Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója, miután Vitézy Dávid kezdeményezésére a Fővárosi Közgyűlés többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől – tette közzé a Budapest Brand Nonprofit Zrt.
- hirdetés -
Az így kialakult helyzetben a Budapest Brand legtöbb szakmai programját vagy törölni kellett vagy átmenetileg fel kellett függeszteni. A forrásmegvonás miatt a cégnél csoportos létszámleépítést jelentettek be, amely 30 szakembert érint.
A Budapest Brand kulturális, turisztikai és városélmény programok széles spektrumát valósította meg az elmúlt években, köztük a Budapesti Tavaszi Fesztivált, a főváros 150. születésnapjához kapcsolódó programokat, így a Budapest Nagyregényt, a Budapest Bejárót, a Lánchíd fesztivált, a Bulivillamost, a fővárosi cégek munkatársait bemutató Budapest Hősei programot vagy a Metrófesztivált. A Budapest Brand által létrehozott programok az elmúlt hónapokban számos rangos nemzetközi és hazai szakmai elismerést nyertek el, a többi között három aranyat, egy ezüstöt, hat bronzot, egy különdíjat és egy shortlist jelölést.
Mindeközben a cég elindította a fővárosiaknak kedvezményeket biztosító Énbudapestem applikációt és az elmúlt öt évben átalakította a turistáknak értékesített Budapest Kártya portfoliót is, aminek jelentősen javult a jövedelmezősége, illetve mára a termékcsalád kétharmada teljes egészében digitálisan megvásárolható.
Faix Csaba 2020 februárban kezdett a Fővárosi Önkormányzat cégénél dolgozni. Mostani posztján addig marad, amíg a folyamatban lévő projektek, valamint a 2024-es év pénzügyi lezárása megtörténik, illetve lezárul a csoportos létszámleépítés. A kialakult költségvetési helyzet ellenére a cég átszervezés és profiltisztítás után is folytatja közfeladatai ellátását.