• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Színház Intermezzo

„A hivatásunk lényege, hogy emberek legyünk” – A járványkezelés visszásságairól írt Wunderlich József

Szerző: Papageno2021. november 25.
Facebook Twitter E-mail
Wunderlich József
Wunderlich József

A színész közösségi oldalán tett közzé írását, melyet változtatás nélkül közlünk. Frissítés: (a színművész a posztot később korlátozott elérhetőségűvé tette).

Azt kértük a színháztól, hogy ha naponta nem is, legalább hetente tesztelje azokat a színészeket, dolgozókat, akiknek az adott héten maszk nélkül kell érintkezniük esténként. A színház válasza: folyik el a lé. Idős emberekről beszélünk, nagy színészeinkről, családanyákról, családapákról, nagymamákról, nagypapákról. A színház válasza: folyik el a lé.

Azt kértem a színháztól, hogy a 11. napomon, frissen szabadulva a karanténból ne küldjenek be Bella Figurát játszani Halász Judittal, mert féltem őt, maszk nélkül kell vele folyamatosan érintkeznem. A feleségem pozitív, a gyerekeim is elkapták.

A válasz: letelt a 10 nap, nincs kontaktkutatás, ha nincsenek tüneteim, bemehetek (értsd: be kell mennem), jogilag ez rendben van, én már nem vagyok fertőző.

Az összes kollégám azt mondta, így nem játszhatjuk le az előadást, próbáltuk meggyőzni a színházat, hogy hadd játsszunk maszkban, ezzel óvva veszélyeztetett kollégá(i)nkat.

A színház válasza: nem lehet, mást jelentene, elviszi a néző figyelmét, mit mondunk a nézőnek.

Hónapok óta ellenőrizetlenül fogadja a színház a „külsős” szereplőket, résztvevőket. Se hőmérés, se valódi maszk használat, még csak az sem volt ellenőrizhető, hogy valaki rossz egészségi állapota ellenére bejön-e a színházba. Ők is a megélhetésért küzdenek. Igen. És akár tünetekkel is bejönnek azért a kis pénzért dolgozni. Maszk nélkül, izzadva, lihegve.

A színház válasza: velük aztán végképp nem tudnak semmit csinálni.

Igen, mert ha túl sok táncos vagy zenész kiesik egyszerre, ne adja isten, egy hétfői (heti) tesztelés során, akkor bukjuk a nagy zenés előadások bevételeit (akár 10 napig).

Folyik el a lé.

Mindeközben kétkezi tákolmányokból nyomkodjuk a házi készítésű alkoholos löttyöket a kezünkre, arra sem tellett a színháznak, hogy a takarásokban érintésmentes vagy legalább „normális” kézfertőtlenítők legyenek kellőképpen elhelyezve.

Gondolom: folyik el a lé.

Pedig fontos lett volna, mert sok előadás van, ahol összefolyik a taknyunk, nyálunk. Csak néhány ezek közül:

A Nagy Gatsby (amit egyik kollégánk fertőző állapotában játszott tudtán kívül, majd a színház utólag sem tesztelte az érintett/érintkező embereket)

A Pál utcai fiúk (hírhedt gócpontunk, ahová Kern Andrást – minden kockázat ellenére – sikerült beugrasztani egyik este Janónak)

A Diktátor (együtt az összes korosztály, sok külsős, általában óriási tömörülésekkel a takarásban)

A Szerelmek Városa (végig kell ölelgetni itt is sokmindenkinek sokmindenkit…)

A színészek nagy része, és a hasonlóan kiszolgáltatott helyzetben lévők hallgatnak, mert félnek megszólalni. Féltjük az állásunkat, a munkánkat, a havi fizetésünket. Én is féltem. És ami még rosszabb: szégyelljük magunkat. Szégyelljük magunkat azért a rosszért, amit nem is mi követtünk el, vagy amit kényszer hatására tettünk. Szégyellem magam, hogy ilyen körülmények között szó nélkül bejártam játszani. Szégyellem magam, hogy szó nélkül hagytam, ha másokon tüneteket észleltem. Szégyellem magam, hogy nem voltam elég szigorú a maszk használattal kapcsolatban. Szégyellem magam, hogy hetek óta szó nélkül nézem a szorongó kollégáimat. Szégyellem magam, hogy hazavittem a vírust a színházból, ezzel veszélyeztetve két és fél hónapos kisfiam életét. Szégyellem magam, hogy ma este lejátszottam az előadást maszk nélkül. Végig arra figyeltem, hogy minél távolabb legyek a többiektől, és főleg Halász Jucitól, aki ilyen körülmények között nem akarta lejátszani az előadást.

Nem lehet, hogy ne lássunk a pénzen túl. Nem lehet, hogy ennyire vakok legyünk. A hivatásunk lényege nem az, hogy minél kevesebb előadás maradjon el! Nem az, hogy mi álljunk a legjobban az összes fővárosi színház közül a megtartott/elmaradt előadások tekintetében! A hivatásunk lényege, hogy emberek legyünk, és azok maradjunk, bármilyenek is a körülmények.

Hát imádkozom, hogy jövő héttől legyen lé a tesztelésre is, ne csak a megemelt fizetésekre.

És imádkozom, hogy a következő napokban, hetekben senki ne haljon meg a színházban.

U.i.: Mindezt úgy írtam, hogy szerelmes vagyok a színházba, a szakmánkba, a hivatásunkba. Mindezt úgy írtam, hogy sokáig hittem abban, hogy ezeket a dolgokat meg tudjuk oldani a színházon belül, diszkréten, emberi módon.

Mindezt azért írtam le itt, mert az ebbe vetett hitemet elvesztettem.

színház járvány wunderlich józsef
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésEltérni a kánontól – Többek között Kecskés D. Balázs művével folytatódott a Vántus-napok
Következő bejegyzés Budapesten ad koncertet Martha Argerich és Mischa Maisky a Cziffra-emlékév keretében

Ajánlott Bejegyzések

Intermezzo

A testszégyenítés ellen indított kampányt Grisnik Petra

2023. február 3.2 perc olvasás
Bohumil Hrabal - Forrás: wikipedia
Intermezzo

„Az élet, ha kicsit is jól jön ki a lépés, annyira, de annyira gyönyörű” – 25 éve hunyt el Bohumil Hrabal

2023. február 2.5 perc olvasás
Intermezzo

Múzeum lesz a brüsszeli városházából 

2023. február 2.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.