• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Színház Intermezzo Zene Címlap

Kristīne Opolais: „Mindig is az intuícióim vezettek”

Szerző: Ur Máté2022. január 27.
Facebook Twitter E-mail
Kristine Opolais - fotó: Tatyana Vlasova
Kristine Opolais - fotó: Tatyana Vlasova

Kristīne Opolais jelenleg egyike a világ legkeresettebb énekeseinek. A lett szoprán február 7-én mutatkozik be a Müpában, méghozzá legkedvesebb szerepeiből válogatva. Indulásáról, karrierjéről, Pucciniről és a belarusz-görög gyökerekről is beszélgettünk. 

– Ha jól tudom, gyermekként egyáltalán nem vonzotta az opera világa.

– Olyannyira nem, hogy rocksztár szerettem volna lenni, aztán pedig a mozi vonzott, ami nagy szenvedélyem lett, de még így is azt éreztem, hogy hiányzik valami az életemből. Harcias tinédzser voltam, édesanyám pedig eldöntötte, hogy magánénekre fog járatni, mert érezte, hogy jó és erős hangi adottságaim vannak. Sokáig ellenkeztem, ráadásul hetente négy órát kellett utaznom, egyetlen énekóráért. Fél évig bírtam, aztán 16 éves koromban felköltöztünk Rigába, mert édesanyám nem tágított.

– Megbánta, hogy ezt az utat kellett választania?

– Édesanyám tudta, hogy mit csinál. Drogos bandákba keveredtem, ő pedig így akart megvédeni. Korán felismertem, hogy mennyire igaza volt, két évvel később ugyanis súlyosan megbetegedett. Mindent megtettem, hogy felépüljön, a környezetünktől nagyon sok támogatást kaptunk, a kezelőorvosa pedig megelőlegezte nekem a kórházi költségeket, amit egy éven belül vissza is fizettem. Ma ő az egyik legnagyobb rajongóm. Szinte minden fellépésemen ott van. Édesanyám végül felépült, én pedig folytattam az éneklést, mert örömet akartam neki szerezni. Mindazt, amit eddig elértem neki köszönhetem.  

Ide kapcsolódik:
Egy totális előadó - Először lép fel Kristīne Opolais a Müpában 

– Ma Bécstől New Yorkig  ön a világ egyik legkeresettebb szopránja. Úgy gondolom, hogy ez tehetség nélkül nem sikerült volna. 

– Ez érdekes dolog, mert végül nem vettek fel zeneakadémiára, így nincs hivatalos végzettségem. Hozzá kell tennem, hogy a mai napig nem tudom magamat énekesnőnek elképzelni, sokkal inkább vagyok színésznő. A pályám elején több olyan rendezővel is dolgoztam, akik nem hitték el, hogy nincs színházi képesítésem. Engem mindig is az intuícióim vezettek. 

– Mennyire lehet ezt a színpadi alkatot egy áriaest során megmutatni?

– Egy teljes operaelőadás esetében egyetlen szerepre kell csak koncentrálni, ami valóban egyszerűbb, de én nem tudok megváltozni. Számomra egy áriaest is a szerepek teljes átéléséről szól. Azt hiszem, hogy a közönség meghálálja, hogy nem csak eléneklem, hanem el is játszom a szerepeket. Nem is tudnám másképp. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nincs különleges hangom. (Nevet.)

– Legkedvesebb szerepeit, Verdi, Puccini és Cilea operáinak részleteit hozza Budapestre. Milyennek látja a saját repertoárját?

– Miközben alapvetően változnak a preferenciáim, formálódik a hangom, alakul az érdeklődésem, Puccini az, akihez mindig visszatérek. Az ő operáiban minden lehetséges, ő az, aki képes arra, hogy megmutassa a nőkben rejlő erőt és a férfiakban lévő érzékenységet. Sokáig Tosca volt számomra az etalon, akinek alakjára úgy vélem, hogy sok rendező nem fordít elég figyelmet. Tosca egy szenvedélyes és erős nő, aki sokat szenved. Sokkal jobban meg kellene érteni a tetteit. Ehhez hasonló a Pillangókisasszony is. Ki merem jelenteni, hogy Csocsoszán az operairodalom egyik legkomplexebb karaktere, egyszóval Puccini számomra kimeríthetetlen.

Nagyon kedvelem Dvořák Ruszalkáját is, amit Münchenben énekeltem először. Szinte senki nem hitte el, hogy képes leszek rá, miközben életem egyik legnagyobb sikere lett ez a szerep. Ami Verdit és Mozartot illeti, boldog vagyok ha énekelhetem a műveiket, de sokszor azt érzem, hogy keretek közé szorítanak, amit nehezen viselek. A közeljövőben a Kisvárosi Lady Macbeth főszerepét szeretném elénekelni, amire tökéletes ráhangolódás volt az Sosztakovics-szimfóniákat tartalmazó lemez, amit nemrég vettünk fel Andris Nelsonsszal és a Bostoni Szimfonikusokkal.  

– Ha már Sosztakovicsot említi. A mai Lettország területén, de még a Szovjetunióban született. Milyen a viszonya az orosz kultúrával?

– Az édesanyám belarusz, sőt anyai ágon még görög felmenőim is vannak. Lettországban élek, lettül szólalok meg, de a belaruszt és az oroszt is anyanyelvként beszélem, egyszóval a sokszínűség híve vagyok. Nem mellesleg énekesként az olasz és az angol is elengedhetetlen a szereptanuláshoz. A zenei hallásom ilyenkor mindig segítségemre van.

Puccini interjú müpa riga lett szoprán lemez sosztakovics ária kristine opolais
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésMegszűnik a k2 Színház 
Következő bejegyzés Fekete hattyú, fehér hattyú – a romantikus balettről szól Bősze Ádám és Megyeri Léna következő előadása

Ajánlott Bejegyzések

Vigh Andrea - fotó: Posztós János
Mindent Kocsisról

Dr. Vigh Andrea: „Kocsis Zoltán öröksége páratlan útravaló” 

2022. május 27.4 perc olvasás
Soharóza Dalok a kamrából - fotó: Kovács Márton
Kórusblog

Nemzetközi színházi díjat nyert a Soharóza előadása

2022. május 27.3 perc olvasás
Várdai István - fotó: Nagy Attila / Müpa
Film

Rangos tokiói filmfesztivál élmezőnyébe került a Müpa kisfilmje

2022. május 27.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Promóció

Kamarazene Ukrajnáért – segélykoncert sztárokkal a Zeneakadémián  

Szent István Filharmonikusok - fotó: Andrasovszky Péter Promóció

Trianonra emlékezve adnak hangversenyt a Szent István Filharmonikusok

József Promóció

Jelentkezz a Madách Művészeti Iskola képzéseire!

Rózsa Miklós - forrás: listal.com Promóció

A 115 éve született Rózsa Miklósra emlékeznek Debrecenben

Promóció

Bejárja a Kárpát-medencét az A38 Hajó!

Molnár Levente Promóció

Molnár Levente: „Csipike az egész világot próbálja a saját nagysága körébe emelni”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.