Mindössze egy hétvége alatt valamennyi elérhető jegyet megvásároltak a Rijksmuseum Vermeer-kiállítására, ahol valószínűleg először és utoljára látható a mester szinte minden műve – jelentette be az intézmény.
A közönség érdeklődése minden várakozást felülmúlt a Johannes Vermeer retrospektív kiállítás kapcsán – egyúttal sokan le is csúsztak arról, hogy részesei legyenek az élménynek. „Jelen pillanatban nincsenek elérhető jegyet a Vermeer-kiállításra” – jelentette be a múzeum igazgatója február 18-án, mindössze két nappal az után, hogy a tárlat megnyitotta kapuit. Annak érdekében, hogy a kiállítás látogatása kellemes élmény legyen és a látogatók ne zsúfolódjanak össze, a Rijksmuseum korlátozta a belépőjegyek számát.
Azonban a múzeum illetékesei utaltak arra, hogy meg fogját találni a módját annak, hogy több látogató juthasson be a tárlatra. „Keményen dolgoznak azon, hogy még többen láthassák a kiállítást” – jelentették ki.

A Vermeer-tárlatot övező érdeklődés már a 2021-es bejelentése óta töretlen. A Rijksmuseum bejelentése szerint az „első és utolsó” kiállítást rendezi meg az intézmény, melyen Johannes Vermeer szinte minden festménye látható majd. A bombasztikus kijelentés mögött azonban valós tények állnak: az intézmények egymás közötti rivalizálása nagyon megnehezíti, sőt, akár lehetetlenné is teszi, hogy a felkapott festőknek, amilyen Vermeer is, az összes vagy akár csak a főbb műveiket is össze tudja gyűjteni egy múzeum egy tárlat erejéig.
A tárlat a szakértők figyelmét is felkeltette elsősorban a hozzá kapcsolódó kutatás miatt. A szakemberek azt remélik, hogy felülvizsgálnak néhány korábbi, Vermeerhez kapcsolódó információt. A National Gallery of Art in Washington, DC egyik képéről, amelyet korábban a mesternek tulajdonítottak, kiderítették, hogy mégsem az ő alkotása – ugyanez a munka azonban még Vermeerként került feltüntetésre a mostani kiállításon.

A várakozások ráadásul nem voltak hiábavalóak. A kiállítás fantasztikus kritikákat kapott a The New York Times kritikusa egyenesen minden tekintetben tökéletesnek nevezte a tárlatot. A The Guardian szakírója a korábbi hágai Vermeer-tárlathoz képest éppen a kiállítás szellősségét dícsérte, ahol a művek és a látogatók is lélegezhetnek.