• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Zene

Ninh Duc Hoang Long: „A gondviselés hozta úgy, hogy énekelhetem Webber Requiemjét”

Szerző: Varga Veronika2023. március 13.
Facebook Twitter E-mail
Fischl Mónika és Ninh Duc Hoang Long | Fotó: Mahunka Balázs
Fischl Mónika és Ninh Duc Hoang Long - fotó: Mahunka Balázs

Április 7-én 19 órától a húsvéti ünnepek hangulatához méltó, nagyszabású ünnepi koncertet adnak a Budapesti Operettszínház művészei. A Feltámadás koncert első felvonását olyan klasszikus művek alkotják, mint Bach János-passiója, Mozart c-moll miséje vagy Kodály Zoltán Jézus és a kufárok című kórusműve. Az este második felében pedig a világhírű musicalszerző, A. L. Webber Requiemjét hallhatja a közönség a kiváló vietnámi operaénekes, Ninh Duc Hoang Long előadásában, akinek fontos célkitűzése, hogy Ázsiában a magyar kultúrát, Magyarországon pedig a vietnámi kultúrát népszerűsítse. Ninh Duc Hoang Long tavaszias derűvel és elragadó kedvességgel válaszolt néhány kérdésünkre – kifogástalan magyarsággal.

– Az április 7-i Feltámadás koncerten egy nem mindennapi művet hallhat tőled a közönség. Mesélnél róla?
– Egy alkalommal A mosoly országa próbáján a nézőtéren várakoztam Pfeiffer Gyula karmester mellett a Budapesti Operettszínházban, aki egyszer csak megkérdezte tőlem, hogy ismerem-e Webber Hosanna című áriáját a szerző Requiemjéből. Akkor még nem hallottam ezt a művet, sőt, valójában azt sem tudtam, hogy Webber írt Requiemet, hiszen főképp musical zeneszerzőként ismert. Otthon aztán meghallgattam ezt a csodálatos áriát Plácido Domingo előadásában, és nem sokkal később, az Operettszínház 2022-es Adventi Gáláján már én magam is előadtam.

Később Pfeiffer Gyula azzal keresett meg, hogy mi lenne, ha az egész Requiemet megtanulnám. Tudtam, hogy ez egy nehéz feladat, de mesterem, Kiss-B. Attila felajánlotta, hogy mindenben a segítségemre lesz, így elvállaltam, aminek nagyon örülök, mert valóban, nagyon szép ez a mű – nem csoda, hogy az egész világot meghódította.

A Feltámadás koncert második felvonásán tehát ez a Requiem fog megszólalni, amit Webber édesapja halálának emlékére komponál, és amiről azt is megtudtam, hogy megírásához épp egy vietnámi háborús történetből merített inspirációt a szerző. Úgy érzem, a gondviselés hozta úgy, hogy én kaptam lehetőséget arra, hogy előadjam ezt a művet. Fischl Mónikával együtt fogunk a színpadon állni, ami szintén büszkeséggel tölt el.

A koncerten számos gyönyörű részlet is elhangzik Bach János-passiójából, Mozart c-moll miséjéből, Kodály Jézus és a kufárok című oratóriumából, Liszt Krisztus oratóriumából, illetve egy francia szerző, Dubois Krisztus hét szava a keresztfán című művéből. Fischl Mónika mellett Süle Dalma, Vadász Zsolt és Pete Ádám lesznek az est szólistái, és a Budapesti Operettszínház Zenekara és Énekkara, valamint a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola növendékei is közreműködnek.

A Budapesti Operettszínház Énekkara és Zenekara, vezényel Pfeiffer Gyula | Fotó: Mahunka Balázs
A Budapesti Operettszínház Énekkara és Zenekara, vezényel Pfeiffer Gyula | Fotó: Mahunka Balázs

– Azt említed, hogy egy nehéz műről van szó. Neked mi okoz benne kihívást?

– Elsősorban az, hogy nagyon magas tartományba írta Webber, másrészt pedig nem könnyű a zenekarral együtt mozogni, nagyon kell hozzá ismerni a művet. A próbákon eleinte bizonytalan is voltam, folyton az volt az érzésem, hogy valamit nem jól énekelek, de Pfeiffer Gyula mindig kedvesen megerősített, hogy minden rendben van. Most már természetesen magabiztosan tudom a művet.

Fantasztikus bravúrnak tartom, hogy a Jézus Krisztus Szupersztár, az Evita vagy a Macskák című musical mögül kilépve Webber egy ilyen igényes komolyzenei művet is meg tudott alkotni. A Requiem nemcsak az énekesek, de a hangszeres előadók számára is magasra teszi a lécet.

– Általában hogy kezded az ismerkedést egy új darabbal?

– Először meg kell tudnom, hogy miről szól, majd aszerint, hogy milyen nyelven íródott, meg kell tanulnom a szöveg helyes kiejtését. Amikor már alakulnak az alapok, elkezdünk együtt dolgozni a korrepetitorral, és aztán jönhetnek a zenekarral közös próbák.

– Vannak kedvenc műveid?

– Mivel alapvetően operaénekes vagyok, az operákat kedvelem leginkább. Az egyházi zeneművek közül először Verdi Requiemje jut eszembe, amit nagyon szeretek.

– Van olyan operaszerep, amit most szívesen énekelnél?

– Rodolfót a Bohéméletből! Megtanultam az egész szerepet, és énekeltem már belőle részeket közönség előtt, de teljes terjedelmében még nem volt alkalmam előadni. Remélem, hogy a közeljövőben erre is sor kerülhet.

Ninh Duc Hoang Long
Ninh Duc Hoang Long – fotó: Budapesti Operettszínház

– A Feltámadás koncert a húsvéti ünnepkört megkoronázó előadás lesz. Te magad általában hogy készült a húsvétra?

– Pár évre rá, hogy Magyarországra költöztem, úgy döntöttem, hogy megkeresztelkedem. Ennek már öt éve, ha jól emlékszem. Azóta is járok templomba, és természetesen voltam már húsvéti ünnepi misén is. Sőt, van egy vietnámi keresztény közösségünk is. Erről most eszembe jutott, hogy tavaly, a Terézvárosi templomban, egy mise közben adtuk elő a Webber-requiemet, én pedig nagyon izgultam, mert ritkán veszek részt magyar misén, vietnámiul azért könnyebb követnem. Mindenesetre megható volt templomi környezetben énekelni a művet. Ahogy most beszélgetünk róla, egyre izgatottabban várom az idei rendhagyó nagypénteki koncertet.

– A Feltámadás koncert után milyen előadások várnak rád?

– Májusban az Operaházban Arbace szerepét játszom Mozart: Idomeneo, Kréta királya című operájában, ezen kívül, ha jól tudom, az Operettszínházban ismét lesz A mosoly országa. Azután pedig megyek Vietnámba, amit már nagyon várok…majdnem négy évig nem tudtam hazamenni. Egyébként a lányom is négyéves lesz hamarosan.

interjú opera requiem feltámadás webber Ninh Duc Hoang Long
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésPetőfi és Arany verseire írt dalokat énekel Meláth Andrea és Mráz Nikolett
Következő bejegyzés Michael Caine, a csiszolatlan londoni gyémánt

Ajánlott Bejegyzések

Szűcs Máté
Intermezzo

Először szólal meg Magyarországon Eötvös Péter brácsaversenye

2023. március 25.2 perc olvasás
Marie Jacquot - fotó: Christian Jungwirth/a karmester hivatalos oldala
Intermezzo

Marie Jacquot érkezik a Bécsi Szimfonikusokhoz első vendégkarmesterként

2023. március 24.2 perc olvasás
Batta András
Hallomások

Batta András: „Foglalkoztat az elmúlás gondolata”

2023. március 24.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Sisi gödöllői kastélya

Négyszögletű Kerek Erdő a Gödöllői Királyi Kastélyban

BDZ Promóció

Játékok és szenvedélyek a BDZ koncertjén

A nagy Lötty Promóció

Saját mesekönyvet adott ki az idén 75 éves szegedi Kövér Béla Bábszínház

Promóció

Tavaszváró – Közös koncertet ad Reenat Pinchas és Hsin-Ni Liu

Lakatos György Promóció

Zeneszerzőként debütál Lakatos György a Festetics Palotában

Promóció

Csippanástól a szimfonikus szvitig – A videójáték-zene meghökkentő története – I.

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.