A Londoni Szimfonikus Zenekar nem akármilyen kiadvánnyal rukkolt elő: egy igazi kuriózumnak számító operát rögzítettek Mark Elder vezényletével. Meyerbeer A próféta című darabja sohasem számított remekműnek, ám láthatjuk, hogy egy friss és dinamikus tolmácsolásban pont azokat az erényeket csillogtatja, amiket egy francia operától elvárunk.
A zenekari repertoár kimerítő ismeretéről híres brit karmester, Mark Elder nemrég fejezte be 24 éves munkáját a manchesteri Hallé Orchestra élén. Operakarmesterként jóval régebbre nyúlik vissza a hírneve, hiszen az Angol Nemzeti Opera zeneigazgatója volt (1979-93) – amelyet ma már aranykorszakának tekintenek –, valamint más operai munkássága miatt.
Egy olyan opera karmestereként, amelyről nem is tudjuk, hogy egészen jó, Elder páratlan teljesítményt nyújt. A szóban forgó mű Meyerbeer Le Prophète című operája, élő felvételen a Londoni Szimfonikus Zenekarral, az Aix-en-Provence-i Fesztiválról, izgalmas szólistákkal és a lyoni opera szakértő kórusával.
Az 1849-ben bemutatott, öt felvonásos francia nagyopera minimum furcsaság, a teljes partitúra egészen a 20. századig elveszett – egyébként nem ez az egyetlen oka az elhanyagoltságának. Maga a zeneszerző is komornak és fanatikusnak nevezte. Az opera a 16. századi vallásháborúk idején játszódik, és egy anabaptista felkelést, egy „korcsolyázó” kórust (a befagyott tavon), egy részeges lakomát és egy nagy, monumentális tűzvészt is tartalmaz az utolsó felvonásban.
A mű tele van apró hegycsúcsokkal, ami azonban igazi mélységet nem tár elénk, főleg, ha a korszak olasz vagy német operáival hasonlítjuk össze. John Osborn tenor mint Jean de Leyde, a címszereplő próféta, Elizabeth DeShong mezzoszoprán mint édesanyja és Mané Galoyan szoprán mint menyasszonya, Berthe első osztályú alakítások.
Ajánlott felvétel a francia opera szerelmeseinek és mindazoknak, akik egy világszínvonalú zenekart szeretnének hallani az énekesek társaként.