• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • ISON blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • NFZ 100
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Színház

Homonnay Zsolt: „Nem mérlegelem a rendezői és a színészi kihívást”

Szerző: Négyesi Borbála2023. május 23.
Facebook Twitter E-mail
Homonnay Zsolt - fotó: Várady Nikolett

Május 19-én mutatta be a Budapesti Operettszínház a Monte Cristo grófját. Homonnay Zsoltot az idősebb Edmond Dantès szerepében láthatja a közönség. A művészt a Dumas-regényből készült musical főszerepéről, és a márciusban hatalmas sikerrel bemutatott rendezéséről, a Mária főhadnagyról is kérdeztük.

– A Monte Cristo grófja plakátjához két fotó készült. Az egyikben a civil arcod látható, a másikon hosszú haj és a szakáll mögül az Edmond Dantès-i tekintet néz. Ez utóbbi mennyire hatott idegenül számodra abban a pillanatban?

– Már benne voltunk a próbafolyamatban, végig elemeztük a darabot, a szituációkat, és szép lassan körvonalazódott a karakter is, de akkor még nem maszkban, jelmezben próbáltunk. Egy karakter felépítésénél az ember belülről, saját magából építi a figura lelkialkatát, folyamatos a változás, az árnyalás. Ez a történet azonban a szokásos dramaturgiához képest egész másképp alakul az én számomra. Az előzményeket, vagyis a „fiatalkori énemet” egy másik színész alakítja. Én akkor lépek a történetbe, amikor már Edmond Dantés a végtelen és reménytelen börtön évek idejét éli If várában. Innen kezdődik az én történetem, amibe bele kell építenem „fiatal énem „által megélteket. Az idősebb Edmond Dantèst a börtönben, meggyötört állapotban ismerjük meg, és innen lépünk egy másik életbe, melynek hajtómotorja a bosszú. 

Nekem a fotózás és a maszkban tükörbe nézés kifejezetten jót tett, mert a próbaidőszak ezen szakaszában próbaruhában, jelzésekben, és még nem az előadásban használ kellékekkel dolgoztunk, a kamerának köszönhetően viszont szinte valós képet láttam magamról, vagyis azt, hogy egy belülről fáradt, életunt, szinte halálvággyal küszködő ember lelke hogyan tükröződik a  tekintetében A börtön beli maszk nélküli fotó ehhez képest azért volt hasznos, mert átéreztem, mit jelent Dantèsnak ismét saját arccal mutatkozni, a reménytelenségből visszatérni, szinte újjászületni és beteljesíteni a küldetését, és újrakezdeni az életét. Hasznos volt, így időben sűrítetten, alig két óra alatt egy gyors váltásban szembenézni mindazzal a külső karakterbeli megjelenéssel, amelyhez az előadásban több lelki és dramaturgiai stáció végigjárása szükséges. 

– Az érett férfi mi visz tovább a fiatal Edmond Dantèsből? 

– Érdekes a helyzet, hogy a két életkort ketten játsszuk, mert a fiatal és az idős Dantèst egymáshoz kell rendelni, hiszen a két életkor kölcsönösen hat egymásra. Talán a szenvedély az, ami legfontosabb tulajdonságként és persze más-más előjellel, de mindkét életkorban jellemzi őt. Fiatalkorában ez a tiszta hit vitte előre, ez éltette, aztán elvettek tőle. A szenvedés, amit át kellett élnie a börtönévek alatt, a szerelem, amitől megfosztották, amit magában eltemetett, és a túlélési ösztön folyamatosan bosszúvággyá alakul. A bosszút mindenáron beteljesíteni akaró érett férfi távol áll attól a fiatalembertől, aki naivan, telve örömmel, hittel nézett maga elé. Akinek addigi élete legboldogabb pillanatában, az eljegyzésén egy árulás következményeként nem csupán azzal kellett szembesülnie, hogy elszakították a szeretett nőtől, de azzal is, hogy az addigi világ megszűnik, az elkezdett történet már nem úgy folytatható. Az egyre sötétebbé váló, bosszúszomjas lélek folyamatosan harcol egykori tiszta énjével, akinek a szívét még nem a világ elleni düh, hanem a szerelem és a szeretet töltötte ki. Ez a belső küzdelem és annak hiteles megjelenítése teszi komplexszé a szerepet.

Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy című előadásban - forrás: Budapesti Operettszínház
Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy című előadásban – forrás: Budapesti Operettszínház

– A Mária főhadnagy rendezői feladatai után pihentetőbb, nyugalmasabb egy olyan próbafolyamat, amelyben „csak” színészként veszel részt?

– Lehet, hogy vannak ilyen darabok, de a Monte Christo grófja biztosan nem tartozik közéjük, ahogyan az Operettszínházban játszott többi előadásom sem Ez a színpadi, színészi létezés egyáltalán nem jelent kisebb súlyt. Azt gondolom egyébként, hogy a két különböző típusú feladat, nem függ össze ilyen tekintetben, nem választom el és nem mérlegelem magamban a kétféle kihívást. Mindegyik hordozza a saját kihívásait és súlyát. Rendezőként a bemutatóig tudok dolgozni, addig terjed a hatásköröm, utána már a színészeké az előadás, sikerre ők viszik a darabot estéről estére. Persze, hiszek abban, hogy elengedhetetlen, hogy a mindenkori rendező jó alapokat tegyen le, mert a színészek akkor tudják birtokolni az általuk formált figurát, teljes egészében, kívülről belülről. Színészként onnantól érzi az ember a felelősséget, hogy a próba folyamat befejeztével egyszer csak felmegy a függöny, mert azt kell átadni, amit a rendező kért. Az biztos, hogy furcsa érzés a világosító- vagy hangosítópult mellől, kívülről nézni egy olyan előadást, amit én rendeztem. Másképp izgulok, hiszen gyakorlatilag már tehetetlen vagyok, az én munkám rendezőként itt véget ért, és csak annak tudok drukkolni, hogy minden a lehető legjobban sikerüljön, és az előadás célhoz érjen a nézők szívében, lelkében.

Homonnay Zsolt – forrás: Budapesti Operettszínház

– És amikor Draskóczy Ádámként állsz színpadon a Mária főhadnagyban?

– Akkor kizárólag színész vagyok. Benne élek a darabban, belülről élem az előadást, és ezt nem is szabad másként. Akkor azt kell végrehajtani, amit a szituáció, a karakter, a lelki alkat és a partnerek figyelembevételével közösen a próbafolyamatban lefektettünk. Ha Draskóczyt játszom, a rendezőasszisztens a külső ellenőrző szem. És ha nem azt csinálnom, amit a rendező korábban mondott, számon kéri rajtam.

interjú budapesti operettszínház homonnay zsolt
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA Marczin jelentkezik új évaddal a LOUPE Színházi Társulás
Következő bejegyzés Aki végigröhögte az életét – 80 éves Ternovszky Béla rajzfilmrendező

Ajánlott Bejegyzések

Kosztolányi telefonál MTI
Promóció

Kosztolányi műveiből készült összművészeti előadás

2023. június 3.1 perc olvasás
Gustavo Dudamel
Intermezzo

Lemondott a Párizsi Opera zeneigazgatói posztjáról Gustavo Dudamel

2023. június 2.1 perc olvasás
Muth Színház - fotó: Helmut Karl Lackner
Intermezzo

Veszélybe került a bécsi Muth Színház működése

2023. június 2.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Kosztolányi telefonál MTI Promóció

Kosztolányi műveiből készült összművészeti előadás

Pelsőczy Réka - fotó: Borovi Dániel Budaörsi Latinovits Színház

Utoljára látható Pelsőczy Réka Vadászat című rendezése Budaörsön 

Promóció

Második alkalommal rendezik meg a zsámbéki OPERA-FEST-et

Viktoria Podolskaya - forrás: Hungarian Ballet Grand Prix Tánc

Viktoria Podolskaya: „Akit elbűvöl a balett világa, hatalmas áldozatokra képes”

Apropó, Hamlet! - fotó: Christophe Raynaud de Lage Városmajori Szabadtéri Színpad

Francia előadások érkeznek a Városmajorba

Batta András - fotó: Mohai Balázs / Magyar Zene Háza Magyar Zene Háza

Batta András: „Felemelő érzés ezt a dalciklust végigkövetni”

Lovagias ügy -forrás: Déryné Társulat Színház

Bakos-Kiss Gábor: „Attól progresszív az előadás, hogy olyan, amilyennek a szerző megírta”

Magyar Nemzeti Táncegyüttes: Szabadság, szerelem! - fotó: Éder Vera Promóció

Petőfiről tánccal – A Magyar Nemzeti Táncegyüttes előadása a Margitsziget színpadán

Kelemen Fanni - forrás: Budapesti Operettszínház Színház

Kelemen Fanni: „Boldog vagyok, hogy ennyi lehetőséget látnak bennem”

Promóció

Színes előadásokkal érkezik az ősz a Pesti Vigadóba

Déryné Fesztivál - Fotó: Fejes Bence Promóció

Több mint 70 ingyenes program a Déryné Fesztiválon

Kovács Dénes - fotó: Kummer János / Opera VEB 2023

Kovács Dénes: „A gyerekek az Operaház színpadán azonnal beleszeretnek a táncba”

Mindaz, ami történt és történhetne - forrás: Thanasis Deligiannis 10. Színházi Olimpia

Tibeti opera, politikai bohózat, kortárs történelem: zene a MITEM júniusi programjában

Hungária Promóció

Jövő nyáron újra összeáll egy koncertre a Hungária a Puskás Arénában

Józan Vivien, Virág Emese és Mráz Nikolett Promóció

Két fiatal tehetséggel ad koncertet Virág Emese zongoraművész

VEB 2023
Batta András, Markovits Alíz és Devich Márton Papageno Klasszik

Batta András, Devich Márton és Markovits Alíz a Papageno Klasszikban

Dalvölgy VEB 2023

62 kórus 1300 énekessel lép fel egy időben a veszprémi Dalvölgyben

Múzeumok Éjszakája, 2022 - forrás: Múzeumok Éjszakája VEB 2023

Idén is több ezer programmal vár a Múzeumok Éjszakája

Viktoria Podolskaya - forrás: Hungarian Ballet Grand Prix Tánc

Viktoria Podolskaya: „Akit elbűvöl a balett világa, hatalmas áldozatokra képes”

Az ActiCity megnyitója - forrás: VEB2023 VEB 2023

Megnyílt az ActiCity Tánc- és Mozgásművészeti Központ Veszprémben

Operaház

Steiner-Isky Annamária: „Új nemzetközi balettverseny van születőben”

Kovács Dénes - fotó: Kummer János / Opera VEB 2023

Kovács Dénes: „A gyerekek az Operaház színpadán azonnal beleszeretnek a táncba”

forrás: World Youth Choir Zene

Újra Magyarországon koncertezik a World Youth Choir

Mészáros Márta és Reviczky Gábor Intermezzo

Mészáros Márta és Reviczky Gábor is életműdíjat kap

Az Ensemble Organum VEB 2023

Liturgikus kórusművek csendülnek fel pünkösdkor a bakonybéli monostorban

A Ruttner-ház - forrás: VEB2023 VEB 2023

Megújult Veszprém ikonikus épülete, a Ruttner-ház

Völgy különszám Művészetek Völgye

Lapozzon bele a Papageno Művészetek Völgye különszámába!

Papageno Klasszik

Debrecentől Veszprémig mutatjuk a programokat a Papageno Klasszikban

Vándorfi László VEB 2023

„Tánc határok nélkül, világszínvonalon” – Interjú Vándorfi Lászlóval

Blokád - forrás: Magyar Mozgókép Díjak VEB 2023

A taxisblokádról és az Erőss Zsoltról szóló film is versenyben a Magyar Mozgókép Díjakért

Hírlevél

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.