Nagy felháborodást váltott ki egy brit társadalmi célú reklámkampány, amely azt üzente, hogy a művészeti és kulturális szegmens dolgozói mostantól jobban teszik, ha átképzik magukat, írja a 24.hu.
A reklám az IT-szektorban adott munkalehetőségekre hívta fel a figyelmet, csak sajnos a tűréshatárnál egyel érzéketlenebbül: épp, a jelenleg talán leginkább veszélyeztetett ágazat, a kulturális szféra ellehetetlenülésének kihasználásával tette ezt. A társadalmi célú plakát olyan felháborodást keltett, hogy a kultúráért felelős miniszter el is határolódott az ügytől. Nem csoda, hogy a reklám kiütötte a biztosítékot, hiszen a briteknél is többezer művész és kulturális dolgozó veszítette el az állását.

Mindeközben a brit kormány – a kampánnyal ellentmondásban – mentőövet dobott a kulturális szektornak: 257 millió fonttal támogatta meg a járvány miatt bajba jutott intézményeket és rendezvényhelyszíneket. Hogy a szabadúszókkal mi lesz, azt senki sem tudja. „Támogatásra van szükségük, amit eleddig nem kaptak meg, nem pedig leereszkedő hirdetésekre…”, „továbbá a művészet nem luxushobbi, hanem hivatás. Az Angliai Művészeti Tanács becslése szerint a művészeti és kulturális szektor évente több mint tízmillió fonttal járul hozzá a brit gazdasághoz” – írja a 24.hu cikke.
(Via 24.hu)