Átöltözések, átverések és vidám félreértések egész sorozata. Mi mással is zárulhatna ez a hónap, mint Johann Strauss (1825-1899) operettjével, a Denevérrel.
MuzsikAlkohol
Novotny Annát a Berlin blog szerzőjeként ismerhették meg az olvasók, de azután sem hagy el bennünket, hogy visszajött Budapestre. A Száraz novemberhez kapcsolódva abszolút szubjektív zenei, operai hátterű bejegyzései következnek.
Sokáig váratott magára az idei sorozatban, de elkerülhetetlenül megjelent az utolsó előtti napon. Ma Andrew Lloyd Webber fantomjáról lesz szó.
Van, hogy nem is szükséges álöltözetet, maszkot viselni, elég egy egyszerű névváltoztatás. Ez történik Puccini: A Nyugat lányában is.
Ruggero Leoncavallót (1857-1919) egy operájáról ismeri minden operakedvelő, sőt, az operát nem-annyira-kedvelők is, és ez…
Gioachino Rossini egyik legmulattatóbb operája, az Ory grófja egy nagy átöltözés-kavalkád. Ráadásul Ory grófja minden egyes átváltozással csak nagyobb és nagyobb bajba keveri magát.
Ábrahám Pál (1862-1960) legismertebb és leggyakrabban játszott operettje tulajdonképpen egy modern Denevér-parafrázis.
Pierrot alakja a velencei karnevál és a comedia dell’arte fontos figurája, a művészet minden formájában újra és újra megjelenik.
Szergej Prokofjev zseniális operájáról, A három narancs szerelmeséről már 2 éve is írtam a blogon, akkor víz, ezúttal maszk szempontjából.
Harrison Birtwistle-vel már találkoztunk idén novemberben a Minotaurusz kapcsán, most ismét egy ókori történetet feldolgozó operájáról lesz szó.
Újabb hét végére értünk, ezúttal pedig egy igazán vidám operával jelentkezik a blog. A mai epizódban Donizetti Don Pasquale című komédiájáról lesz szó.