Az orgona kerül középpontba a Filharmónia Unikum bérletében

Szamosi Szabolcs

Az új évet országos évadnyitó bérletindulással kezdi a Filharmónia Magyarország Budapesten. Unikum bérletének elnevezése eddig talán egyetlen évadában sem tükrözte annyira a program koncepcióját, atmoszféráját, fellépőit, részvevőit és helyszíneit, mint az előttünk álló szezonban.

Különös űrt tölt be idén az Unikum, hiszen válogatott billentyűverseny csak ebben a bérletben lesz hallható, fortepianotól a csembalóig, orgonától a zongoráig. Ebben az évben az orgona kerül a fókuszba,

a bérlet aktualitását a Zeneakadémia frissen felújított orgonája adja.

Az előadások sorát egy zenei unikumnak számító hangverseny nyitja a Zeneakadémia Nagytermében január 30-án 19:30 órakor. Az estén a Liszt Ferenc-díjas karmester, Hamar Zsolt vezényletével, Szamosi Szabolcs orgonaművész közreműködésével játszik a Nemzeti Filharmonikus Zenekar. A zene szentélyében felcsendül Debussy darabja, az Egy faun délutánja, Poulenc g-moll orgonaversenye, valamint Saint-Saëns c-moll orgona szimfóniája. A koncert különlegessége, hogy a felejthetetlen zenei élmény átélése közben a közönség meghallgathatja a Zeneakadémia világhírű, 111 éves, 2018-ban felújított orgonájának leírhatatlan hangzásvilágát.

Ide kapcsolódik:
Megújul a Zeneakadémia orgonája

Az évadnyitó koncertet két izgalmas hangverseny követi az évadban. Április 4-én, este 20 órakor a Mátyás-templom orgonájánál Francesco Finotti, az első, 1978. évi Nemzetközi Liszt Ferenc Orgonaverseny győztese varázsolja el a közönséget. Akinek partnere az Anima Musicae Kamarazenekar.

Ide kapcsolódik:
Elhunyt Várnagy Attila fagottművész

Júniusban, a bérlet zárókoncertjén Sebestyén Márta, a Szent Efrém Férfikar és Kovács Róbert liturgikus témájú, különlegességnek számító műveket adnak elő. Johann Sebastian Bach, Liszt Ferenc, Olivier Messiaen, Maurice Duruflé kiváló zeneszerzők művei csendülnek fel, mely által bepillantást nyerhetnek az egyes korok zenei világába és nyomon követhetik a zenei kultúra fejlődését is.

Ide kapcsolódik:
Bubnó Tamás: „A keleti kereszténység zenéje egy kimeríthetetlen forrás"

Jó néhány érvet sorakoztat fel az Unikum, hogy bebizonyítsa, rászolgált a nevére, izgalmas programot kínál. Olyan könnyedséggel hallgathatja a billentyűversenyeket a közönség, ahogy a szívbillentyű áramoltatja a vért a testben.

Bérlet és jegyinformációk ide kattintva.