Papageno Radio
Papagenda Újabb budapesti Eötvös-bemutatók – #Papagenda

Újabb budapesti Eötvös-bemutatók – #Papagenda

Igazi csemegének ígérkező, különleges zenei párosítások találhatók a hét koncertprogramjában: Pierre de la Rue, Arvo Pärt és Arthur Honegger, Berlioz, Debussy és Fauré, Eötvös Péter és Liszt Ferenc, Mendelssohn és Bartók.

Ingyenes koncertek október 28. és november 3. között

október 28.
18.00 Megbékélés Háza – Wesley Károly Kórus
20.00 Fonó – Fonó Session
21.00 Szimpla Kert – Szimpla táncház

október 29.
20.00 Szimpla Kert – Peca

október 30.
19.00 Zeneakadémia, Solti Terem – A Doktori Iskola billentyűs hallgatóinak koncertje
20.00 Pótkulcs – EtnoRom

október 31.
19.00 Zeneakadémia, Solti Terem – A Doktori Iskola billentyűs hallgatóinak koncertje
20.30 Fonó – Kamaracsütörtök (Babcsán project)

november 2.
16.30 Marczibányi Téri Művelődési Központ – Ki nyer ma?
18.00 Nádor Terem – Klarinétgála (a Bartók Könzi növendékeinek hangversenye)
19.30 Felsővízivárosi Szent Anna-templom – a  Gemma Énekegyüttes egyházzenei koncertje
20.00 Pótkulcs – Gancanagh

november 3.
19.00 Budavári evangélikus templom – Mária Magyarová-Plšeková (orgona)

Lelket erősítő gyászzenék egykor és ma

Kocsár Balázs

A Magyar Állami Operaház Zenekara október 28-án az Erkel Színházban ad hangversenyt Kocsár Balázs dirigálásával. A műsor három zeneművét összeköti, hogy gregoriánt idéznek, gyásszal kezdődnek, de elvezetnek a megbékéléshez. A reneszánsz flamand Pierre de la Rue kizárólag kórusra írt gyászmiséje és a kortárs észt Arvo Pärt középkori hangzásokra visszautaló III. szimfóniája tételenként egymáshoz szerkesztve hangzik el. Az estet Arthur Honegger, a 2. világháborúra emlékező Liturgikus szimfóniája zárja, amelyben a borzalmakat kifejező disszonáns zenei örvényben a gregorián idézetek jelzik az emberség kicsiny, de el nem alvó zsarátnokát.

Francia éj

Csordás Klára

Berlioz, Debussy és Fauré művei hangzanak el az Óbudai Társaskörben október 30-án a Párizsban élő, Cziffra-díjas operaénekes, Csordás Klára és a frissen alakult, Horváth László, Szabó Tamás (hegedű), Fajd Gergő (brácsa) és Háry Péter (gordonka) összetételű Quartetto Speranza előadásában.

Mezei Szilárd Quartet

A Mezei Szilárd Quartet 2017-ben alakult, a 2000-től működő Mezei Szilárd Trió kibővített formációjaként, ekkor csatlakozott Ivan Burka újvidéki vibrafonos a Mezei Szilárd-Malina Ervin-Csík István alkotta trióhoz. A zenekar repertoárja Mezei Szilárd kompozícióiból áll, amelyekben nagy szerepe van az improvizációnak. A quartet zenéje igen széles spektrumot ölel fel, a teljesen szabad improvizációtól a szigorúan megírt kompozíciókig, stílusában pedig – Mezei más formációihoz hasonlóan – a magyar népzenei gyökereken, a kortárs zenén és a modern jazzen alapul, s a hangzását alapvetően meghatározó két húros/vonós és két ütőhagszer felállásban mindegyik tag szólistaként van jelen. A BMC-ben október 30-án játszik az együttes.

Eötvös Péter és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Ide kapcsolódik:
A világ egyik legnagyobb ütősének írt darabot Eötvös Péter

Az évad művésze és az évad együttese ritkán ad közös koncertet, most azonban ez is megvalósul: az évad művésze zeneszerző és karmester, aki saját kompozícióit vezényli az évad együttese élén. Rendkívül izgalmas műsorra számíthatunk, különleges művekkel, amelyek közül kettő, a Weöres Sándor halandzsaverseire, Martin Grubinger ütőhangszeres művész számára komponált és Budapesten is előadott Speaking Drums és a Per Luciano Berio, magyarországi bemutató, rajtuk kívül elhangzik a Eötvös Péter zeroPoints című műve és Liszt Dante-szimfóniája. Az október 31-i Müpa-beli koncert előtt Előhang is lesz.

Négyszer négyes: a Takács Quartet

Takács Quartet

Mendelssohn a-moll vonósnégyese a szerző egyik fontos tinédzserkori alkotása, amely előremutató módon reflektál az akkoriban frissen megjelent kései Beethoven-kvartettekre, s nem csak – ahogyan korábban Mozart tette – a már akkor is etalonnak tekintett Haydn-művekre. A 6.vonósnégyes Bartók végső, összegző alkotása a műfajban és egyben utolsó műve, amelyet még Európában fejezett be, mielőtt feleségével együtt Amerikába menekült. Bartókhoz hasonlóan Magyarországról az Egyesült Államokba költözött a Zeneakadémia négy egykori hallgatója 1983-ban, hogy a Coloradói Egyetem rezidens kamaraegyüttese legyen. Az 1975-ben alapított kvartettben a második hegedűs Schranz Károly 2018-as kiválását követően mára csak Fejér András maradt az eredeti tagok közül az együttesben, amely jelenlegi formációjában először lép fel Budapesten. A koncert, amelyet KÓDA, azaz kötetlen beszélgetés is követ, november 3-án lesz a Zeneakadémián.

Promóció

- hirdetés -

Olvassa és hallgassa a Papagenót mobilon is!

X
X