• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • eSzínház Fesztivál
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • ICMA blog
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Színház Zene

Fekete-Kovács Veronika: „Emma szerepe számomra az évad csúcspontja”

Szerző: Papp Tímea2022. június 29.
Facebook Twitter E-mail
Fekete-Kovács Veronika a La Mancha lovagjában
Fekete-Kovács Veronika a La Mancha lovagjában – fotó: Juhász Éva

Fekete-Kovács Veronikával, a Budapesti Operettszínház fiatal művészével a tartalmas, izgalmas és kihívást jelentő szerepekkel teli idei évadról, színházi és színházon kívüli feladatokról beszélgettünk.

– Mennyire vagy fáradt így, az évad végén?

– Nagyon izgalmas évadom volt, benne két csodálatos, a szívemnek különleges bemutatóval, de a színházi munkát össze kellett egyeztetnem a tanulással is, ezért a szokásosnál valamivel fáradtabbnak érzem magam.

– Mi mindent tanultál?

– A Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor-színjátékos szakirányát kezdtem el ebben az évben, ami nagy elköteleződés, mert három évről van szó. Ezzel párhuzamosan pedig befejeződik egy felsőfokú képzés: második éve tanulom a gyógy- és fűszernövények termesztését. Ehhez viszont tartozik szakmai gyakorlat is, ami azt jelentette, hogy idén sok olyan napom volt, amikor este játszottam, másnap pedig hajnali fél hatkor indultam a gyakorlóhelyre. Emellett persze ott voltak még a vizsgák mindkét helyen, és ezzel párhuzamosan zajlottak a próbák, a turnék, tehát nem volt egyszerű ez az időszak.

– A gyógy- és fűszernövények ismerete egy énekes színész számára kifejezetten hasznos tudás! Ha probléma van a hangoddal, azonnal a természet patikájához fordulsz?

– A szurokfűtea kifejezetten ajánlott hangszalagra, és nemcsak énekeseknek, színészeknek, hanem bárkinek, aki a munkája miatt folyamatosan sokat használja a hangját, például rádiózik vagy tanít. Lehet kúraszerűen fogyasztani, de úgy is, hogy heti két alkalommal iszod. Amikor télen a Szépség és a szörnyeteggel turnéztunk Németországban, vittem is magammal néhány főzetre valót. A zsályacukorka segít a torokkaparásnál, a köhögésre pedig jó a lándzsás útifű, ez utóbbinak a köptető formáját biztosan sokan ismerik. Ezeket is be szoktam tenni a kis úti patikámba, de ha nagyobb a probléma, mindenképp orvoshoz kell fordulni.

– A tanévről váltsunk át a színházi évadra.

– Ami nekem a Nine bemutatójával kezdődött. A rendező, Balázs Zoltán elképesztő pontosságot, precizitást várt el, és bámulatos volt, amilyen energiával és odafigyeléssel dolgozott.

– Ez egy nagyon kötött rendszerű előadás. Hogyan viheti bele ebbe a szigorú koreografikus rendbe a színész magad egyéniségét?

– Amikor automatizmussá válik a rendszer, az, hogy mikor melyik lépcsőre lépsz és ott milyen mozdulatot teszel, akkor tudod megtölteni a karaktert a saját egyéniségeddel, érzelmeiddel, és akkor tudod azt mondani, hogy a szerep a tied. Ezért van az, hogy bármennyire is koreografikus ez a rendszer, a különböző szereposztásoktól teljesen mások lesznek az előadások, hiszen az egyes karaktereken még a kötöttségeken is átjön a színész a lelke, személyisége.

Ide kapcsolódik:
Homonnay Zsolt: „A Nine-ban nincsenek megszokott klisék”

– Egy ilyen premier után könnyebbséget jelent, ha nem egy újabb bemutatóra készülsz, hanem felújító próbák következnek?

– Abból a szempontból igen, hogy ismerem az előadást, van hozzá kötődésem, és a mélyítésre koncentrálhatok. Én szerencsésnek mondhatom magam, mert nagyon jó, kihívást jelentő szerepeim vannak, akár az István, a király, amit már régebben játszom, akár a La Mancha lovagja, amit tavaly mutattunk be. De ugyanezt tudom elmondani a Szépség és a szörnyetegről is, amivel évek óta turnézunk Németországban, és mindig öröm, ha játszhatom, még az olyan nehezített körülmények között is, mint amit ezen a télen a Covid-korlátozások jelentettek. Folyamatosan teszteltek bennünket, a színpadon kívül mindenhol maszkban kellett tartózkodnunk, ráadásul csökkentett nézőtérrel játszhattunk, volt, hogy csak harmad házzal – de a zene annyira szép, a történettel annyira könnyű menni, a látványvilág pedig olyan magával ragadó, hogy még így is álló tapssal fejeztük be az előadásokat.

– Megkönnyebbülés volt hazajönni?

– Nem volt szokványos turné, az igaz, mert jóval több aggodalommal járt, és kicsit azért vártam, hogy hazajöjjünk, mert itthon két csodálatos feladat várt rám: a Hegedűs a háztetőn Hávája, illetve a Jekyll és Hyde-ban Emma Carew szerepe.

Jekyll és Hyde
Jekyll és Hyde
Fotó: Mahunka Balázs
« ‹ / 6 › »

– Ugyanazt jelenti számodra mindkét feladat?

– Abból a szempontból igen, hogy intenzíven élem meg mindkettőt. Háva egy kislány, aki egy nagyon nagy döntést hoz, aminek komoly, szinte tragikus következménye van. Hatalmas érzelmeket lehet és kell benne megmutatni, az a problémakör pedig, amit a történet boncolgat, elgondolkodtató. Komorabb az alaphangulat a musicalekben szokásosnál, mégis van benne egy finom, fanyar humor, ami oldja a feszültséget, ugyanakkor épp az ellentét miatt emeli ki a drámaiságot. Szerencsére a nézők jól fogadják, és eljut hozzájuk az az életigenlés és élni akarás, ami végigvonul a darabon. A partnereim fantasztikusak, ha jól számolom, már minden szereposztásból voltak apukáim, anyukáim és testvéreim, ettől pedig még inkább azt érezzük, hogy egy nagy családdá váltunk az előadásban.

Emma pedig… nos, számomra ez a szerep az évad csúcspontja, ékköve. Frank Wildhorn zenéje tele van slágerekkel, a történet a nézőkben is rengeteg érzelmet megmozdít, de ránk is óriási hatással van, játsszunk bármilyen karaktert. Együtt élünk az előadással, én például akkor is ott vagyok a takarásban, amikor épp nincs feladatom a színpadon. Hallgatom, nézem a kollégákat oldalról, és nemcsak azért, mert engem segít a szerepformálásban az, hogy látom, ők hogyan dolgoznak. Sándor Petivel próbáltam, a legtöbbet vele játszottam, ezért mi egyetlen tekintetből is értjük egymást, de néhányszor már összekerültünk Homonnay Zsoltival is. Elképesztő az alakításuk, és egészen hihetetlen azt átélni, hogy a tapsrendben állunk a vasfüggöny előtt, és szinte felrobban a színház, annyira szereti a közönség az előadást.

Ide kapcsolódik:
Füredi Nikolett: „A személyiségünktől egyedivé válik minden előadás”

– Mérföldkőnek érzed a pályádon Emmát?

– Igen, ez egy meghatározó szerep, legalább annyira, mint a Szépség, bár azt még a magyar közönség nem láthatta tőlem. És volt még egy izgalmas dolog ebben az évadban, egy beugrás, de azt is különleges feladatnak éltem meg: a Dorian Graybe kellett beállnom, és játszhattam, amíg repertoáron volt az előadás.

– Beszéljünk még arról, mi mindent tartogat neked az évad.

– Nagyon örülök, hogy az István, a királlyal lesz vége az évad itthoni részének, aztán pedig 28-án indulunk ismét a Szépség és a szörnyeteg turnéjára, ami nagyjából egy hónapig tart. Biztos vagyok benne, hogy remek lesz a hangulat, már csak azért is, mert – és ezt talán nem tudják a nézők – gyakorlatilag a teljes étkészletet végigjátszhatjuk. Én például ha nem Belle vagy a Kannamama vagyok, akkor lehetek pohár, tejkiöntő vagy épp gyümölcskosár a nagy revüben. Ez roppant szórakoztató nekünk is, nem csupán a közönségnek.

– A következő évadban is vár rád határokat próbálgató, kihívást jelentő feladat?

– Remélem! Kíváncsian várom, mit hoz a jövő évad, de már az is elég nagy feladatot jelent, hogy mélyítsem az eddigi alakításokat.

interjú musical budapesti operettszínház fekete-kovács veronika
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésPetrányi Barna: „Érzelmi viszonyba kell kerülni a projektekkel”
Következő bejegyzés Írója is olyan titokzatosan távozott, ahogy A kis herceg – Antoine de Saint-Exupéry

Ajánlott Bejegyzések

Vukán György zongoraművész, zeneszerző, 1983-ban, - forrás: Fortepan / Szalay Zoltán
Intermezzo

Vukán György, a fogorvos, akinek dallamait minden második csütörtökön meghallgatta az ország

2022. augusztus 12.4 perc olvasás
Papageno Klasszik

TE!Feszt, Altalena és a Negyszögletű Kerekerdő a Papageno Klasszikban

2022. augusztus 12.5 perc olvasás
Promóció

Az érzékeny bőr ápolásának 3 legfontosabb alapelve

2022. augusztus 12.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Zsámbéki Opera Fest Promóció

A klasszikus zene is beköltözik Zsámbékra

Jelenet a Szia Életem című filmből - fotó: Gordon Eszter Promóció

Szia Életem! – Íme, Thúróczy Szabolcs új filmjének előzetese

Koronázási Szertartásjáték - fotó: Kiss László Promóció

Történelmi időutazás Székesfehérváron

Benkó Dixieland Band & Szulák Andrea Promóció

Nyereményjáték – Benkó Dixieland Band-koncert, Zempléni Fesztivál, augusztus 15.

Pálinkás Szilvia Promóció

Pálinkás Szilvia: „A génjeimben lapult ez a nem mindennapi történet”

Chicago - fotó: Éder Vera Promóció

Bűn, csillogás, jazz – Chicago a Szegedi Szabadtéri Játékokon

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.