elfogadtassa, Sean Shibe pedig elektromosgitár-átiratokkal hív izgalmas zenei kalandra.
Edin Karamazov bosnyák lantművész olyan nagynevű klasszikus együttesekkel és művészekkel lépett már fel, mint az Hespèrion XXI, a L’Arpeggiata, a Hilliard Ensemble vagy Andreas Scholl, széleskörű ismertséget mégis a Stinggel közös lemez, a Songs from the Labyrinth hozott neki. Érzékenyen lavírozik a régi és új zenei hangzások között, koncertjeivel pedig meghaladja a hangszeréről alkotott általános képet, mely szerint a lant mindössze a reneszánsz főúri, illetve polgári családok historikus kísérő- és szólóhangszere volna.
Mahan Esfahani iráni-amerikai előadóművész a BBC Radio 3-as és 4-es csatornájának műsorvezetőjeként, a Guildhall School of Music tanáraként és a világ legnagyobb hangversenytermeiben is beteljesíti önként vállalt misszióját, hogy a csembalót minél szélesebb körben elfogadtassa mint szólóhangszert is. Budapesti koncertje a régi és az új zene kedvelői számára is különleges élménynek ígérkezik.
A rangos BBC Music Magazine Díjával is elismert skót gitárművész, Sean Shibe softLOUD című albumát mutatja be a Solti teremben, amelyen az akusztikus gitáron játszott klasszikus darabok mellett a hangszer elektromos változatán hallgathat meg a közönség kortárs műveket.