• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Intermezzo Zene Címlap

Joanna Natalia Ślusarczyk: „A folyamatos fejlődés híve vagyok”

Szerző: Ur Máté2022. március 30.
Facebook Twitter E-mail
Joanna Natalia Ślusarczyk - forrás: joannanataliaslusarczyk.pl
Joanna Natalia Ślusarczyk - forrás: joannanataliaslusarczyk.pl

A fiatal lengyel karmesternő, Joanna Natalia Ślusarczyk az Eötvös Alapítvány mentoráltjaként lép fel április 7-én a Kodály Központban. Hivatásáról, a kortárs művekről és a lengyel repertoárról is kérdeztük. 

– Az élet sója címmel indított bérletet a Pannon Filharmonikusok. Önt mi motiválja? Hogyan sikerült túllendülni a lezárások időszakán?

– A lényeg mindig a részletekben rejlik, amire a koronavírus is rávilágított. A lezárások alatt a minket körülvevő világ olyan aspektusai kerültek előtérbe, melyeket korábban természetesnek vettünk és nem fordítottunk rájuk elég figyelmet. Én a folyamatos fejlődés híve vagyok, a tudásvágy és a képességeim fejlesztése mozdít előre, azok a találkozások és élmények, melyek után azt érezhetem, hogy több lettem. És persze itt van a zene, ami nélkül nem tudnám elképzelni az életem.

– Zongoristaként indult, de hamar a karmesterség mellett döntött. Mi történt? 

– Mindig is vonzott a zenekari hangzás. Zongoristaként számos szóló- és kamarakoncertet adtam, de igazán csak akkor éreztem jól magam, ha egy szimfonikus zenekar áll mellettem. Számomra lenyűgöző az a különleges erő, ami 80-100 muzsikus együttes játékából születik meg. Zongoristaként egy alkalommal Ravel A bohóc reggeli dala című művével foglalkoztam és végéig az járt a fejemben, hogy mennyivel jobban érvényesül a szerzői szándék, mennyivel több arcát tudja megmutatni a darab akkor, ha azt a zenekari változatban adjuk elő. Ekkor döntöttem el végleg, hogy karmesterként is diplomát szerzek.

– Milyennek írná le magát karmesterként?

– Azt hiszem, hogy ha erre objektív választ szeretnék adni, akkor azokat a zenészeket kellene megkérdezni, akikkel dolgozom. A hatékony munkát szeretem, de azt gondolom, hogy ezt csak úgy érdemes elérni, ha közben pozitív energiákat tudunk felszabadítani. 

– Áprilisban az Eötvös Alapítvány mentorprogramjának keretében ad koncertet a Kodály Központban. Hogyan értékelné a programban töltött időt?

– Nekünk fiatal karmestereknek ez egy óriási lehetőség, nem csak a kurzusok, de a későbbi koncertlehetőségek is. Úgy hiszem, hogy a kortárs zenében való jártasságnak alapnak kellene lennie egy karmester számára, ez a program pedig célzottan ehhez segít hozzá. A tanulási folyamat a pandémia alatt sem állt meg, hiszen amit személyesen kezdtünk el, online tudtuk folytatni. A kortárs zenei szcénát meghatározó személyiségektől új előadói technikákat, egyedi interpretációs lehetőségeket tanulni felülmúlhatatlan. Nem beszélve arról, hogy több világpremiernek is a részesei lehetünk.  

– A magyar zenei közeg ennek megfelelően nem ismeretlen ön előtt. Milyen tapasztalatai vannak?

– A program keretében egy nagyszerű hetet tölthettem el az Óbudai Danubia Zenekarral. Eötvös Péter és Vajda Gergely irányításával Schönberg és Fabián Panisello darabjain dolgoztunk és persze a mentorált zeneszerzők műveit is elővettük. A közös koncert volt az utolsó, amit a lezárások előtt még közönség előtt vezényelhettem.

– A kortárs zene mellett melyik az az időszak, ami közel áll a szívéhez?

– Számomra az inspiráció a legfontosabb, az, hogy a saját magam elképzelésit valósíthassam meg egy-egy darab kapcsán. Nem tudnék megnevezni egy korszakot, inkább egy-egy mű kötődik hozzám. Bár van némi előnye, de azt hiszem, hogy éppen ezért nem tudnék specializálódni egy bizonyos zenetörténeti korra. Vallom, hogy ha magára a zenére koncentrálunk, akkor mindenből ki lehet hozni a maximumot úgy, hogy közben a saját személyiségünk is kirajzolódik.

– A tavaszi koncerten Weiner, Marino és Szymanowski műveit vezényli, a szólista pedig Rohmann Ditta lesz. Hogyan állt össze a koncert programja?

– A Pannon Filharmonikusokkal Weinerrel nyitjuk az estét, majd a szintén mentorált fiatal zeneszerző, Leonardo Marino gordonkarversenyét adjuk elő. A fináléban Szymanowski II. szimfóniáját játsszuk, aminek nagyon örülök, mert fontosnak tartom, hogy szerepeljen lengyel alkotás a koncertjeimen. Néhány évvel ezelőtt a Krakkói Kamarazenekarral egy tisztán lengyel lemezt is készítettünk, amire Chopin, Lutoslawski, Górecki és Kilar darabjait vettük fel.

interjú zene pannon filharmonikusok lengyel joanna slusarczyk
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésBoban Marković inspirálta a Székesfehérvári Balett Színház új bemutatóját – interjú Egerházi Attilával
Következő bejegyzés Hiánypótló kötet jelent meg Richter János karmesterről

Ajánlott Bejegyzések

Eötvös Péter - fotó: Posztós János
Intermezzo

Eötvös Péter lesz a Concerto Budapest első vendégkarmestere

2022. május 25.10 perc olvasás
Harag György - forrás: YouTube
Erdély blog

Harag György-életműkiállítás nyílt a Tamási Áron Színházban

2022. május 25.5 perc olvasás
Daoud Dániel és Szabó Simon a díjjal - fotó: Szabó Simon hivatalos Facebook-oldala
Intermezzo

Magyar filmterv nyert díjat a Cannes-i Filmfesztiválon 

2022. május 25.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Promóció

Bejárja a Kárpát-medencét az A38 Hajó!

Promóció

Kamarazene Ukrajnáért – segélykoncert sztárokkal a Zeneakadémián  

Molnár Levente Promóció

Molnár Levente: „Csipike az egész világot próbálja a saját nagysága körébe emelni”

Balázs János - forrás: Aranytíz Promóció

Komolyzenei Napok az Aranytízben – Klassz a Belvárosban!

PTAH Színház - A madarak nem alszanak Promóció

A madarak nem alszanak – A háborúra reflektál a PTAH Színház előadása

Gábor Márkó Promóció

Gábor Márkó: „Fontos az önvizsgálat, hogy néha igazán magunkba nézzünk”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.