Idén két intézmény osztozik Az év operaháza címen, de A legjobb operakarmester elismerést is két dirigens tudhatja magáének 2020-ban.
Az Frankfurti Operaház (Oper Frankfurt) és a Genfi Opera (Grand Théâtre de Genève) lett a két legjobbnak választott operaház az Opernwelt szaklap 43 kritikusának döntése alapján. Ina Hartwig, Frankfurt kulturális tanácsosa szerint a Frankfurti Operaház kiváló érzékkel vegyíti a hagyományt a modernitással, mellyel mások számára mértékadóvá vált.
A Bayerische Staatsorchester kilencedik alkalommal lett Az év zenekara, és eddigi zeneigazgatója, Kirill Petrenko osztozik Az év karmestere címen a svájci Titus Engellel.
A legkiválóbb operaénekesnek járó elismerést Marlis Petersen szoprán és Jakub Józef Orlinski kontratenor kapta.
Marlis Petersen negyedszer lett Az év énekesnője, ezúttal Korngold A halott város című operájának müncheni és Strauss Saloméjának a Theater an der Wienben előadott produkciójáért. Jakub Józef Orlinski Händel Tolomeo című operájának a karlsruhei operaházban eljátszott címszerepéért kapta a díjat.
Az év ősbemutatója címet is két komponista kapta meg: Olga Neuwirth a Wiener Staatsoperben bemutatott, Virgina Woolf regényén alapuló Orlando című előadásért, valamint Hans Abrahamsen a Koppenhágában, majd a müncheni operaházban bemutatott, Andersen meséjén alapuló A hókirálynő című operájáért részesült elismerésben.
Tobias Kratzert a bayreuth-i Tannhäuser-rendezéséért választották Az év rendezőjének, a produkciót pedig Az év bemutatójának.
Katrin Lea Tag a frankfurti Salome és a berlini Komische Operben bemutatott Bassaridák díszletéért kapta Az év díszlettervezője címet. Achim Freyer lett Az év jelmeztervezője, Enescu Oedipe című operájának salzburgi terveiért.
A Deutsche Nationaltheater Weimar Peter Konwitschny rendezésében és Dominik Beykirch vezényletével színpadra állított, a darab ősbemutatója után 50 évvel ismét előadott Lanzelot című Paul Dessau-operát választották Az év újrafelfedezésének.
(Via nmz.de)