• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Színház Intermezzo

Vannak színházak ahol már a legrosszabbra, a 2021-es nyitásra készülnek

Szerző: Papageno2020. május 3.
Facebook Twitter E-mail
A londoni West End - forrás: International Traveller

Még nem tudni, hogy a májusi lazítások a magyar színházi életet hogyan érintik, de az angol színházigazgatók és producerek már arra is felkészültek, hogy a  szigetország teátrumai 2021-ig zárva maradnak. A londoni Nemzeti Színház, a leicesteri Curve és a Birmingham Hippodrome vezetői nyilatkoztak a BBC Radio 4 csatornájának Today című műsorában arról, milyen forgatókönyvek állhatnak a 2020. március 16. óta zárva tartó színházak előtt.

A legrosszabb esetben ebben a naptári évben zárva maradnak. A Nemzeti Színház vezetője, Rufus Norris felhívta a figyelmet arra, hogy a zárt ajtók nem kevés pénzbe kerülnek, de reálisnak kell maradni az újraindulás kapcsán. Elmondta, rugalmas terveik vannak a 2020. július és 2021. január közötti időszakra, de arra is felhívta a figyelmet, hogy van esély, hogy a helyzet rosszabbodjon.

„Ne csapjuk be magunkat, az emberek most nem arra vágynak,
hogy ezredmagukkal üljenek három órát egy zárt térben.”

A birminghami művészeti vezető, Fiona Allan négy forgatókönyvet vázolt, ezek közül a legoptimistább szeptember végi, október eleji, a legpesszimistább 2021 késő tavaszi nyitással számol. A 120 éve fennálló intézmény nem tud bevétellel, a helyi önkormányzat vagy az angol kulturális alap, az Arts Council támogatásával számolni. A tartalékaikat élik fel, és a jelenlegi legnagyobb félelmük az, hogy az alkalmazottaikat érintő munkahelyvédelmi programot nem terjesztik ki addig, amíg a nézők visszatérnek hozzájuk, azaz elbocsátásokra kényszerülnek.

Ide kapcsolódik:
A járvány után semmi nem lesz olyan, mint előtte

Fiona Allan hozzátette, produkciótól függően 20-30%-os nézőszámcsökkenést vár a 2021/2022-es pénzügyi év végéig. „Csak a megérzéseinkre tudunk számítani. Lesznek emberek, akik nem akarnak tömeges rendezvényekre menni, bizonyos social distancing szabályok a társadalom egy részét továbbra is érintik majd, az újbóli nyitás után pedig idő kell ahhoz, hogy a korábbi kerékvágásba visszatérjünk. A színházaknak az első két évben sokkal kevesebb művészi befektetésre, és sokkal több üzleti tervre lesz szükségük.”

A Curve ügyvezetője szintén sokféle tervet készített az idén nyári nyitástól a 2021-es újraindulásig. Természetesen abban bízik, hogy legkésőbb az őszre normalizálódik a helyzet, de

senki nem tudja, milyen egészségügyi és egyéb korlátozások lesznek szükségesek ahhoz, hogy a közönség biztonságban érezze magát a színházban.

Leicesterben is végesek a tartalékok, ha a munkahelyvédelmi program június után nem folytatódik, ahhoz kell nyúlni a fennmaradás érdekében.

Egy producer, Jamie Wilson a The Stage című lapnak arról beszélt, hogy nekik is figyelembe kell venni a nézők biztonságát, nem siettethetik a visszatérésüket a színházakba, ha azt nem ítélik kockázatmentesnek. Wilson szerint ez hosszú távon káros hozzáállás.

Ide kapcsolódik:
Háborúban hallgatnak a múzsák

A koronavírus-járvány repertoárt illető következményeiről a Derby-i Színház művészeti vezetője, Sarah Brigham egy korábbi alkalommal nyilatkozott a The Stage-nek. Brigham úgy véli, a színházak az újranyitást követően biztonsági játékra fognak törekedni, sokkal kevésbé vállalkoznak kísérletezésre, és a szórakoztatás kerül túlsúlyba.

A színházvezető elmondta, frusztrálja, ha arra gondol, a közönség kikapcsolódást vár a színháztól, és csak könnyed produkciókra lesz igény
az újraindulást követően.

Természetesen ő sem tagadja, hogy amikor a jelenlegi helyzetnek vége, és megkönnyebbülhetünk, az örömre, a vidámságra, a kapcsolatokra lesz szükség, de reméli, ez nem jelent majd kifogást arra, hogy a színházak csak ilyen előadásokat kínáljanak. Brigham nem ez ellen van, hanem a sokszínűség mellett, és bízik abban, hogy a járvány elmúltával a berögzült rossz, régi mechanizmusok és kifogások – mint az, hogy a szórakoztató műfajokon kívül más nem érdekli a közönséget – eltűnnek.

Egy név nélkül nyilatkozó szabadúszó színész ehhez azt a félelmét is hozzátette, hogy a producerek kizárólag népszerű, ismert művészekkel akarnak dolgozni, a kockázatmentes, stabil húzócímek mellett a húzónevekre építenek, mert a feltörekvő tehetségek számukra anyagi kockázatot jelentenek.

Ide kapcsolódik:
Lehet-e operát játszani egy autós moziban?

(The Stage itt és itt)

gazdaság finanszírozás állami támogatás nagy-britannia anglia kultúratámogatás egyesült királyság koronavírus
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA rendőrök szakították félbe egy zenészcsalád utcai karanténkoncertjét Londonban
Következő bejegyzés A kottakiadók rémálma – Mi a megoldás, ha a kézirat nem egyértelmű?

Ajánlott Bejegyzések

Alföldi Róbert – fotó: Borovi Dániel
Intermezzo

A legjobb színésznek járó díjat kapta Alföldi Róbert Szegeden

2022. május 29.2 perc olvasás
Jelenet A szomorúság háromszöge című filmből - forrás: YouTube
Intermezzo

Svéd vígjáték nyerte el az Arany Pálmát Cannes-ban

2022. május 29.4 perc olvasás
Haumann Péter - forrás: Pesti Magyar Színház
Intermezzo

Elhunyt Haumann Péter

2022. május 28.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Promóció

Kamarazene Ukrajnáért – segélykoncert sztárokkal a Zeneakadémián  

Szent István Filharmonikusok - fotó: Andrasovszky Péter Promóció

Trianonra emlékezve adnak hangversenyt a Szent István Filharmonikusok

József Promóció

Jelentkezz a Madách Művészeti Iskola képzéseire!

Rózsa Miklós - forrás: listal.com Promóció

A 115 éve született Rózsa Miklósra emlékeznek Debrecenben

Promóció

Bejárja a Kárpát-medencét az A38 Hajó!

Molnár Levente Promóció

Molnár Levente: „Csipike az egész világot próbálja a saját nagysága körébe emelni”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.