Sikert aratott a Hófehérke bemutatója az Operettszínházban

Szerző:
- 2025. április 14.
Szabó Barbara Szofia és Kerényi Miklós Dávid - fotó: Csillag Pál
Szabó Barbara Szofia és Kerényi Miklós Dávid - fotó: Csillag Pál

A Budapesti Operettszínház 2024/2025-ös Családok Évadának egyik legjobban várt előadása Kocsák Tibor – Ifj. Harangozó Gyula Hófehérke című táncjátéka. A Pro Filii Alapítvány támogatásával létrejött produkció hatalmas sikert aratott bemutatóját kettős szereposztással, április 11-én pénteken és 12-én szombaton tartották a Nagymező utcai teátrumban.

A premiert követő fogadáson Kiss-B. Atilla Kossuth-díjas operaénekes, az Operettszínház főigazgatója elmondta, hogy Az Orfeum mágusával megújították az operettet, a Hamupipőkével létrehozták a családi operettmusical műfaját, a Hófehérkével pedig teljessé vált a repertoár, hiszen a táncjátékhoz hasonló előadást a nagyközönség eddig nem láthatott a színházban. A főigazgató köszönetet mondott a produkció létrejöttéért az alkotóknak és az előadóknak, a Balettkarnak, a Musical Ensemble-nak és a Zenekarnak, valamint a művészeti és a háttérben dolgozó munkatársaknak. Madách Imrét idézve hangsúlyozta: csakis egy társulat magas színvonalú „összeműködés”-e képes létrehozni azt a csodát, amit egy előadás megalkotása jelent, és hozzátette: a Hófehérke kiállta a tér- és az idő próbáját. Kiss-B. Atilla megosztotta a jelenlévőkkel, hogy Apáti Bence Harangozó Gyula-díjas balettművésszel, balettigazgatóval régóta fontolgatták a Hófehérke bemutatását, azonban erre most nyílt lehetőség, hogy a Pro Filii Alapítvány anyagi hozzájárulásának köszönhetően megvalósulhatott a produkció, amiért hálával és köszönettel tartozik a színház.

Ifj. Harangozó Gyula Kossuth-díjas táncművész felidézte a táncjáték mintegy húsz évvel ezelőtti keletkezésének időszakát. Az előadás rendező-koreográfusa kifejtette: érzékelhető, hogy Kocsák Tibor zeneszerzővel igazán értették egymást a darab megalkotásakor, hiszen a zene minden rezdülése és a koreográfia minden mozdulata harmonikus egységet képvisel. Ifj. Harangozó Gyula köszönetet mondott a Pro Filii Alapítványnak a nagyvonalú támogatásért és Kiss-B. Atillának azért, hogy lehetőséget biztosított a Balettkar és Musical Ensemble számára, hogy alanyi jogon olyan magas színvonalon alkossanak, ami az Operettszínházban korábban elképzelhetetlen volt. A rendező-koreográfus gondolatai zárásaként úgy fogalmazott, hogy nehéz, de szép és felemelő időszak áll mögöttük, mert bár a Hófehérkét számos színházban rendezte szerte a világban, olyan elhivatottsággal, mint ami a Budapesti Operettszínház művészeinek sajátja, sehol nem találkozott, a hatalmas közös siker pedig felszabadító erejű visszaigazolás mindannyiuk számára.

Kocsák Tibor Erkel Ferenc-díjas karmester, zongoraművész, a produkció zeneszerzője méltatta a Zenekar művészeinek odaadását és a zenekari játék fantasztikus színvonalát. Mint ahogyan elmondta: hálás Pfeiffer Gyula főzeneigazgatónak, az előadás zenei vezetőjének és a zenészeknek, hogy az általa képviselt zenei gondolkodásmódot és ívet, a cseppet sem könnyű zenei szövetet kivételes nívón adták vissza az alkotóknak, a szereplőknek és a közönségnek egyaránt. Végül Kocsák Tibor kiemelte, hogy a fentiekből is nyilvánvaló: a Budapesti Operettszínház nagyszerű zenés színház.

Szabó Barbara Szofia, Sík Milán - fotó: Csillag Pál

Szabó Barbara Szofia, Sík Milán – fotó: Csillag Pál

A világ egyik leghíresebb Grimm-meséjéből készült táncjáték a budapesti ősbemutató óta nemcsak itthon, hanem külföldön is hatalmas népszerűségre tett szert, az elmúlt 20 évben három kontinenst meghódítva bejárta a világot. Népszerűségének titka az, hogy nemcsak a gyerekeket, hanem a felnőtteket is magával ragadja a Walt Disney rajzfilmjéből jól ismert hét szeretni való törpe, a szépséges Hófehérke és a gonosz mostoha története, amely Kocsák Tibor fülbemászózenéjére, ifj. Harangozó Gyula ötletekből kifogyhatatlan koreográfiájával, Velich Rita gyönyörű jelmezeivel, Kentaur varázslatos látványvilágával elevenedik meg.

„Ez a balett olyan musical, amiben nem énekelnek” – mondta korábban Harangozó Gyula koreográfus. A The weekend Australian újság az ausztrál bemutató után a darabot Andrew Lloyd Webber színvonalú musicalekhez hasonlítja. Az egyik legtalálóbb kritika így jellemezte a darabot: „Ez a darab olyan, mint amikor valaki egy boldogság injekciót ad be a közönségnek.”

„A Hófehérke koreográfiája a családi élményt részesíti előnyben, (…), így a két és fél órás előadás még a gyerekeknek is izgalmas. A díszlet nagyon ötletes: mintha mesekönyvből lépnének elő a szereplők.” (Isabelle von Neumann-Cosel, Tanznetz)

A magyarországi bemutatók mellett (Magyar Állami Operaház, Szegedi Szabadtéri Játékok) Európában, Ázsiában és Ausztráliában is bemutatták a produkciót, valamint a Moszkvai Bolsoj Színházban és a Hongkongi Művészeti Fesztivál nyitódarabjaként is nagy sikerrel szerepelt. A nemzetközi hírű produkciót 2025 tavaszától újra láthatja a magyar nagyközönség a Budapesti Operettszínházban.

Jelenet az előadásból (középen Gallai Zsolt) - fotó: Csillag Pál

Jelenet az előadásból (középen Gallai Zsolt) – fotó: Csillag Pál

A premier hétvégén a címszerepben Rotter Bianka és Szabó Barbara Szofia, a Királyfi szerepében Somai Valér és Sík Milán volt látható. A Mostohát Radics Diána és Sautek Dóra táncolták, Vadászként Simon István és Cserháti Gergely m.v. léptek színpadra. A Banya alakját Gallai Zsolt és Bakó Máté formálták meg. Kukaként Kerényi Miklós Dávid és Babácsi Benjamin, Tudorként Kocsis Tamás és Gallai Zsolt, Vidorként Zahalka Tamás, Morgóként Kárpát Attila és Kovács Gergely Csanád, Szundiként Indrei Ábel és Komarov Alekszandr, Szendeként Aczél Gergő és Ordasi András, Hapciként Blénesi Zsolt és Andrea Merlo nevettették meg a közönséget. A Szörnyecskék jelmezeit Hüvös Panna MTE, Farsang Karina Viktória, Marczinek Vanda MMTI, Hege Anna, valamint Clémence Rhode MTE és Kőhler Kitti öltötték magukra. Az előadás szcenikusa Tóth Kázmér, világítástervezője Madarász „Madár” János, zenei munkatársai Barta Gábor, Bóta Ili, Laufer Szilvia, Túri-Nagy János, díszlettervező asszisztense Halász G. Péter, próba- és előadáskoordinátora Apáti Bence, próbavezető balettmesterei Kozmér Alexandra, Végh Krisztina és Gallai Zsolt, koreográfus asszisztense Fajth Blanka. Az előadás karmestere Tassonyi Zsolt. Az előadás zenei vezetője és karmestere Pfeiffer Gyula. Az előadás zeneszerzője Kocsák Tibor, jelmeztervezője Velich Rita, díszlettervezője Kentaur, rendező-koreográfusa ifj. Harangozó Gyula. Logo és plakátterv: Kentaur.

Megosztás

Ajánlott

Bejegyzések

PROMÓCIÓ

VEB 2023

Hírlevél

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

Hírlevél

Member of IMZ
ICMA logo
A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:
NKA logo