Papageno Radio
- hirdetés -
Intermezzo Alföldi Róbert szereplésével tartja új évadának első bemutatóját a Szegedi Nemzeti Színház

Alföldi Róbert szereplésével tartja új évadának első bemutatóját a Szegedi Nemzeti Színház

Papageno Fanfár
Iratkozzon fel hírlevelünkre és hetente elküldjük Önnek a világ legfontosabb kulturális híreit!

Az évadnyitó társulati ülésen elhangzottak a 2020/21-es évad célkitűzései, megismerhettük a társulat új tagjait. A vezetőség optimistán tekint a jövőbe, a járványügyi helyzethez alkalmazkodva felkészülten várják a közönséget.

Barnák László főigazgató elmondta, az elmúlt hónapokban nézőket ugyan nem fogadhatott a szegedi teátrum, de a kulisszák mögött nem állt le a munka. A napi ügymenet biztosítása mellett például a Szegedi Szabadtéri Játékok próbáinak a színház adott otthont, a tánckar, az operatagozat művészei, az asszisztensek, súgók, ügyelők és a műszaki tárak munkatársai pedig a produkciókban is részt vettek.

A járvány elleni védekezés értelmében a színház épületeibe kizárólag érintésmentes lázmérést követően lehet belépni. A maszk és a kihelyezett kézfertőtlenítők használata a közönségforgalmi területeken a nézők és a dolgozók számára egyaránt kötelező. Az előadások előtt, alatt és után a takarítószemélyzet fertőtleníti a nézők által érintett felületeket, az épületet pedig irányítottan lehet elhagyni.

Az új bemutatók mellett december 31-ig sor kerül 55 előadás pótlására, az Újvidéki Színházzal közösen létrehozott Parasztopera című produkció bemutatója pedig tavasszal várható, mikor a korlátozások feloldása lehetővé teszi a közös munkát a határon túli kollégákkal.

Szeptember 5-én az új évadban először a Köszönjük, Magyarország! Köszönjük, Szeged! szolidaritási gála keretében az egészségügyi dolgozókat látja vendégül a színház, megköszönve munkájukat, helytállásukat.

Dr. Kozma József, a Kulturális, Oktatási, Idegenforgalmi és Ifjúsági Bizottság elnöke arra számít és biztatja a szegedieket, hogy ismét jöjjenek színházba, részesüljenek abban az élményben, amiből tavasz óta kimaradtak, hiszen az összes művészeti ág közül a színházi előadás szólít meg bennünket legkomplexebben, azt mással nem lehet pótolni, ezért azt kéri a közönségtől, hogy együtt harcoljuk végig ezt az évadot. Kállai Ákos színházpedagógus ismertette, hogy folytatódnak az előadásokhoz kapcsolódó foglalkozások, illetve az évad végén ismét megrendezik a Tanári értekezlet elnevezésű alkotóteret.

A Szegedi Kortárs Balett idén a Blue és a Concerto című táncjátékot állítja színpadra, az együtteshez pedig Marie Vilette, Heim Boglárka, Nyeste Adrienn, Liszkai Zsófia, Mészáros Fanni és Hudacsek Hanna táncművészek csatlakoznak.

Horgas Ádám főrendező felhívta a figyelmet arra, hogy a kulturális élet szélsőséges megosztottsága miatt nagy nyitottságra van szükség, és felelősségteljes carpe diem szemléletre, a jelen tudatos kihasználására. A főrendező továbbá felsorolta a prózatagozat új bemutatóit – Sirály, 1984, A padlás, Chicago, Black comedy, Nagyon, nagyon, nagyon sötét anyag, Mária országa –, melyek közül a zenés produkciókat az operatagozattal együttműködésben állítják színpadra. Színművészként érkezik a társulathoz Tánczos Adrienn, Ágoston Péter, Károlyi Krisztián, Krausz Gergő, Szaszák Zsolt és vendégművészként Hege Veronika egyetemi hallgató.

A Tannhäuser koncertszerű premierje után két új operát is láthatnak a szegediek: a Szöktetés a Szerájbólt és a Turandotot mutatja be az idei évadban az operatagozat. Dinyés Dániel zenei vezető és Göttinger Pál vezetésével elindul az Operabeavató sorozat, mellyel nem csupán a fiatalokat, hanem minden korosztályt játékosan, humorral szeretnének közelebb hozni az opera műfajához. Magánénekesi státuszban folytatja pályafutását Máthé Beáta és Cseh Antal.

A Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karának végzős hallgatói a színházban állítják színpadra évad végén vizsgaelőadásukat a Színház- és Filmművészeti Egyetem zenés rendező növendékeinek közreműködésével.

Barnák László főigazgató azzal a gondolattal zárta az évadnyitót, hogy a jelen bizonytalanságában a színháznak a közösségbe kell kapaszkodnia, ami egyet jelent a nézőkkel való közösséggel, e nélkül ugyanis nem létezik színház.

Promóció

- hirdetés -

Olvassa és hallgassa a Papagenót mobilon is!

- hirdetés -
X
X