2024. december 11-én a Nemzeti Táncszínházban hatodik alkalommal adták át az Art is Business Díjakat azon vállalatoknak, mecénásoknak, művészeti közösségnek, felelős vállalati vezetőnek és turisztikai szereplőnek, akik az idén is kiemelkedően gondolkodtak a művészeti élettel való együttműködésről. Ebben az évben a KPMG, a Veolia Energia Magyarország, a MeseTerek, Kósi Gábor és Kósiné Mihálkovics Edit mecénások, Szeged városa és Jamniczky Tímea, a JCDecaux Magyarország vezérigazgatója vehették át a díjakat.
- hirdetés -
Az Art is Business 2019 óta dolgozik azon, hogy összekapcsolja és értékalapú platformra terelje a vállalati és művészeti élet szereplőit, illetve mindkét fél számára hasznos tudást adjon át, és kapcsolódási lehetőségeket teremtsen. Célunk, hogy a kulturális élet sokszínűsége és szabadsága a jövőben is kérdés nélkül fennmaradhasson.
Az Art is Business Díjakat az előző években olyan vállalatok, magánemberek és városok érdemelték ki, mint a B. Braun Magyarország, a Mastercard, a BMW Magyarország, a Magyar Telekom, az Intelligent Power Solutions, a Vylyan Pincészet, a Káli Art Inn, az Egis Gyógyszergyár, a Duda Éva Társulat, Gazsi Zoltán, Sófi József, Horgas Eszter, Dinyés Dániel, Rényi Andrea, Polgár András, Gergye Krisztián, Pécs és Nyíregyháza.
A díj zsűrije minden évben hazai kulturális intézmények kommunikációs vezetőiből, valamint az előző év nyerteseiből áll. 2024-ben a tizenegy fős döntőbizottság tagjai: Bíró Árpád, az Örkény Színház marketing- és kommunikációs vezetője, Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője, Juhász Dóra, a MOME brand- és kommunikációs igazgatója, Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője, Jávor Zsófia, a MÜPA PR- és kommunikációs tartalomfejlesztési vezetője, Misetics Mátyás, a MITTE Communications kreatív igazgatója, Molnár Júlia és Héjja Róbert, a Káli Art Inn tulajdonosai, Tornóczky Gabriella, az Egis Gyógyszergyár kommunikációs vezetője, Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország ügyvezetője, Duda Éva, a Duda Éva Társulat vezetője és Sófi József biológus, üzletember, mecénás.
2024 nyertesei
- Az Innovatív művészeti kezdeményezés kategóriában azon kulturális szereplők és projektjeik érdemlik az elismerést, akik megmutatják, hogy több lábon állva is gondoskodhatnak szervezetük finanszírozásáról. Idén a MeseTereket díjazta a zsűri. A művészeti vállalkozás a közösségi terekben, parkokban jeleníti meg a finom, művészi koncepciót, faragást, festőiséget. Kő Boldizsár és csapata 2001 óta több mint 70 képzőművészeti játszóteret alkotott Magyarországon és külföldön. A legelső, a Millenáris parkban található Zöld Péter Népmese Játszótér mára ikonikus mintává vált.
- 2024-ben a Vállalati kategória díjat a KPMG vehette át. A nemzetközi cég évek óta aktív szereplője a kulturális életnek, támogatási programjaikat a közös értékek és a jövő iránti felelősség vezérlik. Az ESG-stratégiájukban vállaltak szerint a kultúrát pro bono projektek, tudásmegosztás és innovatív programok révén segítik. Példák erre a Liget Projekt, a Ludwig Múzeum – BarabásiLab együttműködés, a Veszprém– Balaton EKF 2023, valamint az Operaház és EU kreatív városi projektek támogatása. Rendszeresen részt vesznek olyan rendezvényeken, mint a Gallery Weekend, a Brain Bar, a Margó Fesztivál, és a Kortárs Műgyűjtő Akadémia, miközben munkatársaik számára is élményalapú programokat kínálnak, például a Szépművészeti Múzeumban vagy az Operaházban.
- A vállalati projekt kategóriában a Veolia Energia Magyarország Zrt.-t díjazták a 2021-ben indított, A tehetség esélyt érdemel című programjáért. A kezdeményezésben a Bolyai Gyermekotthoni Központban élő gyermekeknek biztosítanak lehetőséget a különböző festészeti technikákkal való megismerkedésre kortárs művészmentorok segítségével. A program célja a gyermekek tehetségének fejlesztése és támogatása. Az alkotásokat jótékonysági aukción árverezték el, az ebből származó bevételt a fiatal alkotók közvetlenül használhatják fel jövőjük építésére. A programban indulásakor hat gyerek vett részt, idén már huszonkilencen alkotnak a Budapest Art Factory kreatív műhelyében tizenhét mentor irányításával.
- A forprofit mecénás elismerést Kósi Gábor és felesége, Kósiné Mihálkovics Edit érdemelték ki, miután Görgényi Tibor és Peller Károly, vagyis a Propeller Team jelölte őket. A házaspár ugyanis évek óta elhivatottan segíti és támogatja a művészeti projektjeiket.
- A felelős vállalati vezető kategóriában Jamniczky Tímea, JCDecaux Hungary vezérigazgatóját díjazták, aki 15 éve vezeti a céget, amely kedvezményes megjelenést biztosít citylight felületein művészeti és kulturális szereplők számára, valamint évről évre meghirdeti az Álljon meg egy novellára! pályázatot. Tímea mindemellett elkötelezett a mentorálás és az élethosszig tartó tanulás iránt, aktív résztvevője a Menedzserszövetség, a Hungarian Business Leaders Forum és az Art is Business Perspektíva programjainak.
- Az Art is Business kétévente hirdeti meg a kulturális turizmus kategóriát, a díjat ezúttal Szeged városa kapta. Az alföldi város méltán híres kulturális gazdagságáról és turisztikai vonzerejéről, amely régiója és az ország egyik legkiemelkedőbb úti céljává teszi. A település történelmi és építészeti öröksége, valamint pezsgő kulturális élete egész évben vonzza a látogatókat. A „fesztiválváros” elnevezés sem véletlen: Szeged ad otthont olyan nemzetközi hírű eseményeknek, mint a Szegedi Szabadtéri Játékok, a Szegedi Ifjúsági Napok (SZIN), a Borfesztivál és a THEALTER Nemzetközi Színházi Fesztivál.