• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Zene

A Budapesti Vonósokkal ad Britten-koncertet Pasztircsák Polina

Szerző: (x)2023. január 12.
Facebook Twitter E-mail
Pasztircsák Polina - fotó: Jean Claude Capt
Pasztircsák Polina - fotó: Jean Claude Capt

Különleges csemegével készül január 31-én a Zeneakadémián a Budapesti Vonósok. A fókusz szólistaként Pasztircsák Polinára, zeneszerzőként pedig a 110 éve született Benjamin Brittenre helyeződik. De vajon mi a közös az énekesnőben és a komponistában? Illetve milyen belső összefüggések rejlenek a koncertműsor darabjai között? 

„Tizenhat éves korom óta, mintegy isteni szikra hatására tudtam és éreztem, hogy énekes szeretnék lenni, mert így vagyok képes tökéletesen kifejezni a bennem rejlő erős és mély érzelmeket” – nyilatkozta egy interjújában Pasztircsák Polina. Meseszerűen hangzik, ugye? És valóban, az ünnepelt szopránénekesnő egész pályáját körüllengi ez a meseszerűség, hiszen nem kisebb nagyság egyengethette pályáját, mint Mirella Freni, a 2008-as genfi énekverseny első díja pedig egy csapásra beindította nemzetközi karrierjét is: tehetségére, különleges hangjára felfigyeltek az impresszáriók, karmesterek és operaigazgatók, csillagának felfelé ívelése azóta töretlen. Ma már külföldön gyakrabban találkozunk vele, mint itthon, de szerencsére a budapesti közönség is hallhatja őt évről évre operákban, dalokban, oratóriumokban és más produkciókban. 

Pasztircsák Polina vallja, hogy az énekesi pályán fontos a lelki stabilitás, de attól még az énekes is ember, magas fokú érzékenységgel, tele érzelmekkel, így a profizmus szó is távol áll tőle: 

Pasztircsak Polina - fotó: Giancarlo Pradelli
Pasztircsak Polina – fotó: Giancarlo Pradelli

„Az ember annyira rezgő lény, folyamatosan változó érzelmekkel, hogy ezt nem lehet mindig ugyanazon a szinten tartani. Csak törekedni lehet rá. […] Ha az ember csak profi énekesként van jelen, és nem lüktető, hús-vér valójában, örömeivel, bánataival, szorongásaival és ujjongásaival, akkor a produkció nem tud érvényes lenni. Pont az emberség kezd kihalni a profizmusból” – emberségből pedig az énekesnő produkcióiban nincs hiány, és talán ez kapcsolja őt össze a január 31-i hangverseny zeneszerző főszereplőjével, Benjamin Brittennel, akiről a legendás orosz pianista, Szvjatoszlav Richter úgy vélekedett, hogy műveiben „a gondolkodás képessége mindig emberi érzéssel párosul – ő az úgynevezett »emberi« zene képviselője”. 

Richter – aki történetesen először Budapesten hallott Britten-művet, a Peter Grimes-t – azonnal lelkes csodálója lett az angol komponistának, és ezzel sokan mások is így voltak. Ennek ellenére ma már ritkán találkozhatunk a darabjaival. Rimbaud prózaverseire készült korai dalciklusa, a Les Illuminations (mellyel Villanások és Színvázlatok fordításban is találkozhatunk) hamar népszerű lett, és bár ma tenorénekes is előadhatja, Britten biográfusa, David Matthews szerint „sokkal érzékibb” szoprán hangon, amelyre eleve fogant, a még korábban komponált, tanára zenéje által inspirált variációsorozata, a Változatok egy Frank Bridge-témára pedig az a darab volt, amely meghozta számára a világhírt.

 

Pasztircsák Polina - fotó: Jean Claude Capt
Pasztircsák Polina – fotó: Jean Claude Capt

„Szeretettel és csodálattal tisztelegve” ajánlotta művét mesterének, Bridge-nek, és a világ ma legtöbbet játszott élő zeneszerzőjét, az észt Arvo Pärtet is az „érzékenység és az áttetszőség” késztette csodálatra Britten művei iránt: 1976-os Cantus in memorima Benjamin Britten című kompozíciója máig egyik legkedveltebb darabja lett. Brittennek pedig egyik legkedvesebb szerzője volt Mozart – akárcsak sokunknak –, akinek ugyan nem lesz kerek évfordulója, de januárban született, és ujjongó, örvendő – valamint igencsak fülbemászó – Exsultate, jubilate motettája is januárban keletkezett, talán mondhatjuk azt, hogy egy szebb és jobb jövő, vagy legalábbis új esztendő reményében.    

További információ és jegyvásárlás ide kattintva.

zene budapesti vonósok pasztircsák polina
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésBejelentették az idei Könyvhét és Könyvfesztivál időpontjait
Következő bejegyzés A bonbonos dobozoktól a bankjegyekig  – Lukáts Kató művészete

Ajánlott Bejegyzések

Verdi szobája a villájában kialakított múzeumban - forrás: a Villa Verdi honlapja
Intermezzo

Az olasz operaházak gyűjtenek Verdi villájának megvásárlására

2023. február 5.2 perc olvasás
Oláh Krisztián - fotó: Hegyi Júlia Lily
Magyar Zene Háza

Oláh Krisztián: „Merjek gátlás nélkül, ösztönösen improvizálni”

2023. február 5.5 perc olvasás
Jürgen Flimm
Intermezzo

Elhunyt Jürgen Flimm rendező

2023. február 5.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.