Szerző: Boros Lili / Art Capital

Az ökokatasztrófa, a szemétfelhalmozás, az ember önmegsemmisítő tevékenységének fenyegető jelensége alól nem vonhatja ki magát senki, aki ezen a bolygón él. Az antropocentrizmus krízise és a legújabb földtani korszak, az antropocén kor folyamatai az összes élőlény – köztük az ember – fizikai létét érinti, ezért az emberi létezés alapvető kérdéseinek újragondolása megkerülhetetlen. Dmitrij Kavarga orosz művész, aki a poszthumán művészet egyik emblematikus képviselője, első magyarországi kiállításán a látogatót a fizikai test pusztulási folyamatába vezeti be. A részletgazdag, polimerekből, többnyire 3D nyomtatással készült szobrok, reliefek, kinetikus vagy interaktív installációk az emberi populációról gondolkodnak, a jelen folyamatait modellezik: a művek az emberi…

Tovább

A kert a kultúra szimbóluma. Hiszen nem más, mint az ember által meg- és átformált természet. A hozzá fűződő képzetek, jelentések gazdagsága miatt a képzőművészet évszázadokon át aktívan foglalkozott a kert megjelenítésével. Arra, hogy vajon a mai világnak, a kortárs képzőművészeknek mit is jelenthet mindez, az Art Capital idei kiállításai adhatnak választ. „A kertek mindig vágyképek, egy óhajtott világ megidézései, de ugyanakkor a legelső kert, a Paradicsom rekonstrukciói is” – írja Adrian von Buttlar. Mátrai Erik, aki főleg színkísérletekkel, reflexiókkal és a fény hatásainak vizsgálatával foglalkozik és installációkban gondolkodik, a Czóbel Múzeum fallal körülvett, belső kis kertjébe egy öt méteres…

Tovább