• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • eSzínház Fesztivál
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • ICMA blog
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Színház

Jáger Simon: „Aki színházzal foglalkozik, annak folyamatosan meg kell újulnia”

Szerző: (x)2022. május 20.
Facebook Twitter E-mail
Maladype Színház - Yvonne - fotó: Toldy Miklós
Maladype Színház - Yvonne - fotó: Toldy Miklós

A Mozaik Országos Színházi Találkozó első napján a Maladype Színház Yvonne című előadását láthatják a nézők. Az előadásról, a színházról és a terveiről beszélgettünk Jáger Simonnal, az előadás egyik főszereplőjével.

– Mi vitt a színészi pályára?
– Egész életemben meghatározó szerepet játszott a színház világa, ami nem véletlen hiszen édesapám (Jáger András) szintén színész és gyerekként általa, a Győri Nemzeti Színház folyosói és öltözői egy végeláthatatlan, mindig új, izgalmas, felderítésre váró játszótérré váltak. Később lehetőségem volt gyerekszínészként is kipróbálni magam és így az egész épület, és vele a színház, otthonossá és csalogatóvá vált.

Tinédzser éveim nagy részében, magamat keresgetve, eltávolodtam ettől a világtól; bár a versmondó versenyek megmaradtak főleg matekkal és fizikával foglalkoztam, mert egy darabig a mérnöki pálya vonzott. Aztán érettségi évében a felvételik előtt fél évvel mégis úgy gondoltam, hogy inkább hivatást szeretnék választani, nem pedig munkahelyet és beadtam a jelentkezésemet Pestre és Kaposvárra. Az utam a színésszé válásig messze nem volt egyenes, de végül 2018-ban Marosvásárhelyről egy színész mesteri diplomával tértem haza és most már édesapámmal szakmatársakként folytathatunk hosszú beszélgetéseket a munkánkról.

– 2018 óta vagy a Maladype Színház tagja. Hogyan találkoztál a társulat vezetőjével, Balázs Zoltánnal?

– Balázs Zoltán a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen rendezett nekünk egy előadást ötöd éven (mesteri másodév), ami Bruno Schulz novelláiból inspirálódott. Intenzív, alapos és megmozgató próbafolyamat volt, nem csak fizikailag, hanem szellemileg is; minden novellát mélyrehatóan elemeztünk, rengeteget beszéltünk róluk és saját élményeinkkel, tapasztalatainkkal egészítettük ki. Mindemellett folyamatosan mozdulatsorokat raktunk össze és tanultunk, saját testi adottságainkat kihasználva testben-lélekben eggyé váltunk az anyaggal. Zoli elég magas elvárások elé állított minket; én ezért rendkívül hálás voltam és hatalmas energiákat mozgatott meg bennem, ami úgy érzem a közös munka előtt nagyon sokáig szunnyadt bennem. Felemelő és felszabadító találkozás volt, mind vele, mind az általa képviselt színházi gondolkodásmóddal.

Jáger Simon - fotó: Molmik Photography
Jáger Simon – fotó: Molmik Photography

– Mit jelent számodra a Maladype Színház?

– A Maladype nekem a csapatot jelenti, a közös célt és utat, amin közösen haladunk afelé. A színházművészetben rejlő lehetőségeket és a kiaknázásra váró potenciálokat.

– A Maladype Színház a folyamatos megújulásra törekszik, ezért nem könnyű beskatulyázni. Színészként hogy éled meg ezt az állandó változást? 

– Úgy gondolom, hogy aki színházzal foglalkozik, annak bizony folyamatosan meg kell újulnia. Ez persze nem mindig egyszerű; emberi lényként hajlamosak vagyunk a kipróbált és működő stratégiákhoz nyúlni, a biztonságos és optimális utakat választani céljaink elérésére. Színészként ezen felül kell emelkedni és vállalni a lehetőségét, hogy valami nem fog működni, hogy „megbotolunk, felszakad a húsunk a gáton és elesünk és újra futunk” (Radnóti Miklós: És szólt és beszélt vala Káin Ábellel című versének parafrazálása) Engem ez a folyamat leköt és gyönyörködtet és remélem ez az érzés és megújulni vágyás velem marad, bárhova is vezetne a sors.

– Miről szól számodra az Yvonne című előadás?

– Igazság szerint sokat változott bennem a bemutató óta, de mostanában leginkább a tenni akaró tehetetlenségről. Arról a zsigeri feszültségről amikor tombolnak az emberben az energiák, de mégis tehetetlennek, tanácstalannak, bizonytalannak érzi magát és ez a szembenállás szétfeszíti és dühíti. Ez persze nagyrészt a szerepem problémáiból fakad.

Jáger Simon és Dőry Brigitta - fotó: Molmik Photography
Jáger Simon és Dőry Brigitta – fotó: Molmik Photography

– Az előadásban nagy hangsúlyt kapnak a nézők is.

– Gombrowicz darabjában Yvonne egy sérült, kiszolgáltatott, kihasznált lény, akit az egész udvar nem tud hova helyezni a fennálló struktúrába. Nálunk ez az alak a színházban sokszor elfelejtett vagy nézőtér-sötétbe rejtett néző. Valaki, aki bár a színház elengedhetetlen eleme mégsem az ”előadás” vagy a ”műsor” része. S bár nálunk nem torzított véglényként jelenik meg, hanem önmaga valós, természetes testében, a színpadon épp oly idegenszerűnek hat, mint egy kifestett, flitteres ruhás színész a nézőtéren. Ez folyamatos, tűpontosságú figyelmet követel tőlem is, ami nem engedi, hogy a sokadik előadás rutinja vigye-vonszolja a hátán az előadást. Készen kell állni mindenre, ami egyfelől hatalmas felelősség, másfelől mindig megújuló, valódi játék lehetőség.

– Min dolgozol jelenleg?

– Jelenleg Jean-Paul Sartre: A legyek című drámájával foglalkozunk, ami Juraszek Zsuzsanna rendezésében kerül bemutatásra még ennek az évadnak a végén, júniusban.

– Milyen terveid vannak a jövőre nézve? 

– „A jövőt csak Merlin ismeri” (Tankred Dorst: Merlin, avagy a puszta ország). Az, hogy színészként még bőven van dolgom egy percig sem kérdés és kíváncsian várom, mit hoz a következő évad vagy akár a következő 5-10 év. Az utóbbi időben egyre inkább megfogalmazódott bennem a vágy, hogy valami kézzelfogható-művészetet alkossak, és erősen vonz a képzőművészet, leginkább a szobrászat, a fával és fémmel való munka.

Mozaik Országos Színházi Találkozó

Május 25-28. Kápolnásnyék

Jegyvásárlás ide kattintva.

interjú színház mozaik országos színházi találkozó maladype yvonne
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésNagyot ment New Yorkban az árverési piac – Íme, a legfrissebb hírek
Következő bejegyzés „A most formálódó román és balkáni zene kincseit keressük” – Interjú a Times New Román zenekarral

Ajánlott Bejegyzések

Keller András - forrás: Concerto Budapest
Promóció

Válogassa össze bérletét a Concerto Budapest koncertjeiből!

2022. június 29.2 perc olvasás
Intermezzo

Langer Ágnes: „Végig hittem abban, hogy nekem ez az utam”

2022. június 29.3 perc olvasás
Vasas Petra - fotó: Králl Kevin
Promóció

Vasas Petra: „A mozivászonról látni a saját filmünket mindent felülmúló élmény”

2022. június 29.5 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Keller András - forrás: Concerto Budapest Promóció

Válogassa össze bérletét a Concerto Budapest koncertjeiből!

Vasas Petra - fotó: Králl Kevin Promóció

Vasas Petra: „A mozivászonról látni a saját filmünket mindent felülmúló élmény”

Fekete-Kovács Veronika a La Mancha lovagjában Promóció

Fekete-Kovács Veronika: „Emma szerepe számomra az évad csúcspontja”

Han Chi Ho Promóció

Glenn Gould és Wilhelm Kempff között – koreai zongoravirtuóz a Zeneakadémián

Ertl Péter Promóció

Ertl Péter: „Változatos előadásokkal készülünk a TáncParkra”

Maribori Balett Promóció

A Maribor Balett lélegzetállító előadásában látható a Carmina Burana a Margitszigeten

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.