Szerző: Giselle

Amellett, hogy YouTube-csatornáján előadásokat tesz elérhetővé a táncrajongók számára az 1958-ban alapított Alvin Ailey American Dance Theater, a táncművészeket is szeretnék segíteni. Instagram-oldalukon a társulat művészei hetente két alkalommal várják az érdeklődőket élő beszélgetésekre, az együttes próbaterme pedig virtuálisan nyílik ki, ahol közös gyakorlásokon vehetnek részt az érdeklődők. A részletes program (elérhető előadások, táncművészek és táncórák) ide kattintva böngészhetők végig.

Tovább

A ReelAbilities Filmfesztivált 2007-ben alapították azzal a céllal, hogy a sérült emberekről szóló történeteket minél szélesebb közönségnek mutassák be. Az esemény 2010-ben bővült nemzetközivé. A koronavírus-járványra való tekintettel a szervezők azt a döntést hozták, hogy online rendezik meg a fesztivált. Az idén április 1. és 6. között megrendezendő fesztivál programjában több tánccal kapcsolatos film is található. Az Amy’s Victory Amy Jordanről szól, arról, hogyan tért vissza egy komoly baleset után a tánc világába. https://youtu.be/P0joVXP_748 A Revel In Your Body két kerekesszékes táncost, Alice Shepardöt és Laurel Lawsont mutatja be. https://youtu.be/PBgn1oTXSxU A teljes program itt böngészhető végig.

Tovább

A Dancing Alone Together oldal egyfajta gyűjtőplatformként szolgál, nem csupán koronavírus és veszélyhelyzetek esetére. Sokféle stílusú táncóra elérhetőségei közül választhatnak az érdeklődők, de aki közös darabok létrehozásában közreműködne, az is megtalálja a megfelelő partnert legyen az táncos vagy koreográfus, és természetesen bőséges a táncelőadásokat kínáló oldalak adatbázisa is. Grecsó Zoltán is ingyenes táncórákra invitálja a művészi mozgásra vágyókat. A Fedora oldal gyűjtőplatformként szolgál, folyamatosan elérhető és streamelt tartalmakat gyűjt össze, itt operát és balettet találhatnak. A Social Distancing Festival a tánc mellett színházat és képzőművészetet is kínál. A francia Numeridanse oldalon sokféle táncstílusból és közel 4000 videóból válogathatnak.

Tovább

Kassandra Wedel négyévesen, egy autóbaleset következtében veszítette el hallását. Háromévesen kezdett balettozni, 13 évesen kezdett a hiphoppal foglalkozni, 2012-ben világbajnok lett ebben a táncstílusban. Színháztudományt és művészetpedagógiát is tanult, fellépett több színházi és táncelőadásban is. 2020-ban a hallás világnapjára a Deutsche Grammophon kiadóval együttműködésban készített egy koreográfiát Beethoven V. szimfóniájának egy részletére. https://youtu.be/RzcvqQnxMGU Bár Kassandra Wedel nem hallja, de ugyanúgy érzi a zenét, mint a világhírű ütőhangszeres művész, Evelyn Glennie.

Tovább

A 26 éves Charlotte Vanweersch a Kenti Egyetem táncfakultását ötszázezer fontra perli. A táncosnő úgy véli, bizonyos dolgokat nem tanítottak megfelelően, ezért forog veszélyben a karrierje.  A Northern School of Contemporary Dance az egyik legmagasabban jegyzett kortárstánc-főiskola Nagy-Britanniában. Charlotte Vanweersch is ennek az intézménynek a növendéke volt. 2015 novemberében az egyik óráján fel kellett emelnie partnerét, ez azonban komoly nyak- és vállsérüléseket okozott neki. A gerincet és a bal vállat érintő sérülés azóta is folyamatosan, a mindennapokban fellépő fájdalmat okoz neki, és jelentősen befolyásolta a tánckarrierjét. Most azért perli volt iskoláját, mert úgy véli, nem tanították meg neki a megfelelő…

Tovább

A Boston Dynamics fejlesztette robotkutya neve Spot, az elhangzó zene pedig a Mark Ronson és Bruno Mars Uptown Funk című dala.  Érdeklik a robotok? Olvasson tovább! Chopinnel tesztelték a zongorázó robotot Zongorázó roboté lehet a jövő Humanoid robot vezényli a Luccai Szimfonikusokat A robotzongoristáké a jövő? Jönnek a robotok! https://youtu.be/kHBcVlqpvZ8 (Via Dance Magazine)

Tovább

A Wayne McGregor Company FAR című előadását 2011-ben láthatta már a Trafó közönsége. Azóta azonban felnőtt egy generáció, a darab pedig igazi klasszikussá nemesedett, így aztán aki látta akkor, aki nem, mindenképp legyen ott a Nemzeti Táncszínházban február 29-én vagy március 1-jén! Wayne McGregor korunk egyik legünnepeltebb koreográfusa, aki Londontól Milánóig a világ vezető balett-társulatainak készített előadásai mellett filmekben (például a Harry Potter és a tűz serlege) és videoklipekben (Radiohead: Lotus Flower) dolgozik. Számtalan szakmai díja mellett 2011-ben kitüntették a Brit Birodalom Érdemkeresztjének tiszti fokozatáva. l1992-ben Random Dance néven alapította meg saját társulatát azzal a céllal, hogy egy különleges kreatív…

Tovább

A Lyoni Balett igazgatója, Yorgos Loukos nem újította meg az együttes szülési szabadságról visszatérő balerinájának, Karline Marionnak a szerződését, a művészt két nappal a visszatérése után rúgta ki. Az eset 2014-ben történt, a lyoni évek előtt a Nancyban és a lausanne-i Béjar Ballet-nél is jelentős szerepeket alakító balerina pedig perre vitte a dolgot. A pernek február elején lett vége, az ítélet szerint Marion 5000 eurót kap kompenzációként, az együttes felügyelőbizottsága pedig egyhangú döntéssel határozott arról, hogy a 69 éves Loukosnak, aki 33 évig vezette a Lyoni Balettet, távoznia kell. Karline Marion akkor öt éve volt a társulat tagja. Franciaországban a…

Tovább

A 46 éves Carlos Acosta négy éve vonult vissza a balettszínpadtól, de azóta sem pihen. Szülőhazájában, Kubában megalapította az Acosta Danza nevű kortárs együttest, Nagy-Britanniában pedig első évadát kezdi művészeti vezetőként egy nagy társulat élén. A Birmingham Royal Ballet-t (Birminghami Királyi Balett) 1946-ban alapították mint Sadler’s Wells Theatre Ballet, majd a londoni Royal Ballet (Királyi Balett) turnézó társulata lett. 1990-ben költözött Birminghambe, 1997-ben lett független együttes. Carlos Acosta művészeti vezetőként egyik fő feladatának tartja, hogy a fiatal közönséget megnyerje a műfajnak, amit többek között azzal kíván elérni, hogy 20 ezer darab 20 fontba kerülő jegyet tesz elérhetővé, de frissíti a…

Tovább

A kanadai írónő, Margaret Atwood nagyszabású disztópiáját, a MaddAddam-trilógiát a londoni Royal Ballet (Királyi Balett) és a National Ballet of Canada (Kanadai Nemzeti Balett) felkérésére adaptálja balettszínpadra Wayne McGregor koreográfus. A Max Richter zenéjére készülő balettet idén novemberben mutatják be Torontóban, Londonban 2022-től látható. Richter és McGregor 2015-ben már dolgoztak együtt irodalmi alapanyagon, akkor Virginai Woolf három regényét (Mrs Dalloway, Az órák, Hullámok) alkalmazták nagy sikerrel balettszínpadra. A Kanadai Nemzeti Balett művészeti vezetője, Karen Kain kiemelte, hogy a koreográfus intelligens, vizuálisan lenyűgöző és komoly fizikai teljesítményt igénylő munkákat készít, és folyamatosan feszegeti a kreativitás határait, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy…

Tovább