Május 26-án hajnalban, életének 81. évében elhunyt Szegedi Erika – tette közzé a hírt Facebook-oldalán a Vígszínház, amelynek a színművész csaknem 50 éven át volt a tagja.
Szegedi Erika 1942. március 1-jén született Budapesten. Balerinának készült, de később a Színművészeti Főiskolán tanult Pártos Géza osztályában, majd egy évadra a kecskeméti Katona József Színházhoz szerződött. Várkonyi Zoltán hívta a Vígszínházhoz, ahol elsőként Dürrenmatt Fizikusok című tragikomédiájában a fiatal ápolónő szerepe várt rá.
A Vígszínházban töltött évtizedek alatt több mint 70 szerepben állt színpadra. Felejthetetlen alakításai közé tartozik Adél Az üvegcipőben, Kata A makrancos hölgyben, Abigail A salemi boszorkányokban, Anna a Platonovban és Roxane a Cyranóban.
Munkásságát számtalan szakmai díjjal és állami kitüntetéssel ismerték el, többek között megkapta a Jászai Mari-díjat, az érdemes és a kiváló művész címet, valamint a Magyar Köztársasági Érdemrend kiskeresztjét.
Királynői alkata, csodálatos hangja, elsöprő energiája nagy drámai szerepekre predesztinálta, de felejthetetlen alakításokat nyújtott vígjátéki szerepekben is.
„Szerepről szerepre formálódva és fejlődve bizonyította be Szegedi Erika, hogy különleges lelki hőszabályozóval rendelkezik, amellyel a szenvedély és az érzékiség forróságától, egy belső permanens izzáson át a gúny vagy a gonoszság metsző hidegéig széles skálán képes megjeleníteni a legváltozatosabb nőalakokat. Vérbő, szépasszonyt, szenvedély lázában emésztődő klasszikus figurát, gyermekien naiv butuska személyt, veszedelmesen ravasz perszónát, s ki tudná felsorolni még, hányféle karaktert, sorsot, életet” – írta róla a színház egyik kritikusa 1977-ben, pedig akkor még csak pályájának elején járt, de ez a jellemzés mindvégig igaz maradt rá.
Utolsó vígszínházi szerepében, a 2012-ben bemutatott Monokliban is múlhatatlan derűvel sziporkázott, hol kisgyermekként, hol pedig fölényes, rafinált asszonyságként komédiázott.
(A téma érzékenysége miatt ebben a cikkben nem helyeztünk el reklámot.)