• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Live Zene

Válságból előrelépés – Íme, a kulturális szektor lehetőségei a járvány időszakában

Szerző: Papageno2020. április 22.
Facebook Twitter E-mail

A válsághelyzet megfelelő tudatossággal akár a kulturális márka megújulására is alkalmas időszak lehet. Kiemelten fontos, hogy a szereplők ebben az időszakban is aktívan kommunikáljanak, valamint az online tartalomfogyasztás drasztikus növekedésére reagálva újfajta tartalomgyártási stratégia készítésébe is érdemes energiát fektetni.

A koronavírus-járvány a kulturális élet szereplőit elsők között késztette leállásra. Néhány márka rögtön reagált, ezek többsége élő közvetítésbe kezdett, illetve megosztotta digitálisan elérhető archív felvételeit.

Szerencsére a hazai kulturális élet szereplőinél a biztos szakmai alap a legtöbb helyen adott, de a kommunikációt a megnövekedett médiazajban érdemesebb eltérő formába önteni.

„A fenntartó kommunikáción túl újféle online tartalomgyártásra lehet szükség, mely átszervezést igényelhet, de megéri. Bár sokkal nagyobb zaj van, a tartalomfogyasztásra szánt idő is drasztikusan megemelkedett. Izgalmas anyagokkal nagyobb elérést és bevonódást kell generálni az intézményeknek, erre már most nagyon szép példák találhatóak. A Koreai Nemzeti Múzeum például a VR technológia segítségével tette bejárhatóvá online az aktuális tárlat tereit, a Londoni TATE podcastokat és a „Tate Kids” gyerekeknek szánt online foglalkozásokat kínál. Honi példák esetén gondolhatunk a Magyar Nemzeti Galéria, a Szépművészeti Múzeum online virtuális tárlatvezetéseire, vagy a Müpa és a Budapesti Fesztiválzenekar online közvetítéseire, de persze sok más irány is lehetséges” – emelte ki egy szakmai interjúban, Misetics Mátyás a MITTE  társalapítója.

Ide kapcsolódik:
Online közvetítések listája - Folyamatosan frissítve

Az ügynökség a megalakulása óta kiemelten foglalkozik a kulturális márkaépítéssel, hozzájuk kötődik többek között a Capa Központ teljes márkaépítése, a Reformáció 500 három évig tartó kampányának felépítése, a Közlekedési Múzeum és a Radnóti Színház megújult arculata is.

„A kulturális márkák erőssége az értékazonosságukban rejlik. Kommunikációs üzenetként a fogyasztók kevésbé telítődnek velük, ráadásul nincs ott a háttérben folyamatosan az az érzés, hogy mindig vásárolni kell tőlük” – mondja a szakember, aki a jelenlegi helyzetben kiemelten fontosnak tartja a kulturális profilok megújítását és üzeneteik hatékonyságának erősítését. A mostani járványhelyzetben megszólított és elért tartalomfogyasztók megismerhetik a kulturális brandeket, az állandó jelenlét miatt még könnyebben elköteleződhetnek mellettük. A vészhelyzet elmúlásával a csoportok könnyebben elérhetőek és bevonhatóak lesznek a fizikai térben megrendezett eseményeknél is.

Ide kapcsolódik:
Háborúban hallgatnak a múzsák

Fentiek mellett a márka frissítése is egy lehetséges stratégia lehet ebben az időszakban. „A home office nem akadály, hanem lehetőség arra, hogy új stratégiát és arculatot alakítson ki a márka. Amikor elkezdünk beszélgetni egy intézmény szakmai vezetésével előfordul, hogy bár igény nagyon is volna, nincs kellő idő arra, hogy a napi hajtás mellett érdemben bevonódjanak a márkaépítés folyamatába.” A szakember szerint a válsághelyzet tudatossági szintemelkedést is eredményezhet a kulturális márkák számára kommunikációs tevékenységükben.

Hallgassátok velünk a már mobilapplikáción is elérhető Papageno Rádiót. Az applikációt androidra itt, iPhone-ra pedig innen tudjátok letölteni.

marketing kulturális menedzsment koronavírus online közvetítés
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésHavonta 1000 euróval segítik a művészeket Bajorországban
Következő bejegyzés Először látható online a Recirquel sikerprodukciója

Ajánlott Bejegyzések

Vigh Andrea - fotó: Posztós János
Mindent Kocsisról

Dr. Vigh Andrea: „Kocsis Zoltán öröksége páratlan útravaló” 

2022. május 27.4 perc olvasás
Soharóza Dalok a kamrából - fotó: Kovács Márton
Kórusblog

Nemzetközi színházi díjat nyert a Soharóza előadása

2022. május 27.3 perc olvasás
Intermezzo

A Wigmore Halltól a Salzburgi Ünnepi Játékokig – Rangos fellépésekre készül Várjon Dénes 

2022. május 27.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Promóció

Kamarazene Ukrajnáért – segélykoncert sztárokkal a Zeneakadémián  

Szent István Filharmonikusok - fotó: Andrasovszky Péter Promóció

Trianonra emlékezve adnak hangversenyt a Szent István Filharmonikusok

József Promóció

Jelentkezz a Madách Művészeti Iskola képzéseire!

Rózsa Miklós - forrás: listal.com Promóció

A 115 éve született Rózsa Miklósra emlékeznek Debrecenben

Promóció

Bejárja a Kárpát-medencét az A38 Hajó!

Molnár Levente Promóció

Molnár Levente: „Csipike az egész világot próbálja a saját nagysága körébe emelni”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.