• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • eSzínház Fesztivál
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • ICMA blog
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Promóció Színház Zene

Pete Ádám: „Az operettekben a hangulatok rendkívül széles skáláját élhetjük át”

Szerző: (x)2021. július 13.
Facebook Twitter E-mail
Pete Ádám
Pete Ádám – fotó: Art&Lens

Szólistaként idén debütál a Budavári Palotakoncerten Pete Ádám, akit a Budapesti Operettszínházban is egyre több szólószerepben láthat a közönség. Július 23-án és 24-én az Oroszlános Udvarban is megörvendeztet majd minket néhány szívhez szóló melódiával. A fiatal énekművésszel többek között arról beszélgettünk, miért érzi közel a szívéhez az operett műfajt.

– Tavaly a kórus tagjaként már megízlelhetted a Palotakoncert hangulatát, de most szólistaként élheted át az élményt. Milyen érzésekkel készülsz a gálára?
– Az biztos, hogy szólistaként sokkal izgalmasabb, pezsdítőbb lesz megélni mindezt. Persze az énekkaros részben is megvan az izgalom, annak is megvan a varázsa, hogy hogyan működünk együtt a kollégákkal, de nagyon megtisztelő és örömteli lehetőség, hogy idén szólistaként is felléphetek az Oroszlános Udvarban, egy valóban lenyűgöző helyszínen.

– Milyen dalokat hallhatunk majd az előadásodban?

– Zsupán dalát is eléneklem majd Strauss Cigánybáró című operettjéből, illetve Zábrádi Annamáriával és Dolhai Attilával együtt a János vitézből is előadunk egy dalt, amiben most a Strázsamester szerepébe bújhatok.

– A János vitéz című darabban a Budapesti Operettszínház közönsége is láthatott már: hol Bagó, hol pedig a Strázsamester karakterét öltötted magadra.

– Zsupán dala sem lesz teljesen új számomra, sőt egyszer már a teljes szerepet is elkezdtem megtanulni. Strauss zenéje az operettek között igazán különleges, főleg a modern és sűrű hangszerelés miatt. Nagyon várom, milyen lesz a Budai Vár közepén egy ilyen nagy közönség előtt előadni ezeket a műveket. Nem sok szabadtéri fellépéshez volt eddig szerencsém, de az eddigi tapasztalataim alapján az általunk adott energiát ilyenkor is nagyon erősen érzékeli, sőt vissza is adja nekünk a közönség.

Ide kapcsolódik:
A legnagyobb slágerekkel ünnepli a visszatérést a Budavári Palotakoncert

– A Zeneakadémián klasszikus énekesként végeztél. Hogy érzed magad az operett műfajban?

– Számomra ez új műfaj, két éve, az Operettszínházban ismerkedtem meg vele közelebbről, előtte legfeljebb a tévében és a rádióban hallgattuk otthon, Somogy megyében a szüleimmel. De otthonosan érzem magam benne. Bár még nem sok szólószereppel találkoztam, nagyon szeretem, hogy az operettekben a hangulatok rendkívül széles skáláját élhetjük át a színpadon és a nézőtéren egyaránt. Együtt nevetünk és örülünk, amikor egymásra találnak a szerelmesek, aztán együtt sírunk és szörnyülködünk, amikor történik valami bonyodalom, végül pedig mind együtt örülünk, amikor a szerelmesek az akadályokat legyőzve egymáséi lehetnek. Mint egy tündérmesében.

– Az Operettszínházban – a Palotakoncerthez hasonlóan – kezdetben az énekkar tagjaként hallhattunk, majd a János vitézben már szólószerepekben is bemutatkoztál a közönségnek. Milyen tapasztalatokkal gazdagodtál?

– Énekkarosként valóban sok mindenben részt vettem, többek között a Csárdáskirálynőben, a Luxemburg grófjában és a Marica grófnőben, de mellette részese voltam és vagyok a Szépség és a szörnyeteg, illetve a Hegedűs a háztetőn című musicaleknek is. Tanulságos és örömteli élmény, hogy különböző műfajokban tehetem próbára magam.

– A zene gyerekkorod óta része az életednek?

– Általános iskolában zongorázni tanultam, középiskolában tubán játszottam, sőt először a Zeneakadémiára is tubásként kerültem be. Majd újra felvételiztem, így kerültem át az énekes szakra.

– Mi a legelső színházzal kapcsolatos élmény, amit fel tudsz idézni?

– A legelső színházi élményem a kaposvári Csiky Gergely Színházhoz köthető. Általános iskolás, ha jól emlékszem, még alsós lehettem, amikor megnéztük a Négyszögletű kerek erdő című előadást. Hatalmas élmény volt: egy csodával teli világban találtam magam, ahol nemcsak a színpadon lévő színészek nyűgöztek le, de a környezet, a díszletek és a színpad is, ami hol erre, hol arra forgott. El sem tudtam képzelni, mindez hogy történik, vajon hány ember kell a működtetetéséhez. Olyan volt, mint egy valódi csoda.

* Az interjút Pete Ádámmal Szilágyiné Tukács Orsolya készítette.

interjú operett budavári palotakoncert pete ádám
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésUtaztatható koncerttermet avattak fel Németországban
Következő bejegyzés Mészáros Márta Napló gyermekeimnek című filmjének felújított változatát Cannes-ban vetítették

Ajánlott Bejegyzések

Intermezzo

Elhunyt Richard Taruskin amerikai zenetudós

2022. július 2.1 perc olvasás
Mefiszto az Átriumban - fotó: Lakatos Péter
Intermezzo

Kiemelkedő színvonalú műhelyek tűnhetnek el – Közleményt adott ki a Színházi Társaság

2022. július 2.2 perc olvasás
- forrás: pixabay.com
JM blog

Brácsa-, oboa- és klarinétpróbajátékot hirdet a Pannon Filharmonikusok

2022. július 1.4 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
100 Tagú Cigányzenekar - forrás: Margitszigeti Szabadtéri Színpad Promóció

Prímás parádé a 100 Tagú Cigányzenekarral a Margitszigeten

Keller András - forrás: Concerto Budapest Promóció

Válogassa össze bérletét a Concerto Budapest koncertjeiből!

Vasas Petra - fotó: Králl Kevin Promóció

Vasas Petra: „A mozivászonról látni a saját filmünket mindent felülmúló élmény”

Fekete-Kovács Veronika a La Mancha lovagjában Promóció

Fekete-Kovács Veronika: „Emma szerepe számomra az évad csúcspontja”

Han Chi Ho Promóció

Glenn Gould és Wilhelm Kempff között – koreai zongoravirtuóz a Zeneakadémián

Ertl Péter Promóció

Ertl Péter: „Változatos előadásokkal készülünk a TáncParkra”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.