• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Színház Zene

Szilágyi Enikő: „Itt az ideje, hogy ezt a műfajt is kipróbáljam”

Szerző: Papp Tímea2021. november 22.
Facebook Twitter E-mail
Szilágyi Enikő a Nine című előadásban – fotó: Art&Lens Photography
Szilágyi Enikő a Nine című előadásban – fotó: Art&Lens Photography

Szilágyi Enikőt a Nine című musical-ben Liliane Le Fleurként ismerte meg a Budapesti Operettszínház közönsége. A színművésznővel hamarosan új műfajban is találkozhatnak: első operettszerepére, a Mágnás Miska nagymamájára, Zsorzsi tantira készül.

– Az operettnek és a musicalnek milyen helye volt (lehetett) az erdélyi magyar és a román színházakban? 

– Sikeres műfaj az operett, az volt Erdélyben is és Bukarestben is Romániában, de közel sem örvendett, örvend akkora népszerűségnek, mint Magyarországon. Értékes és sikeres műfajjá viszont csak akkor válhat, ha értő, elemző, igényes, jó rendezők és érthetően éneklő, beszélni is tudó énekesek adják elő. A musical viszont nagyon ritkán került színpadra abban az időszakban, amikor még ott éltem a 50-es évektől a 90-es évekig.

– Önt mint az egyik leghitelesebb sanzonelőadót ismerjük. Mi fogta meg ebben az igen nehéz műfajban – hiszen egyedül van a zongorával, és néhány percbe kell sűrítenie mély emberi történeteket, nagy emberi drámákat?

– Azaz hárman vagyunk a színpadon, a zongorista a zongora és én. A sanzon a dal, amely mint a vers, a költemény, sűrítve, többnyire drámai történeteket mond el, társadalomkritika, élethelyzetek, életképek villanásai. A sanzonéneklés önkifejezésem egyik formája a szakmámon belül. A rengeteg drámai szerep mellett jó volt kipróbálnom magam a sanzon világában is.

– Mi a titka a hiteles tolmácsolásnak?

– A hiteles tolmácsolásnak a hiteles előadásmód a titka. Én ezt gondolom.

– Nem tipikus musical a Nine. A sanzonokban szerzett tapasztalat – a musical inkább zártnak nevezhető jelenetei miatt, illetve a sanzonokra jellemző sűrítésből és a stílusból következően – segítségére volt?

– A színészi tapasztalatom segített elsősorban a musicalműfajban. Életem első musicalszerepe Liliane Le Fleur a Nine-ban, remélem nem az utolsó. Nagyon szeretem ezt az előadást, és alig várom, hogy februártól újra játszhassam.

– Honnan, milyen érzésekből és karakterjegyekből fogalmazta meg Liliane Le Fleur-t? Mennyire volt nehéz kulcsot találni hozzá?

– Az írott anyag, a rendezői elképzelés és a saját egyéniségem, amiből született a szerep, ezek voltak az elengedhetetlen munkaeszközök.

Szilágyi Enikő a Nine című előadásban – fotó: Art&Lens Photography
Szilágyi Enikő a Nine című előadásban – fotó: Art&Lens Photography

– Balázs Zoltán rendezői módszere nem csupán zenés színpadokon különleges. Ön úgy fogalmazott egy interjúban: „Szellemi, lelki és fizikai öröm volt a Zolival való munka.” Mi volt az a plusz, az a más, amitől azzá tudott válni?

– Balázs Zolinak nemcsak a rendezői felkészültsége volt meglepő, hanem a színészvezetése, a legapróbb részletekre való odafigyelése, fáradhatatlan munkabírása, igényessége, szeretete, türelme a társulat iránt. Merem állítani, hogy ez az előadás Londonban, Berlinben és New Yorkban is sikeres lenne. Magyarországon pedig egyedülálló ritkaság.

– A Nine-ban a rendelkezésére állt a teljes próbafolyamat. Amikor beáll egy előadásba – és ebben az évadban három további produkcióban is láthatják a nézők –, mennyire tudja magára alakítani a figurát, vagy teljes mértékben alkalmazkodni kell a már lefektetett „játékszabályokhoz”?

– Amikor egy létező előadásban kell szerepet átvenni, akkor alkalmazkodni kell a már megteremtett játékszabályokhoz, de az egyéniség, a szerepen belül nagyon is szóhoz tud jutni, érvényesül. Soha nem játszottam még operettben, itt az ideje, hogy ezt a műfajt is kipróbáljam.

– Mit gondol, mennyire lepődnek meg azok, akik önt drámai színésznőként, versek, sanzonok előadójaként, Trianonról és Jászai Mariról önálló estet készítő művészként ismerik, és a Mágnás Miska Zsorzsi nagymamájaként látják majd komédiázni?

– Zsorzsi tanti, a nagymama kitűnő szerep, színészt igénylő. Remélem sikerül eljátszanom majd, nem csak a komikumát, hanem a drámáját is ennek a tisztánlátó, jól ítélkező, szeretetéhes idős asszonynak. Nem szeretem a kategorizálást, ma már sok mindent kell tudni eljátszani, elénekelni a színésznek. A nézők csak lepődjenek meg, ez is hozzátartozik a színházhoz.

Szilágyi Enikő a Nine című előadásban – fotó: Art&Lens Photography
Szilágyi Enikő a Nine című előadásban – fotó: Art&Lens Photography

– Mit jelent önnek a Budapesti Operettszínházban játszani?

– Az Operettszínház főigazgatójának, Kiss-B. Atillának a meghívása megtiszteltetés volt számomra. Legendás zeneszerzők írtak szebbnél szebb zenéket ennek a színháznak, és nagyszerű énekesek, színészek léptek fel ezen a csodálatos színpadon. Fontos, hogy értékteremtő, értékmegőrző, Thália oltára legyen és maradjon az Operettszínház.

interjú budapesti operettszínház nine szilágyi enikő
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésBeethoven összes cselló-zongora művét műsorra tűzi Szabó Ildikó és Lajkó István
Következő bejegyzés Klukon Edit és Ránki Dezső zongoraestjével zárul idén az MVM Koncertek sorozata

Ajánlott Bejegyzések

Intermezzo

A testszégyenítés ellen indított kampányt Grisnik Petra

2023. február 3.2 perc olvasás
JM blog

Brácsapróbajáték a Danubia Zenekarnál

2023. február 3.2 perc olvasás
ICMA blog

Csatlakozik az ICMA zsűrijéhez az osztrák ’radio klassik Stephansdom’

2023. február 3.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.