• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így készül: Lót – Szodomában kövérebb a fű
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Promóció Zene

Élet a halhatatlanok csarnokában

Szerző: Papageno2017. június 9.
Facebook Twitter E-mail
Hamar Zsolt - fotó: Balogh Zoltán / MTI

A Margitszigeti Szabadtéri Színpad június 9-i szezonnyitó konertjét Kocsis Zoltán zongoraművész-karmester emlékének ajánlja a Nemzeti Filharmonikus Zenekar. Hamar Zsolttal, az együttes új művészeti vezetőjével a koncert porgramja mellett a sztárvendég virtuozitásának titkairól is beszélgettünk.

– Mennyire lehet és kell megoldani a zenekar hangosítását egy szabadtéri koncert esetén? A színészeknek ilyenkor ott a mikroport, de minden hangszerre nyilván nem lehet mikrofont tenni.

– Alig-alig van olyan szabadtéri színpad, ahol ne kellene a zenekarnak is hangosítás. Hangszercsoportonként egy-egy mikrofont szoktak alkalmazni a technikusok. Persze való igaz, hogy nem mindegy, hol helyezik el ezeket.

Hamar Zsolt fotó: Balogh Zoltán / MTI

– A Zeneakadémián Petrovics Emil növendéke volt. Mennyire határozza meg a mester személye szakmai életét?

– Soha nem titkoltam, hogy karmesterként zeneszerzői aggyal végzem a munkámat. Alapjában véve azt gondolom, óriási ajándék nekünk, muzsikusoknak, hogy valamiképp a halhatatlanok csarnokában élhetünk. Átvitt értelemben, zeneműveik révén napi kapcsolatban állhatunk Bachhal, Beethovennel és a többi nagy komponistával. De azt tartom egészségesnek, ha a mai közönségnek a mai zenészekkel olyan műveket is előadunk, amelyeket kortárs alkotók manapság szereztek.

– A Kocsis Zoltán emlékének ajánlott nyitókoncerten Ottorino Respighi hangszerelésében Bach c-moll passacaglia és fúgáját, valamint Mendelssohn e-moll hegedűversenyét és az V., (Reformáció) szimfóniát játsszák. Menyiben kötődnek ezek a művek az egykori fő-zeneigazgatóhoz?

– Minden hang, amit játszunk, neki is szól; és ez még jó ideig így lesz. Egy muzsikus számára Isten közelségét jelenti, amikor Bachot játszik. Ez lehet az összekötő kapocs Kocsis Zoltánnal. Azt gondolom, ő pótolhatatlan. A zenekar vezetésével megbízott utódaként az ő örökségét ismerve és tisztelve tartom elképzelhetőnek az együttessel való további munkát, a repertoárépítést.

A Budapesti Nyári Fesztivál ünnepi nyitókoncertjére június 9-én kerül sor a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Hilary Hahn közreműködésével. Bővebb információ és online jegyvásárlás ide kattintva.

– Mit gondol, hogyan lehet óvodáskor előtt hegedülni tanulni? Akkor még a legkisebb, negyedes hegedű is óriási egy kislány kezében. A nyitókoncert sztárvendége, a hegedűvirtuóz Hilary Hahn háromévesen kezdett zenélni.

– Engem is legalább ennyire foglalkoztat, hogy hogyan lehet kétévesen elkezdeni egy kislányt sakkozni tanítani. Ezt Polgár Judit tudná megválaszolni. Valószínűleg játékosan. Így történhetett a sztárvendégünk esetében is. Először talán az állával próbálta fogni a hegedűt, és húzogatni a húrokon a vonót, hallgatni, melyik milyen hangot ad. Biztos vagyok benne, hogy az övé nem olyan történet, mint Wolfgang Amadeus Mozarté volt, akit az édesapja addig ütött, míg el nem kezdett gyakorolni.

“Soha nincs elég idő együtt próbálni egy zenekarral”

Hilary angyali lényéből sugárzik a zene és a közönség iránti szeretet. Nyilván ebből fakad, hogy a bécsi koncertház rezidens művészeként, amint hallom, ingyenes koncerteket adott például kisgyermekes szülőknek. Azt hiszem, számára a virtuozitás is szeretetteli játék.

ravel nemzeti filharmonikusok bach hamar zsolt sakk mendelssohn budapesti nyári fesztivál 2017
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésIsmét a zene nyelvén szólnak Lackfi János versei
Következő bejegyzés Június-júliusi folk- és bluesfesztiválok

Ajánlott Bejegyzések

Mozart Planet

Juliane Banse: „Schubert meghatározó része kell legyen minden énekes életének”

2023. január 27.5 perc olvasás
Papageno Klasszik

A Magyar Zene Házától Veszprémig a Papageno Klasszikban

2023. január 27.2 perc olvasás
Fúvószenekar
Intermezzo

Megvannak az MZE és a Zeneakadémia zeneszerzőversenyének nyertesei

2023. január 27.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Mentorok - forrás: Déryné Program Színház mindenkinek

„Meglepő volt, milyen sokan akarnak drámát írni Magyarországon!”

Szent István Filharmonikusokat Záborszky Kálmán vezényli - forrás: Szent István Filharmonikusok Promóció

Petőfi, Kacsóh Pongrác és Lajtha László előtt tiszteleg a Szent István Filharmonikusok koncertje

Keller András - fotó: Emmer László Promóció

Hallgassunk Schubertet! – Tematikus nappal kezdi az évet a Concerto Budapest

Promóció

Sok hűhó semmiért – A BDZ-műhely újabb összművészeti produkciója

Balog József - fotó: Csendes Krisztina Promóció

Lemezbemutató koncertet ad Balog József a Zeneakadémián

Olli Mustonen - fotó: Outi-TÂrmñlñ Promóció

A szívbetegséggel élő gyermekekért koncertezik a PFZ 

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.