Balogh Mátéval Hollós Máté beszélgetett a Vántus István Kortárszenei Napok nyitórendezvényén, ezzel kezdetét vette a 51. szegedi mustra.
Szerző: Szatmári Róbert
A kortárs olasz zeneszerző, Antonio Cocomazzi egyik legjelentősebb művének ihletője nem más, mint egy kis olasz falucska és egy szerzetes.
A Gaechinger Cantorey a stuttgarti Internationale Bachakademie együttese, amely egy barokk zenekart és egy válogatott kórust egyesít.
A Classite egy olyan klasszikus zenei lemezekkel foglalkozó portál, amelyen az odalátogatók egyfajta közösséget is alkotnak.
Az 1. és 2. szerenád általában Brahms teljes hangszerelésű változatában hallható, viszont a Linos Ensemble most kamarazenei formában adja elő.
Ha meghalljuk a kasztrált énekes kifejezést, általában Farinelli jut az eszünkbe. Nem csoda, hiszen film is készült az életéről kitűnő színészekkel.
Fischer Ádám különleges kapcsolatot ápol a Dán Kamarazenekarral, hiszen olyan új dolgokat tud velük kipróbálni, amelyeket más együttessel nem lehetséges.
Virtuozitás, improvizáció, természetesség és innováció. Ezek nemcsak a Cziffra Fesztivál és a BDZ szellemiségére jellemzők, hanem Balázs János és Hollerung Gábor művészi hitvallásában is központi helyet foglalnak el.
Az október 23-30. között zajló CELLISSIMO Akadémia arra törekszik, hogy ösztönözze azt a zenei előadást, amelyben a technika a képzelet szolgájává válik. Szabó Ildikót kérdeztük.
„Keller András és a Pannon Filharmonikusok klasszikus felépítésű, a bécsi klasszikát idéző koncertjére indultam” – Szatmári Róbert írása.