Szerző: Schalk Endre Kornél

Tágas terek, áradó fény és egy kis retróval fűszerezett skandináv letisztultság jellemzi a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (FSZEK) megújult Zenei Gyűjteményét, amelyet a zene világnapján, október 1-jén adtak át az olvasóknak.  Az idősebbeknek a legendás Fehérhajó utca, a fiatalabbaknak az Ötpacsirta utcai Pálffy-palota juthat eszébe, ha szóba kerül a főváros 1964 óta működő zenei könyvtára. A mostani beruházás eredményeként a Zenei Gyűjtemény a Fővárosi Szabó Ervin Központi Könyvtár teljes 8. emeletére került, míg a Pálffy-palotában működő, felújított Ötpacsirta Szalon összművészeti helyszínként továbbra is helyet ad a könyvtár által szervezett koncerteknek, előadóesteknek, kulturális eseményeknek. A fejlesztés egyik célja az volt, hogy…

Tovább

Sokkal kevesebb embert szólít meg a kortárs komolyzene, mint a barokktól a romantikáig tartó, hagyományos repertoár. Mi ennek az oka? Közelebb lehet-e vinni a közönséghez a kortárs darabokat? Madarász Iván Kossuth-díjas zeneszerzővel beszélgetve szóba került az is, hogyan értjük félre Kodályt és miért nem lehet dodekafon csacsacsát írni. – Sokak szerint a kortárs komolyzene érthetetlen, disszonáns, élvezhetetlen. Valóban így lenne? Egyáltalán van-e kortárs zene, vagy inkább kortárs zenék léteznek? – A kortárs zene ezerfajta. Az egységes zenei stílus szétbomlása már a 19. században elkezdődött, és oda vezetett, hogy ma egymás mellett élnek a legkülönbözőbb kortárs zenei nyelvek. Ha valaki azt…

Tovább