• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • eSzínház Fesztivál
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • ICMA blog
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Színház Zene

Zábrádi Annamária: „Minden egyes gyöngyszemre szükség van ahhoz, hogy teljes legyen a lánc”

Szerző: (x)2021. július 21.
Facebook Twitter E-mail
Zábrádi Annamária
Zábrádi Annamária – fotó: Art & Lens

Zábrádi Annamária neve és hangja a Budapesti Operettszínház közönsége számára egyebek mellett a János vitéz, a Marica grófnő és az Oszi Boszi, a repülő nagyanyó című előadásokból is ismerős lehet. A sokoldalú zenei képzettséggel rendelkező művésznővel – aki július 23-án és 24-én debütál a Budai Vár Oroszlános Udvarának színpadán – a közelgő, védettségi igazolvány nélkül is látogatható Palotakoncert kapcsán egyebek mellett arról beszélgettünk, mennyire elválaszthatatlan része az ünnepeknek a zene és az éneklés.

– Idén debütálsz a Budavári Palotakoncert fellépőjeként. Milyen érzésekkel készülsz a gálára?
– Nagyon nagy megtiszteltetésnek érzem a felkérést. Maga a helyszín és az egész miliő páratlan, varázslatos. Az, hogy idén én is felléphetek a gálán, hatalmas szakmai elismerés. Annak ellenére izgatott vagyok, hogy olyan dalokkal készülök, amelyeket a Budapesti Operettszínházban már énekeltem: a János vitézből a francia királylány dalát adom majd elő, illetve a Szép a huszár című dalban is a francia királylány szerepében lépek majd színpadra.

– A különleges helyszín és maga a szabadtéri fellépés még különlegesebbé teszi az alkalmat?

– Az biztos, hogy teljesen más érzés lesz Isten szabad ege alatt előadni ezeket a dalokat. Ráadásul szakmailag, énektechnikailag is kihívás, mert másképp halljuk vissza a dolgokat, mint egy zárt épületben; másképp kell „fülelni”. Nem beszélve arról, hogy a szabadtéri rendezvényeken gyakran adódnak nem várt események: fúj a szél, elered az eső, az eldől, ez leesik, vagy valami nem odaillő dolog kerül a színpadra. Máig az egyik kedvenc történetem, amikor ez egyik szabadtéri előadáson egy macska végigsétált a színen. Onnantól kezdve hiába énekelt bármilyen csodásan a főszereplő, mindenki a cicával volt elfoglalva, ő lett a sztár. (nevet)

Ide kapcsolódik:
A legnagyobb slágerekkel ünnepli a visszatérést a Budavári Palotakoncert

– Magánénekesként hogy érzed magad az operett műfajban?

– Otthonosan. Technikailag alapvetően ugyanaz az elvárás az operák és az operettek éneklésekor, de az utóbbiban énekesként gyakrabban megengedünk egy-egy prózai megnyilvánulást, kifejezőeszközt, míg az operában végig éneklünk. Bár vannak komikus operák is, általában véve az operettek története vidámabb, könnyedebb, és egy kicsit más a nézőközönség is. Ez a koncert azért is remek, mert lesznek benne komolyabb hangvételű művek is, de mégis az operett bohósága, könnyedsége, a sírva mulatás határozza majd meg a hangulatot.

– Az idei koncert az Operettünnep címet kapta. Számodra mit jelent az ünnep?

– Zenét és éneklést. Szinte minden ünnephez – legyen az karácsony, születésnap, esküvő vagy állami ünnepek – hozzátartozik az ének és a zeneszó. Sőt még a focimeccsek végén is énekszóval ünnepelnek a szurkolók, ha nyer a csapatuk. A magyarokra ez különösen igaz: éneklünk, ha jó a kedvünk, és éneklünk, hogy elfeledjük a bánatunkat. Nem véletlenül mondják, hogy „sírva vigad a magyar”.

– A te életedben mindig fontos szerepet játszott a zene?

– Egészen óvodás kortól kezdve foglalkoztam zenével. Tanultam zongorát, éneket, sőt zeneszerzést is. A színház is nagyon hamar része lett az életemnek: stúdiósként már tizenhat évesen bekerültem az Operettszínházba. Onnantól kezdve nem volt kérdés, hogy a színháznál maradok. Még ha közben olykor-olykor mást is csinálok, mert szeretem minél több területen kipróbálni magam, ez elválaszthatatlanul része marad az életemnek. Nagyon szeretek szolgálni, adni az embereknek; ezt a szenvedélyemet élem ki a cukrászdámban is, ahol cukormentes süteményekkel várjuk a vendégeket.

– Említetted, hogy egykor stúdiósként kezdted, most pedig már szólószerepekben láthatunk a színpadon.

– Végigjártam a ranglétrát, és most is hol a kórus tagjaként, hol pedig szólószerepekben lépek a színpadra, de én mind a kettőt nagyon szeretem. Egy előadásban mindenki egyformán fontos. Olyanok vagyunk, mint egy gyöngysor szemei: minden egyes gyöngyszemre szükség van ahhoz, hogy teljes legyen a lánc. Ha csak egy szem is hiányzik, az előadás már nem lesz többé az igazi. A színészek, a zenekar, azok, akik varrják a ruhákat, aki kikészíti a legyezőt, becsatolja a cipőt, és még hosszasan sorolhatnám, mind-mind nagyon fontos és szép szerepet játszik egy-egy produkcióban. Mindannyian ugyanazért a közös célért vagyunk, így leszünk egyek. Az a szép ebben, hogy ha valakinek éppen nehezebb napja van, és sötétebb gyöngyszem a láncban, a többiek akkor is tudják őt segíteni. Én éppúgy szeretek a gyöngysor utolsó, kapocs előtti gyöngye lenni, mint a középső, csillogó gyöngyszem.

* Az interjút Zábrádi Annamáriával Szilágyiné Tukács Orsolya készítette.

interjú operett budavári palotakoncert zábrádi annamária
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésHangtár vezető állást hirdet az Operaház
Következő bejegyzés Jonian Ilias Kadesha: „A Kelemen Kvartett miatt költöztem Budapestre”

Ajánlott Bejegyzések

Intermezzo

Elhunyt Richard Taruskin amerikai zenetudós

2022. július 2.1 perc olvasás
Mefiszto az Átriumban - fotó: Lakatos Péter
Intermezzo

Kiemelkedő színvonalú műhelyek tűnhetnek el – Közleményt adott ki a Színházi Társaság

2022. július 2.2 perc olvasás
- forrás: pixabay.com
JM blog

Brácsa-, oboa- és klarinétpróbajátékot hirdet a Pannon Filharmonikusok

2022. július 1.4 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
100 Tagú Cigányzenekar - forrás: Margitszigeti Szabadtéri Színpad Promóció

Prímás parádé a 100 Tagú Cigányzenekarral a Margitszigeten

Keller András - forrás: Concerto Budapest Promóció

Válogassa össze bérletét a Concerto Budapest koncertjeiből!

Vasas Petra - fotó: Králl Kevin Promóció

Vasas Petra: „A mozivászonról látni a saját filmünket mindent felülmúló élmény”

Fekete-Kovács Veronika a La Mancha lovagjában Promóció

Fekete-Kovács Veronika: „Emma szerepe számomra az évad csúcspontja”

Han Chi Ho Promóció

Glenn Gould és Wilhelm Kempff között – koreai zongoravirtuóz a Zeneakadémián

Ertl Péter Promóció

Ertl Péter: „Változatos előadásokkal készülünk a TáncParkra”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.