Szerző: Kolesár Krisztián

„A szimfonikus zenekarok legfontosabb erőforrásai maguk a muzsikusok. A bennük rejlő potenciál viszont messze nincs megfelelően kiaknázva, pedig ez igazi win-win helyzetet teremthet” – állítja David Taylor brit komolyzenei tanácsadó. A zenei intézmények – zenekarok, koncerttermek – túlélésének egyik záloga a lehető legnagyobb hűséges közönségbázis kiépítése. Ebben az egyedi digitális tartalom fejlesztése kulcsszerepet játszik. Az arctalan intézményi kommunikáció egyre inkább személyes kell, hogy legyen, nemcsak hangnemben, hanem abban is, hogy ki szól a közönséghez. Elképzelhető-e az, hogy a jövőben az egyes zenekari zenészek is olyan saját személyes brandet tudnak felépíteni, mint a focisták? Meg tud-e egy muzsikus önmaga szólítani egy…

Tovább

Hogyan legyünk naprakészek a digitális transzformáció komolyzenei vonatkozásaival? Hogyan használjuk jól a technológiát a műfaj, annak művelői és a közönség érdekében? Kolesár Krisztián marketing és digitális szakértő, tanácsadó, a Budapesti Fesztiválzenekar és a Luxemburgi Filharmónia volt marketingvezetője ezekben a kérdésekben igyekszik segíteni legfrissebb tapasztalataival most induló „A tech-etség kötelez” című blogjában. Az első bejegyzésben az idén májusban az interneten több, mint százmillió forintért elkelt kórusműről tudhatunk meg részleteket. A világ első jelentős komolyzenei NFT értékesítése ráirányítja a figyelmet a blokklánc technológia lehetőségeire, mely forradalmi újításokat hozhat a zeneipar számára is. Amilia Earhart a 20. század első felének úttörő pilótanője volt.…

Tovább