• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Színház Intermezzo

„A bábműfaj elengedhetetlen feltétele a megújulás” – Nyilvános Kiss Ágnes igazgatói pályázata

Szerző: Papageno2020. február 24.
Facebook Twitter E-mail
Kiss Ágnes

Kiss Ágnes nyerte a szegedi Kövér Béla Bábszínház igazgatói munkakörének betöltésére kiírt pályázatot. Elképzeléseit a 2020-2025-ös időszakban valósíthatja meg az intézmény élén.

Kiss Ágnes pályázata a Papagenón olvasható először.

Kiss Ágnes nyilvános pályázatának első mondatába foglalja fő célját, miszerint Szeged életének fontos kulturális színfoltjává szeretné tenni a bábszínházat, melyet izgalmas, az életkori sajátosságokat figyelembe vevő műsorpolitikával, aktív városi jelenléttel kíván megvalósítani, mindezt erőteljes arculattal és határozott marketingstratégiával.

Részlet a pályázatból:

„A színház a játék olyan gépezete, amely sokkal inkább a gyermekek építőjátékaihoz, mint a kizárólag dekoratív célokat szolgáló freskókhoz hasonlítható” (Pavis) Mélyen egyetértek Pavis kortárs színháztudós gondolatával, hiszen a színház – és azon belül a bábművészet – olyan izgalmas műfaj, melyre a játékosság, az újragondolás az igazán jellemző. Ahogy az építőjáték elemeit is újra egymás mellé, egymásra rakhatjuk, vagy az elemek közti űrt kihasználva új járatokat nyithatunk, ugyanígy a színházban is erre kell, hogy törekedjünk. Tesszük ezt azért, mert a bábműfajnak elengedhetetlen feltétele a megújulás esztétikában és textusban is, hogy a legkritikusabb nézőközönséget, a gyerekeket a széksorokhoz szögezze, és ezzel érvényre juttassa azt a közösségi élményt, amit a képernyő nem tud megadni.

Erősen él bennem az a régi gyerekkori emlék, amikor először jártam a Kövér Béla Bábszínházban és az előadás után megláttam, hogy a figurákat hús-vér emberek mozgatták. Ez a felismerés nem letaglózott, nem megijesztett, sokkal inkább egy izgalmas, titokzatos világ sejlett fel előttem, aminek a részesévé szerettem volna válni.

Katartikus élmény volt, amikor – a bábszínházban elvégzett bábstúdió után – a színpadon állhattam és a gyermekkorból oly szeretett, ismerős bábokat megmozdíthattam. Az ott eltöltött pár év után mégis azt éreztem, fejlődnöm, kutatnom, keresnem kell a műfajon belül új utakat, más olvasatokat is. Brüsszelben a TOONE Bábszínházban találkoztam először olyan közösségi térrel, ami példaértékű módon hozza össze a különböző generációkat, és nem kizárólag az előadások idejére koncentrál, hanem úgy épít közösséget, hogy a családok akkor is betérnek, ha nincs előadás, leülnek egy kávé mellé, és játszanak vagy beszélgetnek. Egyszóval a Brüsszel főteréből nyíló kis sikátorban működő bábszínház a mai napig aktív, divatos, nyitott, szerethető kulturális központ. Ez számomra nagyon nagy megerősítést adott arra vonatkozólag, ahogyan a bábszínházról, a bábműfajról gondolkodom. Komplexitásában érdekelnek a dolgok, az egymásra épültség, a jól átgondolt stratégia, a vizuális látványok szerintem meg kell feleljenek a mai kor igényeinek. Ebben hiszek. Milyen bábszínházban gondolkodok?

El kell helyezni a bábszínházat Szeged kulturális életében.

Ennek érdekében elsődlegesen a célom az, hogy minőségi előadásokat hozzunk létre, egy motivált, szakmailag felkészült társulattal. Az előadások látogatottságát naprakész, hatékony, izgalmas, tartalmakkal teli marketingstratégiával érném el, amelyet mindkét játszóhely magasabb kihasználtságával igyekeznék megvalósítani. A saját produkciók mellett vendégelőadásokkal, befogadott produkciókkal tenném hatékonyabbá és gazdaságosabbá a színházi tér használhatóságát, melyek a jegy- és bérleti díj bevételeket is növelik.

Pályázatom legfőbb céljai a 2020-2025 közötti időszakban:

• A gyermek- és ifjúsági, klasszikus és kortárs irodalmi műfajhoz tartozó igényes előadások létrehozása, és szellemi műhelymunka megteremtése a társulatnak.

• A bábszínház arculatának erőteljes meghatározása, szerethetővé és felismerhetővé tétele.

• Célravezetőbb külső és nyílt, határozott belső kommunikáció. A kor igényeihez, elvárásaihoz kapcsolt reklám és marketingstratégia kialakítása.

• Pedagógusokkal való hatékonyabb kommunikációs sémák kialakítása.

• A bábműhelyben dolgozó bábkészítő utánpótlásának sürgető megoldása.

• Rendszeres családi programok szervezése (pl. nyári bábos-, bábkészítő táborok)

• Szakmai napok/konferenciák/bábkiállítások/bábanimációs napok rendezése, együttműködve a többi bábszínházzal.

• Kortárs gyerekirodalmi szalon létrehozása (Pagony, Móra, Betűtészta Könyvkiadókkal, Somogyi Könyvtárral együttműködve).

• Fesztivál megjelenések számának emelése, hosszú távon erőteljesebb külföld felé nyitás.

Régóta szabadúszó művész vagyok és ez jó lehetőséget nyújt arra, hogy kísérletezzek és alkotóként kiteljesedjek, hogy egyedül tudjak állni a színpadon, de egy társulatot is tudjak rendezni, vezetni. A bábműfajt igyekszem minden aspektusból megismerni, megtapasztalni, így nagyon fontos számomra az elméleti megközelítés is.

A teljes pályázat itt elérhető.

pályázat bábszínház igazgató szeged
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA világ egyik legígéretesebb ütőhangszerese, Kai Strobel koncertezik Budapesten
Következő bejegyzés Országos programsorozatot indít a KÓTA az ifjúsági kóruséneklésért

Ajánlott Bejegyzések

Polgár Judit nemzetközi sakknagymester és Havadtőy Sámuel, Yoko Ono képzőművész egykori élettársa performansza - fehér mezőkön fehér bábukkal játszanak egy sakkpartit - a Magyar Nemzeti Múzeum A háborúnak vége! Ha akarod - Tribute to Yoko Ono című kamarakiállításán forrás: MTI/Lakatos Péter
Intermezzo

Polgár Judit sakkozott Yoko Ono egyik műalkotásával

2023. február 5.3 perc olvasás
Verdi szobája a villájában kialakított múzeumban - forrás: a Villa Verdi honlapja
Intermezzo

Az olasz operaházak gyűjtenek Verdi villájának megvásárlására

2023. február 5.2 perc olvasás
Jürgen Flimm
Intermezzo

Elhunyt Jürgen Flimm rendező

2023. február 5.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.