Az online térben először kerül egyszerre bemutatásra Madách Imre klasszikusa, Az ember tragédiája és négy meghatározó kortárs író (Darvasi László, Márton László, Tasnádi István és Závada Pál) által jegyzett Az ember tragédiája 2.0. Mindkét előadás – amelyet a székesfehérvári Vörösmarty Színház vitt színre – nem csupán hiánypótló, de színháztörténeti jelentőségű.
A nyolc kamerával felvett, full HD minőségű színházi előadások az eSzínházban, az első magyarországi színházi streaming felületen tekinthetők meg március 11–13., valamint március 18–20. között online formában.
Az eSzínház fontosnak tartja, hogy mindkét előadás eljusson úgy a pedagógusokhoz, mint a diákokhoz, illetve az érdeklődő közönséghez. Iskolák, osztályok, szakkörök megkeresésére az eSzínház kedvezményes jegyekkel áll rendelkezésre.
Az ember tragédiáját a társulat művészeti vezetői, Bagó Bertalan, Hargitai Iván, Horváth Csaba művészeti vezetők és Szikora János igazgató rendhagyó módon közösen vitték színre, vállalkozásuk egyedülálló és hiánypótló.
„Úgy gondoljuk, a magyar színházi életben páratlan esemény lesz a darab, különleges kulturális kaland, mely alkalmat ad magunkba nézni, összegezni a múltunkat, újragondolni a jövőnket” – nyilatkozta Szikora János.
Ádám a teremtés kezdetétől más és más alakban jelenik meg, de alapjában véve ugyanúgy elbukik mindig, gyarló marad minden színben, mint a szintén gyarló Éva. A négy neves rendezőt az a felvetés is izgatta, vajon Madách Imre milyennek írná meg a többi színt és a többi színben Ádámot, Évát és Lucifert? Milyennek látná az újkori történelmet, hogyan fogalmazná meg, merre vezetné az embert saját tragédiájában? A színház felkérésére éppen ezért négy neves magyar író Darvasi László, Márton László, Tasnádi István és Závada Pál „folytatja” a művet újabb színek megírásával: így jött létre Az ember tragédiája 2.0.
Az ember tragédiája 2.0 története felöleli a 20. század és a jelenkor legfontosabb állomásait, hogy próbára tegye az embert. A Titanic színnel elkezdődik a modern ember botorkálása az egyre gyorsuló világban, ahol Ádám ünnepelt mérnökként száll fel a huszadik század szimbólumának is tartott, hullámsírra kárhoztatott Titanicra, ahol még „csak” a magánember és sikeres ember kerül antagonisztikus ellentétbe egymással.