Alex Mills zeneszerző írt már Hitchcock-kultfilmből operát, ezúttal Leonardo da Vinci magánélete jelentett számára inspirációt.
Az English National Opera a 2017/2018-as évadban mutatta be a Nico Muhly-val közösen jegyzett Marnie-t, az Alfred Hitchcock pszichothrilleréből készített operát (az eredeti alapanyag Winston Graham regénye volt, ezt filmesítette meg a rendező, és az opera librettóját is ebből írta Nicholas Wright, de a történet a mozivászonról lett ismert), ami nagy kritikai és közönségsikert aratott. Komoly várakozás előzte meg Alex Mills új darabját, a szokatlan helyszínen, a londoni Victoria and Albert Museumban bemutatandó Leonardo da Vinciről szóló művet, amely a reneszánsz géniusz naplóiból és jegyzetfüzeteiből merített ezekből a Victoria and Albert Museum birtokában is van öt darab -, és nem a találmányokra vagy egyéb alkotásaira fókuszál, hanem a magánéletére.
Az opera megírásában két elismert Leonardo-szakértő, Martin Clayton és Martin Kemp is közreműködött, a librettót Brian Mullin írta. A történet fókuszában Leonardo da Vinci és két munkatársa, Salai (azaz Gian Giacomo Caprotti) és Franceso Melzi kapcsolata áll. Az előadásban az öt viola da gamba-művészből álló Fretwork közreműködik, a karmester Tim Anderson. Az ősbemutatón Tom Randle, Feargal Mostyn-Williams és Richard Immerglück énekelnek, a produkció rendezője Patrick Eakin Young. Az egyfelvonásos múzeumbeli premiert követő előadásairól egyelőre nincs hír.
(Via V&A Museum)