Van helyük a klasszikus zenészeknek a közösségi médiában?

Hegedű - forrás: index.hu, fotó: Balogh Zoltán / MTI

A szlovákiai születésű fiatal hegedűművész, Filip Pogády pályájára nagy hatással volt a közösségi média, még ha eleinte vonakodva is fordult felé. Az elmúlt 6 évben több mint 100 000 követőt gyűjtött maga köré. Egyesek felteszik a kérdést, hogy ez a népszerűség hegedűjátékának vagy inkább modell karrierjének szól.

„A klasszikus zene közönsége mindent sértésnek vesz, ami a sztereotíp képeken kívül esik” – vállalja véleményét Filip Pogády Bognár Zsolt zongoraművész és író sorozatában, a Living the classical life-ban is, melyben személyes hangvételű beszélgetések láthatóak a világ különböző pontján élő zenészekkel.

Filip Pogády közösségi médiában való aktív szereplése a klasszikus zene világában nem egyöntetűen elfogadott vagy kedvelt magatartás, épp ellentettje a populárisabb vagy könnyedebb műfajoknak, amelyeknek közönsége szinte elvárja és furcsának tartja, ha kedvenc előadója nem nyilvánul meg ezeken a felületeken. Ez a tény persze se nem támogatja, se nem ellenzi a klasszikus zenei influenszerség létét, de felhívhatja a figyelmünket arra, hogy egy konzervatívabb értékrendet képviselő világban is hasznosan, ésszerűen és megalapozottan vehetők igénybe azok az internetes felületek, amelyek segítenek a közönséghez való közelebbjutásban és a velük való szorosabb kapcsolattartásban – amelyre minden korban volt igény, nem csak manapság.

Ide kapcsolódik:
Egy rappernek és az Instagramnak köszönhetően növekszik Amerikában a fuvolaeladás

Filip Pogády a zene iránti szeretetét számos platformon megosztja a metróállomásoktól kezdve az Instagramig:

(Via Slipped Disc)