Idén egy olyan művész kapta a 250.000 euróval járó kortárszenei díjat, aki sok szállal kötődik Magyarországhoz, hiszen a salzburgi Mozarteumban Végh Sándor volt a tanára, 1984-es budapesti versenygyőzelme szintén fontos állomás volt a pályáján. Szerencsére vissza-visszatér hozzánk a világ legjobb brácsaművésze, aki otthon érzi magát a klasszikus repertoárban, de írt már neki darabot Ligeti György is.
Az Ernst von Siemens Zenei Alapítvány 2019-ben mintegy 120 kortársszenei projektet támogatott összesen 3,6 millió euró értékben, amelyek között új darabok megírásának támogatása ugyanágy szerepel, mint gyerekenek és fiataloknak szóló programok vagy fesztiválok. A kortárs zenében kiemelkedőt nyújtó alkotóknak vagy előadóknak 1973 óta adják át az Ernst von Siemens Zenei Díjat, az eddigi díjazottak közt megtalálható Per Norgard, Christoph Eschenbach, Peter Gülke, Mariss Jansons, Michael Gielen, Klaus Huber, Anne-Sophie Mutter, Daniel Barenboim, Henri Dutilleux, Alfred Brendel, Nikolaus Harnoncourt és Wolfgang Rihm is. A 250.000 eurós fődíj mellett zeneszerzőket is elismernek (a díj itt 35.000 euró, illetve egy porté-CD kiadása), 2020-tól pedig zenekarokat is díjaznak, ehhez 150.000 euró jár pénzdíjként.
A kuratórium döntése szerint a brácsaművész a zene áldozatos szeretete, a kortárs művek elhivatott keresése és tolmácsolása miatt kapja a díjat, és az indoklásban azt is hozzáteszik, hogy nagy energiát fordít arra, hogy a zeneművek lényegét átadja. Tabea Zimmermann – aki ma is azon az Étienne Vatelot által 1980-ban készített hangszeren játszik, amit 1983-ban, a párizsi Maurice Viuex Versenyen nyert – a díjat május közepén veszi át Münchenben a Prinzregentheaterben. A koncerten közreműködik az Ensemble Resonanz és Christoph Sietzen ütőhangszeres művész, a tervek szerint Britten-, Kurtág- és Berio-műveket hallhat a közönség.
(Via Klassik.com)