Nem tudsz valamit, terméket, szolgáltatást keresel? Írd be a Google-be, és már tárul is eléd az igazság. A Google rangsorolási algoritmusát egyfajta misztérium veszi körül, mégis több olyan szempont ismert, amelyek segítségével előreléphetünk a találati listán egy-egy kulcsszóra.
Ezért megy ugyanis az ádáz harc: azt is szokták mondani, hogy aki el akar ásni egy hullát, csak menjen a Google második oldalára, hiszen ott senki sem fogja megtalálni. Ahhoz viszont, hogy minél előrébb kerüljünk és hitelesek legyünk, nem csupán a keresőrobotoknak, hanem a látogatóknak a szemében is hitelesnek kell lenni – lényegében ez az alapja mindennek, a hasznos külső és belső tartalom, valamint a stabil technikai háttér.
Mi ez a nagy SEO és Google mizéria?
A laikusok elsőre talán nem is értik, mitől ilyen felkapott ez az egész SEO és keresőoptimalizálás dolog. Pedig óriási biznisz lett, de nem véletlenül. Gondolkodjunk egy kicsit felhasználói fejjel: ha keresünk valamit, mi is számtalanszor a Google-hoz fordulunk segítségért. Itt pedig általában meg is kapjuk, legyen az edukáció, egy adott termék vagy szolgáltatás – na de persze az első pár találatnál többet nem nyitunk meg, hiszen nincs végtelen időnk.
De láthatunk az elején szponzorált hirdetéseket is – ezek azok a felületek, amelyekért fizetnek az adott kulcsszóra, viszont onnantól, hogy már nem, lekerülnek a toplistáról. Ellenben az organikus találatok, vagyis a nem fizetett hirdetések, amelyek hosszú távon megőrzik pozíciójukat. Ezért is érdemes a SEO-ra építeni.
A Google rangsorolás rejtélyei és nyílt titkai
Bár a Google algoritmusának pontos működése titok, számos tényezőt ismerünk, amelyek befolyásolják a keresési eredmények sorrendjét. Ezek közül az egyik legfontosabb az oldal tartalmának relevanciája és minősége. A keresőmotor figyelembe veszi, hogy a weboldal milyen mértékben felel meg a felhasználó keresési szándékának, valamint, hogy a tartalom milyen színvonalú és mennyire részletes.
Az oldalak betöltési sebessége, a mobilbarát kialakítás és a biztonság szintén fontos szempontok. Ezen kívül a Google figyel a felhasználói élményre is, például arra, hogy a látogatók mennyi időt töltenek az oldalon, illetve, hogy milyen gyakran térnek vissza. Az olyan technikai szempontok, mint az URL szerkezete, a meta leírások és a kulcsszó használat, mind-mind hozzájárulnak a rangsoroláshoz.
A legfontosabb technikai és tartalmi, linképítési feladatok
A SEO és a keresőoptimalizálás során három fő területre kell koncentrálni: az egyik a technikai beállítások, a másik a minőségi tartalom létrehozása a weboldalon, a harmadik pont pedig, hogy más hiteles oldalakon is megjelenjünk releváns linkekkel: ez a linképítés.
A technikai SEO alapjai közé tartozik a weboldal megfelelő struktúrájának kialakítása, ami magában foglalja a gyors betöltési időt és a mobilbarát designt. Fontos, hogy a weboldal biztonságos legyen, amit az SSL tanúsítvány biztosít.
A tartalmi SEO részeként kiemelt jelentősége van a minőségi, eredeti tartalom létrehozásának, ami releváns és értékes információkat nyújt a látogatóknak. Az oldalon található szövegeknek megfelelően tartalmazniuk kell továbbá a kulcsszavakat, hogy a keresőmotorok és a látogatók is rátaláljanak az adott témára, utóbbiak keresési szándékuk szerint.
A linképítés során cél a magas minőségű, hiteles forrásokból származó visszamutató linkek szerzése, amelyek növelik az oldal hitelességét és segítenek a jobb rangsorolás elérésében.
A felsorolt szempontok – egyebek mellett – tehát mind fontos szerepet játszanak a weboldal keresőoptimalizálásában. Nem véletlen, hogy ezeket a feladatokat sokan kiszervezik SEO ügynökségnek. A Dog & Pony keresőoptimalizálásra szakosodott csapatával minden esélyed megvan, hogy a találati lista elejére kerülj!