A Parasztbecsület szólal meg az Ezrek operája sorozatban

Franchetti, Mascagni és Puccini

Az opera népszerűsítésének új útját járja Ezrek operája programjával a Bartók Plusz Operafesztivál. Az operairodalom halhatatlan remekműveit mutatja be ingyenesen látogatható előadásokon, formabontó szabadtéri helyszíneken. Idén Pietro Mascagni Parasztbecsület című műve kerül sorra egy különleges helyszínen, a miskolci Kálvária-dombon.

Nem kellenek előtanulmányok, hogy az opera elérjen a szívünkhöz. A földön, a járdaszegélyen ülve is mindenkit megérinthet a zene

– fogalmazott a Bartók Plusz fesztiváligazgatója, Kesselyák Gergely az Ezrek operája sorozat indulásakor, 2012-ben. Akkor Giacomo Puccini Tosca című művét mutatta be a fesztivál Vidnyánszky Attila rendezésében a miskolci városháza előtti téren nagyszabású, látványos operaelőadásként. Azóta minden évben újabb és újabb szerzőt és művét kínálja ingyenes előadásként a Bartók Plusz, kitűnő rendezőket és szólistákat felvonultatva.

Kálvári-domb – Miskolc

Így láthatta már a közönség a Traviatát a Szinva teraszon, a Carment a diósgyőri várban, A trubadúrt a Jégcsarnokban, vagy a Don Giovanni kortárs megfelelőjét, a RockGiovannit az Avasi-kilátónál.

Az Opera mindenkinek! – Ezrek operája programban most Mascagnitól a Parasztbecsületet kerül sorra az olasz Paolo Panizza rendezésében. A bemutató június 21-e estéjén lesz.

„Fantasztikus a hely, hasonlít az opera eredeti helyszínére. Az ugyanis Szicília, egy gótikus templom előtti tér” – lelkendezett a Kálvária-dombon tett „színpadbejárás” után a rendező.

Ez a különleges hely arra ösztönöz, hogy úgy rendezzem meg az operát, mintha mozifilmet forgatnék. Nagyon jól mutat a három kereszt is, ami a Golgotára emlékeztet, illik a Parasztbecsülethez, ami a húsvéti ünnepek alatt játszódik. Tehát a helyszín tökéletes! Nagyon jó választás volt! – értékelte.

Az előadás karmestere, Kocsár Balázs úgy fogalmazott: „Örülök az Ezrek operája ötletének, annak pedig különösen, hogy mindig képes igazán különlegeset nyújtani.

Ide kapcsolódik:
Egy elfeledett Mascagni-opera, amiből Puccini tanult a legtöbbet

Nemcsak elérhetővé tesz, mindenki előtt megnyit egy-egy előadást, hanem igyekszik olyan kontextusba helyezni, hogy a lehető legközelebb kerülhessen a darab, a zene, maga az opera műfaja azokhoz is, akik esetleg először találkoznak vele. Nem gondolom, hogy az opera muzeális termék. Lehet, hogy évszázadok választanak el egy-egy mű megszületésétől, de az előadók soha nem felejthetik el, hogy ők a mai kor embere előtt játszanak!”

A Bartók Plusz Operafesztivál előadásairól és a jegyvásárlásról ide kattintva.