Az Elmúlt idők nagy magyar hegedűseit bemutató sorozatunk befejező részében Fenyves Loránd (1918 – 2004) élete és munkássága kerül sorra.
Barokk sarok
Tényfeltáró sorozat autentikus játékmódokról, korhű hangszerekről és arról, hogy mostanság koncerteken, CD felvételeken mi bujkál a „barokk között”.
Annak érdekében, hogy a régizenei előadásmód története iránt érdeklődők ne maradjanak olvasmányok híján, J. Peter Burkholder cikkét közlöm itt részletekben.
A Barokkon innen és túl – Kalandozások a keskeny ösvények mentén sorozatunkban Illés Szabolcs Faragó-Thököly Mártonnal beszélgetett.
Következzen ezúttal röviden és érthetően néhány alapvető gondolat egy kiváló francia csembalista megfogalmazásában, az általa említett problémákat egy találomra általam kiválasztott zenei példával alátámasztva:
A Barokkon innen és túl – Kalandozások a keskeny ösvény mentén sorozatunkban Illés Szabolcs Raffay Endre művészettörténésszel beszélgetett.
Az Elmúlt idők nagy magyar hegedűsei sorozatban utolsó előttiként egy máig is meghatározó hegedűsről esik szó.
Melyek egy általánosan elismert, iskolaalapító, hagyományteremtő, megfellebbezhetetlen tekintéllyel bíró vezéregyéniség legfőbb jellemzői?
Illés Szabolcs, a Barokk sarok blog szerzője régizenei felvételeket ajánl az ünnepekre, amelyekhez egy feladvány is tartozik!
Ebben a hónapban a barokk sarok vendége Tihanyi László zeneszerző és karmester. A művésszel Illés Szabolcs beszélgetett.
Szeptemberben korunk egyik legjelentősebb fortepiano-művésze, Tom Beghin tett látogatást a Zeneakadémián. Illés Szabolcs írása.