Egy hete ért véget az idei Lofoten Zongorafesztivál, és azóta csak dől és dől belőlem az élménybeszámoló. Mona Dániel írása.
Levelek Lofotenből
A Lofoten Zongorafesztivál minden körülmények között megérdemli, hogy szó essen róla itthon is, de idén kiemelten fontos, hogy írjunk és beszéljünk róla, hiszen a fesztiválnak magyar érdekeltsége, pontosabban magyar művészeti vezetője van. A Kossuth-díjas Várjon Dénes gyönyörű környezetben, fantasztikus zenészekkel, elképesztően színes műsort állított össze, Mona Dániel zenetörténész pedig részletesen beszámol a koncertekről és ami a koncertek körül van.
Következzék a régóta ígért beszámoló: alig elfogult kritikusként megpróbálom szavakba önteni, mitől olyan különlegesek Várjon Dénes produkciói.
Mona Dániel ezúttal két őrülten virtuóz, mégis érzékeny művész: Roman Rabinovich és Ryoma Takagi játékát hallgatta meg a Lofoten Fesztiválon.
Eddig csupa jót írtam a Lofoten Zongorafesztivál koncertjeiről, de nekem is voltak olyan pillanatok, előadások, amelyek kevésbé tetszettek.
Van valami, ami felülírja a szociális hiányosságot, ami miatt imádjuk Beethoven karakterét és rajongunk Glenn Gould előadásaiért: a tehetség.
Mona Dániel Simon Izabella lofoteni koncertjeiről írt beszámolót, aki többek között Beethoven-, Debussy- és Liszt-műveket játszott.
A Lofoten Zongorafesztivál július 13-i koncertje. Nemigen lehet betelni a tájjal, vártam, hogy ezen a csodahelyen végre zenét hallgassak.
A szerdai élményeknek még várniuk kell kicsit, mert most azonnal szavakba kell öntsem, mi történt Kathryn Stott lofoteni szólókoncertjén.
Hogy ez egy zongorafesztivál, nem jelenti azt, hogy csak zongoristák léphetnek fel rajta. Milyen kamarapartnereket hívtak meg a fesztiválra?
Mona Dániel helyszíni tudósításai a Lofoten Zongorafesztiválról. Mivel zongorafesztiválról van szó, először lássuk, milyen az idei pianistalista.