John Harley cikkének némileg lerövidített fordításával egy múlt század közepéről származó véleményt szeretnék megosztani a modern kori Bach-játék és zongorista tradíció kialakulásának kezdeteivel és annak meghatározó alapelemeivel kapcsolatban.
Barokk sarok
Tényfeltáró sorozat autentikus játékmódokról, korhű hangszerekről és arról, hogy mostanság koncerteken, CD felvételeken mi bujkál a „barokk között”.
Lassan véget ér a régizenei eseményekben, kurzusokban is bővelkedő forró nyár, melynek programjaiban ismét volt alkalmam aktívan részt venni.
A hagyományos nyári régizenei kurzusok előtt talán érdemes ismét pár szót ejteni a barokkhegedű-tartás és hangszerkezelés korhű és egyben optimális, kényelmes módjának örökzöld témájáról.
A Barokkon innen és túl – Kalandozások a keskeny ösvények mentén sorozatunk szerzője ezúttal Károlyi Katalin énekművésszel beszélgetett.
A híres amerikai zenetudós, J. Peter Burkholder kereken negyven évvel ezelőtt írt cikkének negyedik részét közöljük.
A híres amerikai zenetudós, J. Peter Burkholder kereken negyven évvel ezelőtt írt cikkének harmadik részét közöljük.
A Barokkon innen és túl – Kalandozások a keskeny ösvények mentén sorozatunk szerzője ezúttal Lesták Bedő Eszter hegedűművésszel beszélgetett.
A híres amerikai zenetudós, J. Peter Burkholder kereken negyven évvel ezelőtt írt cikkének második részét közöljük.
Az Elmúlt idők nagy magyar hegedűseit bemutató sorozatunk befejező részében Fenyves Loránd (1918 – 2004) élete és munkássága kerül sorra.
Annak érdekében, hogy a régizenei előadásmód története iránt érdeklődők ne maradjanak olvasmányok híján, J. Peter Burkholder cikkét közlöm itt részletekben.