• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Intermezzo Zene

Hsin-Ni Liu: „A saját szemszögemből szeretném formálni a jelent”

Szerző: Papageno2019. december 2.
Facebook Twitter E-mail
Hsin-Ni Liu - Forrás: facebook.com/pg/hsinniliupianist

Három ősbemutató, három kontinensről. Hsin-Ni Liu, Philippe de Chalendar és Emszt András közös koncertjét december 2-án tartják a BMC-ben az Anima Musicae Kamarazenekar közreműködésével. Az elhangzó művekről és a koncert hátteréről a tajvani születésű zongoraművésznőt kérdeztük.

– Milyen kapcsolat fűz az est három szerzőjéhez?

– Személyes ismeretség, barátság köt hozzájuk. Chen Mao Shuen egykor tanárom volt, még Tajvanon, aztán elváltak útjaink, hiszen én az Egyesült Államokba költöztem. Joseph Hallmannal az egyetemi évek alatt találkoztam, Emszt Andrást pedig már itt, Magyarországon ismertem meg.

– Honnan jött a „Versenyművek három kontinensről” koncert ötlete? Miért pont őket kérted fel?

– Tavaly óta egyre többször játszom Chen darabjait, azt hiszem, ezzel próbálom enyhíteni az időről-időre visszatérő honvágyamat. Zongoraversenye egy pentaton és kromatikus skálákkal teletűzdelt darab, szólója technikailag igen megterhelő. Jól felépített mű, ugyanakkor nagy kreatív szabadságot hagy az előadóknak.

Hsin-Ni Liu és Philippe de Chalendar

Hasonló a szerzői hozzáállás Emszt András alkotása kapcsán is, hiszen nagyon sok kontrasztot használ, és nem fél feszegetni a magyar kortárszene általam ismert határait. Hallottam korábban, hogy milyen zenéket ír, és rögtön felkértem egy új mű komponálására. Hallman esetében olyan precízen átgondolt zenei világáról beszélhetünk, amihez a magam részéről könnyen tudok kapcsolódni. Sokoldalú, ugyanakkor világos kifejezésmóddal rendelkező szerzőről van szó.

– Az új darabok megszületése kapcsán folyamatosan tartottad a kapcsolatot a szerzőkkel?

– Emszt Andrással nagyon sokat beszélgettünk. Miután először hallottam tőle a darabot, nagyon szerettem volna én is megtanulni, de mivel már tervben volt két nagy amerikai és kínai turném, így sajnos a legjobb részt, magát az előadást végül kénytelen voltam meghagyni neki. Hallman stílusát jól ismerem, és ő is szereti azt, ahogyan játszom. A Tündérmeséket kifejezetten nekem írta, így rám bízta, hogy mit kezdek majd vele. Csak annyit emelt ki, hogy a mű befejező része egy gyermekét altató anyáról mesél. Ezen kívül viszont minden, ami fontos, benne van a kottában.

Ide kapcsolódik:
Nicolas Beaupertuis: „Ezt a darabot Hsin-Ni Liu mutatta nekem"

Chen volt az első kortárs szerző, akiről valaha tanultam, talán 11 éves lehettem akkoriban, de mély nyomokat hagyott bennem. Tavaly télen meghívtak, hogy csatlakozzak két egyetemi előadásához, majd pedig felkértek a zongoraszonátáinak felvételére is. Sajnos az egészségügyi állapota nem teszi lehetővé, hogy eljöjjön erre a koncertre, de a családja és barátai itt lesznek majd. A zongoraverseny eleje az ágyúk dörgésén keresztül azokat a háborús történeteket eleveníti fel, amelyeket az apjától és a nagyapjától hallott kiskorában.

– Miért fontos számodra, hogy kortárs zenét játssz?

– Egyrészt fontosnak tartom, hogy a magam szemszögéből is formáljam a jelent, másrészt pedig azt tapasztalom, hogy a közönség is igényli az újzenét. Két héttel ezelőtt Szentesen játszottam, klasszikus programmal léptem fel, a visszajelzések pedig külön kiemelték a kortárs zene hiányát. A magyar közönséget igenis érdekli mindaz, ami modern, ami a mostra jellemző.

– Hogyan készültél a mostani koncertre, számított, hogy ősbemutatókról van szó

– Alapvetően úgy, ahogyan máskor is. Külön gyakoroltunk szólópartneremmel, Nicolas Beaupertuis szaxofonművésszel, illetve az est karmesterével, Philippe de Chalendarral is. Mindig elmeséltem a szerzőknek, hogy éppen hogyan haladtunk előre. Sokat segített például, hogy Hallman a kották mellé küldött egy MIDI fájlt is, amit Nicolas és én jól tudtunk használni a felkészüléshez, illetve a zenekarnak is hasznos támpontként szolgált.

Hsin-Ni Liu – fotó: Chris Daniels

– Sikeres zongoraművészi karriered mellett fontos számodra a tanítás is, hiszen világszerte tartasz előadásokat és mesterkurzusokat. A tanítással kapcsolatos élményeid előadóként is hatnak rád?

– Arra szoktam buzdítani a diákjaimat, hogy szerezzenek barátokat, próbáljanak ki új dolgokat. A zeneipar hatalmas, menjenek és fedezzék fel! Egyébként, amikor hallgatom őket, mindig a fiatalkori önmagamat látom bennük. Hálás vagyok nekik, hogy segítettek azzá válni, aki most vagyok.

interjú bmc koncert kína ősbemutató hsin-ni liu tajvan emszt andrás philippe de chalendar nicolas beaupertuis
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésNew Yorkban is tarolt Kámán Albert kisfilmje – Nézd meg az előzetest
Következő bejegyzés „Bajban lesznek az utódaink, mert nem fogják tudni, hogyan kell Kurtágot játszani”

Ajánlott Bejegyzések

Bubnó Lőrinc, Somogyi Hedvig és Balázs Edgár
Intermezzo

Mint egy művészeti házibuliban – Interjú az ISON alapítóival

2023. február 8.8 perc olvasás
Operaház

Velekei László állítja színpadra a Magyar Nemzeti Balett új Bartók-bemutatóját

2023. február 8.3 perc olvasás
Bartók 44 duó
Te csak hallgass!

Bartók 44 hegedűduóját vette lemezre Baráti Kristóf és Kondorosi Karolina

2023. február 8.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Klukon Edit Promóció

Klukon Edit születésnapi koncertje az Altalena Zenei Közösség szervezésében

Promóció

Wagner inspirálta verspremier Grecsó Krisztiánnal

Gothár Péter - fotó: Kolibri Színház Promóció

Gothár Péter: „Kis drámák, amiken keresztül fel lehet készülni a nehezebbekre”

Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.