• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • BALKAN:MOST
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • ISON blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • NFZ 100
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Színház

Homonnay Zsolt: „Nem mérlegelem a rendezői és a színészi kihívást”

Szerző: Négyesi Borbála2023. május 23.
Facebook Twitter E-mail
Homonnay Zsolt - fotó: Várady Nikolett

Május 19-én mutatta be a Budapesti Operettszínház a Monte Cristo grófját. Homonnay Zsoltot az idősebb Edmond Dantès szerepében láthatja a közönség. A művészt a Dumas-regényből készült musical főszerepéről, és a márciusban hatalmas sikerrel bemutatott rendezéséről, a Mária főhadnagyról is kérdeztük.

– A Monte Cristo grófja plakátjához két fotó készült. Az egyikben a civil arcod látható, a másikon hosszú haj és a szakáll mögül az Edmond Dantès-i tekintet néz. Ez utóbbi mennyire hatott idegenül számodra abban a pillanatban?

– Már benne voltunk a próbafolyamatban, végig elemeztük a darabot, a szituációkat, és szép lassan körvonalazódott a karakter is, de akkor még nem maszkban, jelmezben próbáltunk. Egy karakter felépítésénél az ember belülről, saját magából építi a figura lelkialkatát, folyamatos a változás, az árnyalás. Ez a történet azonban a szokásos dramaturgiához képest egész másképp alakul az én számomra. Az előzményeket, vagyis a „fiatalkori énemet” egy másik színész alakítja. Én akkor lépek a történetbe, amikor már Edmond Dantés a végtelen és reménytelen börtön évek idejét éli If várában. Innen kezdődik az én történetem, amibe bele kell építenem „fiatal énem „által megélteket. Az idősebb Edmond Dantèst a börtönben, meggyötört állapotban ismerjük meg, és innen lépünk egy másik életbe, melynek hajtómotorja a bosszú. 

Nekem a fotózás és a maszkban tükörbe nézés kifejezetten jót tett, mert a próbaidőszak ezen szakaszában próbaruhában, jelzésekben, és még nem az előadásban használ kellékekkel dolgoztunk, a kamerának köszönhetően viszont szinte valós képet láttam magamról, vagyis azt, hogy egy belülről fáradt, életunt, szinte halálvággyal küszködő ember lelke hogyan tükröződik a  tekintetében A börtön beli maszk nélküli fotó ehhez képest azért volt hasznos, mert átéreztem, mit jelent Dantèsnak ismét saját arccal mutatkozni, a reménytelenségből visszatérni, szinte újjászületni és beteljesíteni a küldetését, és újrakezdeni az életét. Hasznos volt, így időben sűrítetten, alig két óra alatt egy gyors váltásban szembenézni mindazzal a külső karakterbeli megjelenéssel, amelyhez az előadásban több lelki és dramaturgiai stáció végigjárása szükséges. 

– Az érett férfi mi visz tovább a fiatal Edmond Dantèsből? 

– Érdekes a helyzet, hogy a két életkort ketten játsszuk, mert a fiatal és az idős Dantèst egymáshoz kell rendelni, hiszen a két életkor kölcsönösen hat egymásra. Talán a szenvedély az, ami legfontosabb tulajdonságként és persze más-más előjellel, de mindkét életkorban jellemzi őt. Fiatalkorában ez a tiszta hit vitte előre, ez éltette, aztán elvettek tőle. A szenvedés, amit át kellett élnie a börtönévek alatt, a szerelem, amitől megfosztották, amit magában eltemetett, és a túlélési ösztön folyamatosan bosszúvággyá alakul. A bosszút mindenáron beteljesíteni akaró érett férfi távol áll attól a fiatalembertől, aki naivan, telve örömmel, hittel nézett maga elé. Akinek addigi élete legboldogabb pillanatában, az eljegyzésén egy árulás következményeként nem csupán azzal kellett szembesülnie, hogy elszakították a szeretett nőtől, de azzal is, hogy az addigi világ megszűnik, az elkezdett történet már nem úgy folytatható. Az egyre sötétebbé váló, bosszúszomjas lélek folyamatosan harcol egykori tiszta énjével, akinek a szívét még nem a világ elleni düh, hanem a szerelem és a szeretet töltötte ki. Ez a belső küzdelem és annak hiteles megjelenítése teszi komplexszé a szerepet.

Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy című előadásban - forrás: Budapesti Operettszínház
Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy című előadásban – forrás: Budapesti Operettszínház

– A Mária főhadnagy rendezői feladatai után pihentetőbb, nyugalmasabb egy olyan próbafolyamat, amelyben „csak” színészként veszel részt?

– Lehet, hogy vannak ilyen darabok, de a Monte Christo grófja biztosan nem tartozik közéjük, ahogyan az Operettszínházban játszott többi előadásom sem Ez a színpadi, színészi létezés egyáltalán nem jelent kisebb súlyt. Azt gondolom egyébként, hogy a két különböző típusú feladat, nem függ össze ilyen tekintetben, nem választom el és nem mérlegelem magamban a kétféle kihívást. Mindegyik hordozza a saját kihívásait és súlyát. Rendezőként a bemutatóig tudok dolgozni, addig terjed a hatásköröm, utána már a színészeké az előadás, sikerre ők viszik a darabot estéről estére. Persze, hiszek abban, hogy elengedhetetlen, hogy a mindenkori rendező jó alapokat tegyen le, mert a színészek akkor tudják birtokolni az általuk formált figurát, teljes egészében, kívülről belülről. Színészként onnantól érzi az ember a felelősséget, hogy a próba folyamat befejeztével egyszer csak felmegy a függöny, mert azt kell átadni, amit a rendező kért. Az biztos, hogy furcsa érzés a világosító- vagy hangosítópult mellől, kívülről nézni egy olyan előadást, amit én rendeztem. Másképp izgulok, hiszen gyakorlatilag már tehetetlen vagyok, az én munkám rendezőként itt véget ért, és csak annak tudok drukkolni, hogy minden a lehető legjobban sikerüljön, és az előadás célhoz érjen a nézők szívében, lelkében.

Homonnay Zsolt – forrás: Budapesti Operettszínház

– És amikor Draskóczy Ádámként állsz színpadon a Mária főhadnagyban?

– Akkor kizárólag színész vagyok. Benne élek a darabban, belülről élem az előadást, és ezt nem is szabad másként. Akkor azt kell végrehajtani, amit a szituáció, a karakter, a lelki alkat és a partnerek figyelembevételével közösen a próbafolyamatban lefektettünk. Ha Draskóczyt játszom, a rendezőasszisztens a külső ellenőrző szem. És ha nem azt csinálnom, amit a rendező korábban mondott, számon kéri rajtam.

A cikk a Budapesti Operettszínház támogatásával készült.
interjú budapesti operettszínház homonnay zsolt
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA Marczin jelentkezik új évaddal a LOUPE Színházi Társulás
Következő bejegyzés Aki végigröhögte az életét – 80 éves Ternovszky Béla rajzfilmrendező

Ajánlott Bejegyzések

Szendy Szilvi a Mária főhadnagyban - fotó: Juhász Éva
Promóció

Nem csak a tarotkártya csillaga – Beszélgetés Szendy Szilvivel

2023. szeptember 22.10 perc olvasás
Veszprém
VEB 2023

Ősszel is több száz programmal vár a Veszprém-Balaton régió

2023. szeptember 22.4 perc olvasás
PR

Jubileumi évadot ünnepel az óbudai 3K

2023. szeptember 22.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Szendy Szilvi a Mária főhadnagyban - fotó: Juhász Éva Promóció

Nem csak a tarotkártya csillaga – Beszélgetés Szendy Szilvivel

PR

Jubileumi évadot ünnepel az óbudai 3K

PR

Kultúra, gasztronómia, szórakozás – jön a Frankel Piknik

Promóció

Milyen nyelvtudásra van szükségünk?

Góbé - fotó: Komróczki Dia Promóció

Folks&Classics – Közös projektre készül a Góbé és a KamaraSzólisták

Jelenet az ÁLARCOK című előadásból - fotó: Csudai Sándor Promóció

A zene világnapján ismét műsorra tűzi ÁLARCOK című előadását a Honvéd Férfikar

Lukács Péter Promóció

Az engesztelés napja – Lukács Péter koncertje a Zenetudományi Intézetben

Promóció

Hamarosan nyit a 28. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál

Jennifer Pike - forrás: Arno Zene

Jennifer Pike: „Kicsit olyan ez, mint a hegymászás”

Ránki Fülöp - fotó: Radnóti Róza Promóció

Csönd-zsák koncertek Devich Gergellyel és Ránki Fülöppel

Promóció

Táncolj a Swing-swinggel Veszprémben!

Promóció

Hamarosan megnyílik Bécsben a Határtalan Design kiállítás

Érintés Paradoxon - Artus - fotó: Dusa Gábor PR

Újra láthatjuk az Érintés Paradoxont az Artus előadásában

ifj. Mező László és Péter és Thomas Ludwig. Promóció

A Danubia Zenekar mutatja be Európában Thomas Ludwig III. szimfóniáját

A Concerto Budapest a Cadogan Hallban - fotó: Mudra László Promóció

A Concerto Budapest ismét meghódítja Nagy-Britannia és Írország szívét

VEB 2023
Veszprém VEB 2023

Ősszel is több száz programmal vár a Veszprém-Balaton régió

Together! - fotó: Vámosi Patrik, VEB2023 EKF VEB 2023

Formabontó cirkuszi előadásokkal vár a Together! sorozat Veszprémben

Szent Mauríciusz Kórus - fotó: Oláh Gergely Máté VEB 2023

Gellért Ünnep – Korok és műfajok találkozása Bakonybélben

Promóció

Táncolj a Swing-swinggel Veszprémben!

Csabay Domonkos, Hordós Johanna és Hartmann Domonkos (balról jobbra) VEB 2023

Veszprémiek a nagyvilágban – Koncertsorozat indul Európa Kulturális Fővárosában

Magda-lak - Fotó: Forintos-Berki Judit Intermezzo

Múltidéző napok Balatonalmádiban – Nyitott házak ünnepe

VEB 2023

Bemutatták a XI. Music Hungary Konferencia programját

Veszprém VEB 2023

Ezekkel a programokkal vár Veszprém és a Balaton szeptemberben

Veszprém Folk VEB 2023

Az élő népművészetet mutatja be a Veszprém Folk fesztivál

Manu Chao a BALKAN:MOST-on - fotó: Kovács Bálint BALKAN:MOST

Nagy sikerrel zárult az első BALKAN:MOST Fesztivál

Kincset érő közösség - forrás: MNM VEB 2023

Fúziós jazzkoncerttel zárul a Villa Romana Baláca kiállítása

Zarina Prvasevda - forrás: BALKÁN:MOST BALKAN:MOST

Balkán, ahogy még nem hallottad

Altalena cselló - fotó: Sepsi Botond JM blog

Tizedik alkalommal rendezik meg a David Popper Nemzetközi Csellóversenyt

Erzsébet N. Hamza (1944-2022): Vázák 1980 - forrás: Dornyai Béla Museum Intermezzo

A magyar üvegművészet különleges alkotásai mutatkoznak be Velencében

INOTA - fotó: Besnyő Dániel VEB 2023

A nyár utolsó napján indul az első INOTA Fesztivál

Hírlevél

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.