• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Intermezzo Zene Címlap

Judith van Wanroij: „Nem vagyok tervezős típus”

Szerző: Ur Máté2023. március 9.
Facebook Twitter E-mail
Judith van Wanroij
Judith van Wanroij

A Vashegyi György vezette Purcell Kórus és Orfeo Zenekar március 2-án itthon, a Müpa Régizene Fesztiválján, majd Hollandiában mutatta be Rameau Castor és Pollux című operájának koncertszerű előadását. Az előadásokat óriási érdeklődés, majd siker övezte. Judith van Wanroij holland szopránnal beszélgettünk. 

– Ha jól tudom, először jogász diplomát szerzett és csak ezután fordult az éneklés felé. Mi történt?

– Az egész azzal kezdődött, hogy szerelmes voltam egy jazz-zongoristába. Sok időt töltöttünk együtt, tanúja voltam, hogy a zene mennyire át tudja hatni az egész életét. Én is valami ilyesmire vágytam. Miután megszereztem a jogi diplomámat, még nem éreztem késznek magam a nagybetűs életre, tovább akartam tanulni. Sikeres felvételit tettem az amszterdami zeneművészetire, ahol elkezdődött a második éltem. 

– Mondhatjuk, hogy a barokk zenére specializálódott, azon belül is az újrafelfedezett, kevésbé ismert darabok szakavatott előadója. Mi vonzza ezekben a művekben? 

– Különös belegondolni, hogy egy-egy sokáig elveszettnek hitt alkotást mikor adtak elő utoljára, kik és milyen formában hallhatták. Amikor ilyen zenei anyagokkal dolgozunk, mindig olyan érzésem van, mintha egy ajándékot bontanék ki. Nagyon sok olyan gyöngyszem van, amik tényleg a meglepetés erejével hatnak, és csak a tényleges előadásuk során derül ki, hogy milyen, zenetörténetileg fajsúlyos darabokról van szó. 

– Sokat dolgozik együtt Vashegyi Györggyel, aki kutatóként és karmesterként is igazi mestere az említett művek bemutatásának. Hogyan találkoztak?

– A versailles-i Barokk Zenei Központ projektjein keresztül ismerkedtünk meg. Több nagysikerű előadásban dolgozhattam vele és számos lemezfelvételt is készítettünk. Az egyik legemlékezetesebb munka Jean-Baptiste Lemoyne Phèdre című művének felvétele volt, amit 2020-ban rögzítettünk. A darab megszólaltatása nagyon alapos kutatást igényelt, jelenetről jelenetre mentünk előre, miközben mindig több különböző érvényes út állt előttünk. Azt hiszem, hogy mindkettőnket lenyűgözött ez a folyamat és végül maga a végeredmény is.

– Legutóbb március elején léptek fel közösen. Először a Müpában, majd Hollandiában is Rameau Castor and Pollux című operájának koncertszerű előadását hallhatta a közönéség. 

– Ezt művet 2008-ban ismertem meg, amikor a Les Talens Lyriques együttessel közösen adtuk elő. Azonnal beleszerettem abba az egyedi líraiságba, amit szinte csak a francia barokk és benne Rameau képvisel. Csodálattal hallgattam partnereim, Anna Maria Panzarella és Veronique Gens előadását. Nagyon örülök, hogy most újra előadtuk, ráadásul az első, 1737-es változatot, és hálás vagyok, hogy újra Veronique Gens mellett énekelhettem.

Judith Van Wanroij - fotó: Posztós János / Müpa
Judith Van Wanroij – fotó: Posztós János / Müpa

– A barokk zene az élete, de készített például felvételt Mahler és Gounod műveiből is. Mennyire kell máshogy énekelni a későbbi korok darabjait?

– Amellett, hogy adottságként kaptam, hogy egy viszonylag széles repertoárt tudok énekelni, törekszem arra, hogy minél inkább megőrizzem a hangom rugalmasságát. Mindent, amit éneklek, szívvel teszem és érzem magamon, ha a határaimat feszegetem, de őszintén szólva szomorú lennék, ha végletekig specializálódnom kellene.

– Milyen tervei vannak a közeljövőben?

– Nem vagyok tervezős típus és álomszerepeket sem dédelgetek. A jelenre szeretek koncentrálni. A legfontosabb számomra, hogy énekelhessek és az adott szerepben a legjobbat hozzam ki magamból.

interjú müpa judith van wanroij régizene fesztivál 2023
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésDaniel Barenboim cancels his recital tour. Maxim Vengerov stands in
Következő bejegyzés Egy legendás tejesember – Elhunyt Hajim Topol

Ajánlott Bejegyzések

Török Ádám 1981-ben
Magyar Zene Háza

Török Ádám: „Nekem az a gazdagság, hogy szeretik a zenémet és az őszinteségemet”

2023. április 2.13 perc olvasás
Peller Károly - forrás: YouTube
Intermezzo

Peller Károly kapta az első Rátonyi Róbert-díjat

2023. április 1.2 perc olvasás
Schubert CD
Te csak hallgass!

Mélyen átgondolt és fantáziával átszőtt – Ian Bostridge énekli a Winterreisét

2023. április 1.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Várnagy Andrea és Farkas Lili Promóció

Jön a VII. ZeneVarázslat Nemzetközi Négykezes Zongoraverseny és Zongorakurzus

Magyar Nemzeti Táncegyüttes Promóció

Miért megint a Várkert Bazár? – Íme, az áprilisi programok

VEB 2023

Még lehet jelentkezni a Hungarian Balett Grand Prix nemzetközi balettversenyre 

Kis Domonkos Márk Színház mindenkinek

Szakmai konferenciát tartott Lakitelken a Déryné Program

Jelenet az Érintés Paradoxon c. előadásból Promóció

Utoljára látható az évadban az Érintés Paradoxon című előadás

Fotó: Gödöllő Sisi gödöllői kastélya

Ibolyanap és húsvét a Gödöllői Királyi Kastélyban

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.