A Papageno is beszámolt arról az incidensről, ami Anne-Sophie Mutterrel történt szeptember 28-i koncertjén Cincinnatiben. Röviden összefoglalva: az első sorban ült egy hölgy, aki mobiltelefonját elővéve elkezdte rögzíteni a hangversenyt, a hegedűművész abbahagyta a játékot, és jelezte, addig nem folytatja, amíg a hölgy abba nem hagyja a felvételt.
Mint ismeretes, Mutter a Beethoven-hegedűverseny második tételnél tette le a vonót, és kérte meg a fiatal nőt arra, hogy tegye el a telefonját. Az első hírek arról szóltak, hogy a nő nem vette figyelembe a muzsikus kérését, de szemtanúk jelezték, a fiatal hölgy érezte, hogy hibázott, elszégyellte magát, és bocsánatot is kért, mielőtt a Cincinnati Szimfonikus Zenekar ügyvezetője a közönség tapsától kísérve kivezette őt a teremből.
A hegedűművész reakciója megosztotta a közösségi médiát. A Papageno posztja alatt is voltak, akik Anne-Sophie Mutter védelmére keltek, mások épp ellenkezőleg tettek, azt gondolva, hogy a zenész túl messzire ment azzal, hogy nyilvánosan szégyenített meg valakit a közönségből, aki lehet, hogy csak nem volt elég tapasztalt koncertlátogató.
Anne-Sophie Mutter az átéltekről a New York Timesnak nyilatkozott. Az interjúból kiderül, már az első tételnél is zavarta őt a hölgy telefonja, de a nő néhány szigorú pillantás után eltette a mobilt. Mutter ekkor megpróbált koncentrálni és nyugodtnak maradni, a hölgy azonban elővett egy második telefont és egy mobiltöltő power banket. A hegedűművész tovább játszott, de annyira feldühítette az eset, hogy kizökkent a játékból.
A nemrégiben a japán művészeti Nobel-díjnak is nevezett Praemium Imperialéval kitüntetett német művész az amerikai lapnak elmondta, hogy úgy érezte, jogait sértik meg azzal, hogy illegálisan filmezik. „Amikor egy művész felvételt készít, azt nagy figyelemmel teszi: fontos, hogy a saját hangmérnököddel dolgozz, hogy a mikrofonokat a megfelelő helyre tegyék. A hangzás a részed, és azt szeretnéd, hogy a hangod úgy rögzüljön, hogy kifejezze azt, amiért egész életedben dolgoztál.” Hozzátette, hogy vannak olyanok, akiknek fontosabb, hogy felvegyék a koncertet, mint az ottlét öröme, a saját élmény átélése, a valóban személyes emlékek megszerzése, pedig ez utóbbi adja az ilyen események szépségét.
(Via The Strad, NYTimes)